Beste bezoeker,

Wij werken met een klein groepje.
Het kan zijn dat u na het plaatsen van een bericht even moet wachten op hulp of op een antwoord,
blijf daarom gerust posten we zullen z.s.m. en wanneer het kan reageren.

Voor dringende zaken die echt niet kunnen wachten kunt u het contactformulier gebruiken.

-------------------------------------

Wanneer u ons forum bezoekt voor hulp bij installatie, vragen wij u een account aan te maken en geen gebruik te maken van het contactformulier.

Wij kunnen u beter helpen wanneer u een account aanmaakt en u in het volgende onderwerp phpBB en Extensie installatie en aanpassingen laten uitvoeren een nieuw onderwerp start.

Ook wanneer u ergens niet uitkomt of vragen heeft, vragen wij u gebruik te maken van 1 van de bestaande "support onderwerpen" en aldaar uw onderwerp te starten.

Waneer u een account aanmaakt kan het zijn dat de activatie email terecht komt in de spamfolder.
  • Verplaats deze terug naar uw postvak-in en klik op de activatie link, hierna is uw account geactiveerd en kunt u inloggen op het forum.

Met vriendelijke groet,

Team phpBBservice.nl
(steeds tot uw dienst)

Correct SQL commando nodig voor tabel reparatie profiel velden Onderwerp is opgelost

Gesloten

Auteur
Black Tiger
Berichten in topic: 3
Berichten: 68
Lid geworden op: 06 mar 2007 19:00
Ontvangen bedankjes: 2 keren

Correct SQL commando nodig voor tabel reparatie profiel velden

Bericht door Black Tiger » 09 jun 2022 17:04

Uw phpBB versie:
3.3.7

Geïnstalleerde extensies:
Advertisement Management 2.0.6
Google Translator 1.0.3
JVA - Core 1.0.6
JVA - Footer Chat
JVA - Online users last 24 hours 1.1.0
phpBB Arcade 7.6.4
Top Five Extension 1.2.3
VigLink

Forum link:
zeg ik indien nodig.

PHP Versie:
PHP 7.4.27

Heeft u wat verandert waardoor het probleem zich nu voor doet?
Onbekend.

Wat heeft u al geprobeerd om het probleem op de lossen?
SQL code geprobeerd, zie onder

Uw bericht:
Dit is niet mijn forum maar ik werd gevraagd technisch beheer te doen.
Bij het rondneuzen bleek dat ik geen locatie kon ingeven in mijn profielveld en ook geen geboortedatum en website bijvoorbeeld.
Nazien in het admin panel leerde me dat daar een foutmelding gegenereerd werd bij de Custom profielvelden, die te herleiden was naar PHP 8.0. Dus toen de PHP versie terug laten zetten naar PHP 7.4.27.
Dat genereerde echter een andere foutmelding, en deze kwam ik exact hier tegen.

https://www.phpbb.com/community/viewtopic.php?t=2575201

Naar aanleiding hiervan gekeken en bleek de bb_profile_lang tabel inderdaad helemaal leeg te zijn.

De admin had de prefix veranderd naar bb_ en hopelijk is dat verder goed gegaan.
Daardoor heb ik de commando's iets aangepast en als volgt uitgevoerd:

Code: Selecteer alles

DELETE FROM bb_profile_lang;
INSERT INTO bb_profile_lang (field_id, lang_id, lang_name, lang_explain, lang_default_value) (SELECT field_id, 2, UPPER(REPLACE(field_name, 'bb_','')), '', '' FROM bb_profile_fields);
Dit heeft weliswaar de profile_lang tabel wederom gevuld maar er kwam wederom een probleem.
De profielvelden waaronder Locatie kwamen weer tevoorschijn, echter in het Engels. De standaard taal van het forum staat op Dutch (Casual Honorifics)‎ * en British English is niet (meer) geinstalleerd.

Het probleem wat zich voordeed is dat ik de locatie niet kon activeren dan kwam er een foutmelding over de language. Ben helaas de exacte foutmelding vergeten, maar voor zover ik begreep was er geen vertaling aanwezig en kon daardoor locatie niet aangezet worden. Als je klikt op "vertaal" krijg je precies diezelfde foutmelding. Dus wie weet is er meer mis gegaan met dat profiel gebeuren.
Foutmelding is ook gewoon bij het bezoeken van de "aangepaste profielvelden" te zien.

Om erger te voorkomen heb ik de backup weer teruggezet met de lege tabel, want ik wil niet meer stuk maken dan nodig.

De vraag is nu.... komt dit iemand bekend voor en kan iemand mij het juiste SQL commando geven zodat die tabel weer gefixed wordt maar het vertaalprobleem niet op gaat treden.

Of is het ook te repareren door nog eens alle bestanden te overschrijven van 3.3.7 en dan een upgrade of iets dergelijks uit te voeren?

Gebruikersavatar

Denise
phpBBservice Teamlid
phpBBservice Teamlid
Berichten in topic: 2
Berichten: 1309
Lid geworden op: 04 jan 2012 13:44
Locatie: 127.0.0.1
Verstuurde bedankjes: 30 keren
Ontvangen bedankjes: 14 keren

Re: Correct SQL commando nodig voor tabel reparatie profiel velden

Bericht door Denise » 09 jun 2022 20:33

Hoi Black tiger,

Maak een backup van alle bestanden en mappen en database

Ik zou eerst proberen om de phpbb bestanden van 3.3.7 te uploaden, zodat je zeker weet dat alle bestanden matchen met een phpbb 3.3.7 database

Dit doe je als volgt viewtopic.php?f=92&t=12651&p=76642#p76642

Daarna zou ik nogmaals de install doen en kijken of de database bijgewerkt wordt.

Mocht je er toch niet uitkomen dan hoor ik dat graag , ik ben bereid om de database te repareren
neem daarvoor even contact met me op via PB of rechtsbovenaan in het logo en klik op whatsapp.
Inloggegevens van ftp, cpanel, directadmin en een oprichters account van het forum dienen daar niet besproken te worden maar gaan via een PB via het forum.
Met vriendelijke groet,
Afbeelding
phpBBservice.nl
Steeds tot uw dienst.

AfbeeldingSupport Tools | Afbeelding My Extensions | buy me a beer Afbeelding


Auteur
Black Tiger
Berichten in topic: 3
Berichten: 68
Lid geworden op: 06 mar 2007 19:00
Ontvangen bedankjes: 2 keren

Re: Correct SQL commando nodig voor tabel reparatie profiel velden

Bericht door Black Tiger » 09 jun 2022 22:47

Ik ga het eens proberen op die manier zoals aangegeven.
Maar eerst maar eens die Engelse taal terug er in zetten voor de zekerheid, ook al is ie niet actief.
Thanks alvast voor je antwoord.

V.w.b. inloggegevens zou ik liever wat informatie hebben omtrent hoe te repareren, ik doe zelf ook aan webhosting en zoals gezegd is dit forum niet van mijzelf.
Voordeel is dat ik wel redelijk bekend ben met maken van backups en restoren via SSH en werking van diverse forums.
Maar ik laat nog horen hoe het afloopt met een nieuwe poging om de install te doen.


Auteur
Black Tiger
Berichten in topic: 3
Berichten: 68
Lid geworden op: 06 mar 2007 19:00
Ontvangen bedankjes: 2 keren

Re: Correct SQL commando nodig voor tabel reparatie profiel velden

Bericht door Black Tiger » 10 jun 2022 01:30

Heb het inmiddels opgelost. Bleek dat ik in het gebruikte commando de verkeerde id voor de taal had ingegeven.

Daarna kreeg ik nog een foute weergave, maar dat had te maken met het feit dat op een later moment door iemand de database prefix veranderd is. In de tabel zelf werd dan nog verwezen naar bijv. de oude phpbb_location terwijl de prefix bb_ was. Dat veroorzaakte een weergave van PHPLOCATION in plaats van Locatie.
Dus prefix weer terug naar phpbb gezet, sql query's opnieuw gedraaid en probleem opgelost.

Gebruikersavatar

Denise
phpBBservice Teamlid
phpBBservice Teamlid
Berichten in topic: 2
Berichten: 1309
Lid geworden op: 04 jan 2012 13:44
Locatie: 127.0.0.1
Verstuurde bedankjes: 30 keren
Ontvangen bedankjes: 14 keren

Re: Correct SQL commando nodig voor tabel reparatie profiel velden

Bericht door Denise » 10 jun 2022 09:31

Black Tiger schreef:
10 jun 2022 01:30
Heb het inmiddels opgelost. Bleek dat ik in het gebruikte commando de verkeerde id voor de taal had ingegeven.

Daarna kreeg ik nog een foute weergave, maar dat had te maken met het feit dat op een later moment door iemand de database prefix veranderd is. In de tabel zelf werd dan nog verwezen naar bijv. de oude phpbb_location terwijl de prefix bb_ was. Dat veroorzaakte een weergave van PHPLOCATION in plaats van Locatie.
Dus prefix weer terug naar phpbb gezet, sql query's opnieuw gedraaid en probleem opgelost.
Super! fijn dat je het heb weten op te lossen, bedankt voor de feedback dat helpt andere gebruikers als ze eenzelfde probleem hebben.
Met vriendelijke groet,
Afbeelding
phpBBservice.nl
Steeds tot uw dienst.

AfbeeldingSupport Tools | Afbeelding My Extensions | buy me a beer Afbeelding

Gesloten