Beste bezoeker,

Wij werken met een klein groepje.
Het kan zijn dat u na het plaatsen van een bericht even moet wachten op hulp of op een antwoord,
blijf daarom gerust posten we zullen z.s.m. en wanneer het kan reageren.

Voor dringende zaken die echt niet kunnen wachten kunt u het contactformulier gebruiken.

-------------------------------------

Wanneer u ons forum bezoekt voor hulp bij installatie, vragen wij u een account aan te maken en geen gebruik te maken van het contactformulier.

Wij kunnen u beter helpen wanneer u een account aanmaakt en u in het volgende onderwerp phpBB en Extensie installatie en aanpassingen laten uitvoeren een nieuw onderwerp start.

Ook wanneer u ergens niet uitkomt of vragen heeft, vragen wij u gebruik te maken van 1 van de bestaande "support onderwerpen" en aldaar uw onderwerp te starten.

Waneer u een account aanmaakt kan het zijn dat de activatie email terecht komt in de spamfolder.
  • Verplaats deze terug naar uw postvak-in en klik op de activatie link, hierna is uw account geactiveerd en kunt u inloggen op het forum.

Met vriendelijke groet,

Team phpBBservice.nl
(steeds tot uw dienst)

probleem messageboard

Algemene vraag over phpBB, die nergens anders kan, of gewoon ergens over discussiëren m.b.t. phpBB? Dan zit je hier goed!

Auteur
Bernadet
Berichten in topic: 2
Berichten: 4
Lid geworden op: 25 sep 2015 15:17

probleem messageboard

Bericht door Bernadet » 18 feb 2019 17:47

Beste Danny?

Sinds gisteren doen mijn twee (gratis) messageboardforums het niet meer. Ik betaal wel voor het reclamevrij houden van de fora.

Ik weet helemaal niet of ik hier goed zit maar messageboard.nl zelf is ook niet te bereiken via het contactformulier of via een mail naar de helpdesk. Op de messageboardsite wordt o.a. verwezen naar phpBBservice, vandaar dat ik het hier toch maar meld.

Het betreft deze forums.

http://leestafel.messageboard.nl/forum/index.php - melding: 404 not found The requested URL /forum/index.php was not found on this server.

en

http://poezie-leestafel.messageboard.nl/forum/ - Melding 403 forbidden You don't have permission to access /forum/ on this server.

Kan iemand mij helpen? Ik weet niet wat ik nu moet doen.

Hartelijke groet
Bernadet


Simmie
Berichten in topic: 2
Berichten: 2
Lid geworden op: 19 feb 2019 11:37
Ontvangen bedankjes: 1 keer
Contacteer:

Re: probleem messageboard

Bericht door Simmie » 19 feb 2019 11:52

Na 2 dagen naar van alles zoeken op internet en checken van mijn PC vind ik nu jouw bericht waar ik heel blij mee ben. ;)

Niet voor wat betreft het probleem op zich, maar omdat ik eenzelfde forum heb en in hetzelfde schuitje zit.
Ik was echt bang dat ik de enige was met dit probleem en wist niemand anders die een forum via Messagebaord heeft, dus hopelijk staan we nu samen sterk! :mrgreen:

Ik heb al van alles geprobeerd maar het lijkt erop dat Messageboard er gewoon uit ligt of op een of andere manier bestandjes heeft verzonden die iedereen blokkeren.

Ik krijg dezelfde meldingen als jij (404, 403, 502 Bad Gateway!), contactformulier op de site van MB wil niet verzonden worden en e-mails naar de MB helpdesk komen retour afzender.

Via een omweg kwam ik eergisteren toch op de beginpagina van mijn forum: www.moonshinesim.messageboard.nl
(lukt nu niet meer...) en zag helemaal onderaan deze 2 meldingen staan:

[phpBB Debug] PHP Warning: in file Unknown on line 0: Unknown: open(/var/lib/php/session/sess_n3bn64k3n55c642qdejjafhoe4, O_RDWR) failed: Permission denied (13)

[phpBB Debug] PHP Warning: in file Unknown on line 0: Unknown: Failed to write session data (files). Please verify that the current setting of session.save_path is correct (/var/lib/php/session)

Misschien dat iemand dit begrijpt en ons kan helpen dit op te lossen. Ik hoop het echt want ben radeloos langzamerhand. :cry:

Gebruikersavatar

Denise
phpBBservice Teamlid
phpBBservice Teamlid
Berichten in topic: 4
Berichten: 1309
Lid geworden op: 04 jan 2012 13:44
Locatie: 127.0.0.1
Verstuurde bedankjes: 30 keren
Ontvangen bedankjes: 14 keren

Re: probleem messageboard

Bericht door Denise » 19 feb 2019 22:08

Beste beide,

Ik snap de frustratie en helemaal als je betaald voor een dienst waarvan de dienst niet geleverd wordt zoals je zou mogen verwachten, Je zal hoe dan ook contact moeten op nemen met messageboard, wij kunnen je hier niet verder mee helpen, doordat je geen toegang hebt tot je bestanden, deze toegang en beheer ligt in handen van messageboard.nl

Wellicht kun je een klacht aanmaken op klacht.nl en wie weet wordt daar dan wel op gereageerd.

Hopelijk wordt het snel opgelost voor jullie beide en misschien wel voor meerdere gebruikers die momenteel hinder hierdoor ondervinden. Je kunt natuurlijk altijd nog zelf een hosting partij in de armen nemen en opnieuw beginnen, helaas is dat dan wel zonder alle berichten want alleen messageboard kan een backup leveren van de database. Voordeel van een eigen server of shared hosting is dat je altijd bij je gegevens kunt en de beschikking hebt over phpmyadmin voor de database en ftp voor het uploaden en downloaden van bestanden.

Laat ons wanneer er nieuws is (hopelijk goed nieuws) nog even aan ons weten.
Met vriendelijke groet,
Afbeelding
phpBBservice.nl
Steeds tot uw dienst.

AfbeeldingSupport Tools | Afbeelding My Extensions | buy me a beer Afbeelding


FBL
Berichten in topic: 3
Berichten: 3
Lid geworden op: 20 feb 2019 10:37
Naam: Frits

Re: probleem messageboard

Bericht door FBL » 20 feb 2019 10:48

Hallo,

Ben nieuw op het forum hier. Ik beheer ook een betaald forum op messageboard.nl dat sinds afgelopen zondag nog wel bereikbaar is maar verder onbruikbaar. Veel foutmeldingen, precies dezelfde als door Simmie hierboven zijn genoemd.

Het contactformulier van messageboard.nl werkt niet meer. Ook het emailadres van de helpdesk bouncet mail terug.

Graag zou ik weten wat er speelt. En ik zou de content van mijn forum veilig willen stellen. Maar op de beheerspagina's van het forum kan ik ook niet komen.

Er zijn eerder storingen geweest bij messageboard.nl maar zo'n grote als deze heb ik nog niet meegemaakt.

Is het een idee om elkaar hier op de hoogte te houden, mocht iemand nieuwe informatie hebben?

Bedankt alvast!

Frits


Benno123
Berichten in topic: 1
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 feb 2019 11:23
Naam: Benno

Re: probleem messageboard

Bericht door Benno123 » 20 feb 2019 11:25

Ik heb helaas dezelfde problemen. de formulieren op de site zijn niet in te vullen en een contact emailadres of echt adres zijn niet te vinden. Lijkt erop dat een update gedeeltelijk gedaan is waardoor nu de functionaliteit omgevallen is.

Erg jammer want we gebruiken dit best veel binnen onze club. Ik ben ook bang voor eventuele kennis archieven die we op deze manier verliezen.

Helaas is er niemand te pakken te krijgen.

benno


Simmie
Berichten in topic: 2
Berichten: 2
Lid geworden op: 19 feb 2019 11:37
Ontvangen bedankjes: 1 keer
Contacteer:

Re: probleem messageboard

Bericht door Simmie » 20 feb 2019 13:09

Hallelujah! :D

Het forum is weer hersteld.
Ik stuurde vanmorgen, als laatste redmiddel, een mail aan Baie BV (Messageboard is hier een onderdeel van) en ik kreeg net bericht terug:

Bedankt voor je bericht.

Excuus voor het ongemak, een server update heeft bij een aantal, met name grotere forums, problemen gegeven.
Als het goed is werkt het nu weer.


Hopelijk werkt het voor alle fora weer.
Bedankt voor het meedenken.


Henk
Berichten in topic: 4
Berichten: 4
Lid geworden op: 20 feb 2019 13:17

Re: probleem messageboard

Bericht door Henk » 20 feb 2019 13:21

Ik had ook problemen sinds zaterdag met een messageboard forum van een schaakclub. Werkt inderdaad sinds een uur of 11 vandaag weer. Meteen maar via het weer werkende beheerpaneel een database dump gemaakt.

Ik had ook Baie BV al gemaild (nog geen antwoord). Is ook niet de eerste keer afgelopen jaren dat messageboard er dagen uit ligt, zonder een spoor van een bericht op hun website. Ik overweeg dus hosting elders (moet nog zoeken waar dan).

Mailen naar helpdesk@ geeft overigens nog steeds een bounce.

Gebruikersavatar

Denise
phpBBservice Teamlid
phpBBservice Teamlid
Berichten in topic: 4
Berichten: 1309
Lid geworden op: 04 jan 2012 13:44
Locatie: 127.0.0.1
Verstuurde bedankjes: 30 keren
Ontvangen bedankjes: 14 keren

Re: probleem messageboard

Bericht door Denise » 21 feb 2019 10:25

Simmie schreef:
20 feb 2019 13:09
Hallelujah! :D

Het forum is weer hersteld.
Ik stuurde vanmorgen, als laatste redmiddel, een mail aan Baie BV (Messageboard is hier een onderdeel van) en ik kreeg net bericht terug:

Bedankt voor je bericht.

Excuus voor het ongemak, een server update heeft bij een aantal, met name grotere forums, problemen gegeven.
Als het goed is werkt het nu weer.


Hopelijk werkt het voor alle fora weer.
Bedankt voor het meedenken.
Goed gehandeld simmie,

Dankzij jou zijn de meeste zoniet alle forums bij gebruikers van messageboard weer online. Top!
Met vriendelijke groet,
Afbeelding
phpBBservice.nl
Steeds tot uw dienst.

AfbeeldingSupport Tools | Afbeelding My Extensions | buy me a beer Afbeelding


FBL
Berichten in topic: 3
Berichten: 3
Lid geworden op: 20 feb 2019 10:37
Naam: Frits

Re: probleem messageboard

Bericht door FBL » 21 feb 2019 10:30

Hallo Henk,
Henk schreef:
20 feb 2019 13:21
Ik overweeg dus hosting elders (moet nog zoeken waar dan).
Dat overweeg ik ook. Mocht het lukken om een andere hoster te vinden, zou je hier dan willen melden welke het geworden is?

Bedankt alvast!

Frits


FBL
Berichten in topic: 3
Berichten: 3
Lid geworden op: 20 feb 2019 10:37
Naam: Frits

Re: probleem messageboard

Bericht door FBL » 23 feb 2019 12:25

Hallo,

Mijn forum ligt er weer uit (zaterdag 11.00 uur) :(
Alle andere in deze draad genoemde forums ook, zo te zien...

http://www.messageboard.nl is ook onbereikbaar.

Aanvulling: Rond 15.30 uur was de storing verholpen :)

Groeten,
Frits

Plaats reactie