Beste bezoeker,

Wij werken met een klein groepje.
Het kan zijn dat u na het plaatsen van een bericht even moet wachten op hulp of op een antwoord,
blijf daarom gerust posten we zullen z.s.m. en wanneer het kan reageren.

Voor dringende zaken die echt niet kunnen wachten kunt u het contactformulier gebruiken.

-------------------------------------

Wanneer u ons forum bezoekt voor hulp bij installatie, vragen wij u een account aan te maken en geen gebruik te maken van het contactformulier.

Wij kunnen u beter helpen wanneer u een account aanmaakt en u in het volgende onderwerp phpBB en Extensie installatie en aanpassingen laten uitvoeren een nieuw onderwerp start.

Ook wanneer u ergens niet uitkomt of vragen heeft, vragen wij u gebruik te maken van 1 van de bestaande "support onderwerpen" en aldaar uw onderwerp te starten.

Waneer u een account aanmaakt kan het zijn dat de activatie email terecht komt in de spamfolder.
  • Verplaats deze terug naar uw postvak-in en klik op de activatie link, hierna is uw account geactiveerd en kunt u inloggen op het forum.

Met vriendelijke groet,

Team phpBBservice.nl
(steeds tot uw dienst)

Subforum verdwenen

De ondersteuning voor de phpBB 3.1.X serie is beëindigd, aangeraden word om te upgraden naar de meest recente versie. Dit forum dient alleen nog als archief.
Gesloten

Auteur
nicknitro
Berichten in topic: 3
Berichten: 3
Lid geworden op: 01 dec 2015 12:02

Subforum verdwenen

Bericht door nicknitro » 01 dec 2015 12:20

Beste,

Ik heb wat hulp nodig voor het forum: thuisdestilleren.messageboard.nl

Zo duidelijk mogelijke uitleg mbt wat er voorgevallen is:

ik probeerde een "Marktplaats" als forum erbij te openen, voor mensen die spullen willen ruilen of aanbieden.

Dat leek nog te gaan! Vervolgens wilde ik dit alleen toegankelijk maken voor ingelogde leden.. Gemakkelijk! Vakje kopieer permissies van Pro en pro-sectie (die is al precies ingesteld en een drop down menu laat je dit in 2 klikken exact overnemen)

All still good!

Maar dan! Wilde ik klikken op maak nieuw onderwerp (eerste onderwerp in forum om het in gebruik te maken (denk aan welkom en "stel je hier voor" als onderwerp): MAAR TOEN! Dikke vingers deden niet (zat op mobiel apparaat) drukken waar ik moest drukken! En opende een ander dropdown menu waar geklikt werd op off-topic.

Ik ging dus kijken wat ik verkloot had. OW valt mee, heb enkel perongelijk de off-topic gedeelte van het forum als kopie subforum in "marktplaats" gezet.. Maar het stond er dus als KOPIE dus daar EN in off-topic hoofdforum zelf..

Ooooowww easy! Verwijder marktplaats forum gewoon en dan proberen we het nog eens!

Weet u zeker dat u dit forum wilt verwijderen? Ik druk op de "ja" knop.

Wat gebeurt er nu dus? Marktplaats hoofdforum weg (dat snap ik nog!) maar ook het hele subforum off-topic weg (dus OOK uit het off-topic hoofdforum zelf?? Op een of andere manier was nu dus origineel en kopie subforum verdwenen :o

No problemo dacht ik, zal nog wel in het lijstje staan om toe te wijzen. dus ik snel snel off-topic als forum aanmaken, GEEN mis kliks dit keer en voila daar is ie weer!

MAAR als ik nu subforum wil toevoegen hieraan (off-topic discussies) is deze verdwenen? Ik heb helpdesk ook gecontacteerd maar kwamen er niet uit. Hun conclusie was echter wel dat het nog ERGENS zou moeten zijn want er waren 400+ onderwerpen met soms meerdere tientallen berichten per onderwerp, het zogenaamde verwijderen was gebeurd in miliseconden ipv seconden en dat zou dus niet kunnen naar hun zeggen.

maar goed, belangrijkste voor mij uit dit vage verhaal, waar is het gebleven.

Opsomming:
-nieuw forum
-verkeerd subforum gekoppeld
-het verkeerde subforum stond er nu 2x (dus een kopie)
-kopie (niet het origineel!) verwijderd
-origineel nu ook foetsie en niet meer te vinden
-help aub!


bennybernaer
Vorig TeamLid
Berichten in topic: 3
Berichten: 912
Lid geworden op: 25 jul 2010 15:41
Naam: Benny
Locatie: Antwerpen
Verstuurde bedankjes: 9 keren
Ontvangen bedankjes: 9 keren
Contacteer:

Re: Subforum verdwenen

Bericht door bennybernaer » 06 dec 2015 11:00

En zie je het subforum wel staan onder "forums" in het beheerderspaneel? Heb je voor dat subforum ook de forumpermissies/ gebruikerpermissies ingesteld?
To reach a star, you gotta have a dream and to have a dream, you gotta have a strength...
To be that strong, you gotta have a will and the will is within your heart...



Vind phpBBservice.nl leuk op Facebook.
| buy me a beer


Auteur
nicknitro
Berichten in topic: 3
Berichten: 3
Lid geworden op: 01 dec 2015 12:02

Re: Subforum verdwenen

Bericht door nicknitro » 07 dec 2015 13:09

Nee zie ik zo niet staan helaas

maar ik zeg er wel bij dat ik dus een echte leek ben op dit gebied.

zou ik mogen vragen of iemand even mee kan kijken met me? :oops: schaam me diep maar ik durf ook bijna nergens op te klikken bang dat ik weer iets vernietig :oops:


bennybernaer
Vorig TeamLid
Berichten in topic: 3
Berichten: 912
Lid geworden op: 25 jul 2010 15:41
Naam: Benny
Locatie: Antwerpen
Verstuurde bedankjes: 9 keren
Ontvangen bedankjes: 9 keren
Contacteer:

Re: Subforum verdwenen

Bericht door bennybernaer » 07 dec 2015 16:31

Als je me via een privé bericht de link naar je forum + een test account met beheerder permissies geeft.
Dan zal ik eens voor je kijken. :)
To reach a star, you gotta have a dream and to have a dream, you gotta have a strength...
To be that strong, you gotta have a will and the will is within your heart...



Vind phpBBservice.nl leuk op Facebook.
| buy me a beer


bennybernaer
Vorig TeamLid
Berichten in topic: 3
Berichten: 912
Lid geworden op: 25 jul 2010 15:41
Naam: Benny
Locatie: Antwerpen
Verstuurde bedankjes: 9 keren
Ontvangen bedankjes: 9 keren
Contacteer:

Re: Subforum verdwenen

Bericht door bennybernaer » 10 dec 2015 17:00

Ik heb alles eens nagekeken en ook ik heb het desbetreffende forum niet terug gevonden. Daarbuiten zie ik in het beheerderslog staan: Vr Nov 13, 2015 21:34 Forum en zijn berichten en subforums verwijderd > Marktplaats Dus ik vrees er een beetje voor dat je tijdens het kopiëren van permissies ook de onderwerpen hebt verwijderd.

In dat geval is hier helaas niets meer aan te doen en ben je die onderwerpen definitief kwijt. Wat je wel kan doen is contact opnemen met Messageboard met de vraag of ze over een backup beschikken van voor het is fout gegaan. Maar hou er dan ook rekening mee dat berichten die na een backup zijn geplaatst ook niet worden meegenomen.
To reach a star, you gotta have a dream and to have a dream, you gotta have a strength...
To be that strong, you gotta have a will and the will is within your heart...



Vind phpBBservice.nl leuk op Facebook.
| buy me a beer


Auteur
nicknitro
Berichten in topic: 3
Berichten: 3
Lid geworden op: 01 dec 2015 12:02

Re: Subforum verdwenen

Bericht door nicknitro » 11 dec 2015 13:08

Bedankt voor je hulp!

Helaas dus.. Wij gaan zelf snel over op backups maken nu!

Gesloten