Beste bezoeker,

Wij werken met een klein groepje.
Het kan zijn dat u na het plaatsen van een bericht even moet wachten op hulp of op een antwoord,
blijf daarom gerust posten we zullen z.s.m. en wanneer het kan reageren.

Voor dringende zaken die echt niet kunnen wachten kunt u het contactformulier gebruiken.

-------------------------------------

Wanneer u ons forum bezoekt voor hulp bij installatie, vragen wij u een account aan te maken en geen gebruik te maken van het contactformulier.

Wij kunnen u beter helpen wanneer u een account aanmaakt en u in het volgende onderwerp phpBB en Extensie installatie en aanpassingen laten uitvoeren een nieuw onderwerp start.

Ook wanneer u ergens niet uitkomt of vragen heeft, vragen wij u gebruik te maken van 1 van de bestaande "support onderwerpen" en aldaar uw onderwerp te starten.

Waneer u een account aanmaakt kan het zijn dat de activatie email terecht komt in de spamfolder.
  • Verplaats deze terug naar uw postvak-in en klik op de activatie link, hierna is uw account geactiveerd en kunt u inloggen op het forum.

Met vriendelijke groet,

Team phpBBservice.nl
(steeds tot uw dienst)

gebruikers krijgen geen bevestigings mail en knop verplaatse

De ondersteuning voor de phpBB 3.1.X serie is beëindigd, aangeraden word om te upgraden naar de meest recente versie. Dit forum dient alleen nog als archief.

Auteur
Davy
Berichten in topic: 8
Berichten: 10
Lid geworden op: 19 mar 2015 14:24

gebruikers krijgen geen bevestigings mail en knop verplaatse

Bericht door Davy » 23 mar 2015 14:36

Beste forumleden,

mijn nieuwe gebruikers krijgen geen bevestigings-mail.
En mijn "account activatie" staat ingesteld op "door gebruiker (e-mailverificatie)"

En onder het knopje "snelle links" staat "ongelezen berichten" maar dat wil ik graag verplaatsen naar waar het op dit forum staat.
Maar na al dagen zoeken en al dagen googelen ben ik nog niets wijzer en staan ze nog steeds op de zelfde plek :(

Grzz
Davy


Raimon
Vorig TeamLid
Berichten in topic: 6
Berichten: 7673
Lid geworden op: 07 apr 2006 11:10
Locatie: http://www.raimon.nl
Contacteer:

Re: gebruikers krijgen geen bevestigings mail en knop verpla

Bericht door Raimon » 25 mar 2015 22:21

Davy schreef:Beste forumleden,

mijn nieuwe gebruikers krijgen geen bevestigings-mail.
En mijn "account activatie" staat ingesteld op "door gebruiker (e-mailverificatie)"
En staan er foutmeldingen in je beheerderspaneel (Onderhoud -> Foutlogboek) m.b.t. e-mail?
En onder het knopje "snelle links" staat "ongelezen berichten" maar dat wil ik graag verplaatsen naar waar het op dit forum staat.
Maar na al dagen zoeken en al dagen googelen ben ik nog niets wijzer en staan ze nog steeds op de zelfde plek :(

Grzz
Davy
Open navbar_header.html

zoek:

Code: Selecteer alles

					<!-- IF S_LOAD_UNREADS --> 
							<li class="small-icon icon-search-unread"><a href="{U_SEARCH_UNREAD}" role="menuitem">{L_SEARCH_UNREAD}</a></li>
						<!-- ENDIF -->
en verwijder

open index_body.html

zoek:

Code: Selecteer alles

<!-- IF U_MARK_FORUMS -->
	<div class="action-bar compact">
		<a href="{U_MARK_FORUMS}" class="mark-read rightside" accesskey="m" data-ajax="mark_forums_read">{L_MARK_FORUMS_READ}</a>
	</div>
<!-- ENDIF -->
vervang met:

Code: Selecteer alles

<div class="action-bar compact">
				<!-- IF S_LOAD_UNREADS --> 
							<a href="{U_SEARCH_UNREAD}" class="mark-read leftside">{L_SEARCH_UNREAD}</a>
						<!-- ENDIF -->
<!-- IF U_MARK_FORUMS -->
		<a href="{U_MARK_FORUMS}" class="mark-read rightside" accesskey="m" data-ajax="mark_forums_read">{L_MARK_FORUMS_READ}</a><!-- ENDIF -->
	</div>
Gratis phpBB installatie of MODs/extensions hulp nodig? Bezoek http://www.raimon.nl/forums/


Auteur
Davy
Berichten in topic: 8
Berichten: 10
Lid geworden op: 19 mar 2015 14:24

Re: gebruikers krijgen geen bevestigings mail en knop verpla

Bericht door Davy » 25 mar 2015 22:42

nee mijn foutenlogboek is helemaal leeg (ja nieuw opstartend forum.)

En kan ik die knop niet op een "eenvoudige" manier verplaatsen?
Die code etc is chinees voor me ik zou niet eens weten waar ik ze moet zoeken.


Raimon
Vorig TeamLid
Berichten in topic: 6
Berichten: 7673
Lid geworden op: 07 apr 2006 11:10
Locatie: http://www.raimon.nl
Contacteer:

Re: gebruikers krijgen geen bevestigings mail en knop verpla

Bericht door Raimon » 29 mar 2015 21:12

Davy schreef:nee mijn foutenlogboek is helemaal leeg (ja nieuw opstartend forum.)
In eerste instantie lijkt het me dat je host de php mail() functie niet ondersteund.
Echt is dit een vermoeden omdat we niet veel informatie hebben, kan je het volgende eens doen (zodat we meer informatie krijgen)

Download dit bestand.
Upload het naar je forum via je FTP (dus waar je config.php staat).
Richt daarna je internetbrowser naar https://www.jedomeinnaam.nl/support_info.php
Selecteer vervolgens e-mail
En plaats hier alle gegevens neer die je daarna krijgt.

En kan ik die knop niet op een "eenvoudige" manier verplaatsen?
Die code etc is chinees voor me ik zou niet eens weten waar ik ze moet zoeken.
Je kan ze vinden in de bestanden die ik in me vorige bericht had geschreven.
Je weet wel wat een FTP-programma is, met andere woorden hoe heb jij je forum geïnstalleerd?

En dat is de makkelijkste manier, het is van belang dat je een FTP-programma gebruikt waarbij je de nodige bestanden download naar je computer en bewerkt met een programma zoals notepad++
Gratis phpBB installatie of MODs/extensions hulp nodig? Bezoek http://www.raimon.nl/forums/


Auteur
Davy
Berichten in topic: 8
Berichten: 10
Lid geworden op: 19 mar 2015 14:24

Re: gebruikers krijgen geen bevestigings mail en knop verpla

Bericht door Davy » 30 mar 2015 12:58

Toen ik mijn forum wou installeren lukte dat niet en heb ik op de chat van het host bedrijf om hulp gevraagd.
Blijkbaar was mijn database niet gekoppeld aan mijn hosting pakket ofzo.

En toen heeft de man van de chat het voor me gedaan.

Dus ik gebruik geen FTP programma (ik weet wel wat een FTP programma is) voor zover ik weet.
Eens het geinstalleert was doe ik nu alles via het beheerderspaneel.
En als ik iets anders wil doen dan log ik in op de website van het hosting bedrijf.

En daar vind ik nergens de code ofzo, of ik zoek niet goed.

Ik heb maar schrik dat ik iets fout doe en dan niets meer werkt en het niet meer in orde krijg dan.

Grzz
Davy


Raimon
Vorig TeamLid
Berichten in topic: 6
Berichten: 7673
Lid geworden op: 07 apr 2006 11:10
Locatie: http://www.raimon.nl
Contacteer:

Re: gebruikers krijgen geen bevestigings mail en knop verpla

Bericht door Raimon » 30 mar 2015 21:22

Davy schreef:Toen ik mijn forum wou installeren lukte dat niet en heb ik op de chat van het host bedrijf om hulp gevraagd.
Blijkbaar was mijn database niet gekoppeld aan mijn hosting pakket ofzo.
Dat lijkt me vreemd dat een database niet is gekoppeld is aan je hostingpakket, is dit wel een betaald pakket of gewoon een gratis hosting dienst?

Maar op deze manier kan je er ook niet van leren als anderen alles voor je doen.
Dus ik gebruik geen FTP programma (ik weet wel wat een FTP programma is) voor zover ik weet.
Eens het geinstalleert was doe ik nu alles via het beheerderspaneel.
En als ik iets anders wil doen dan log ik in op de website van het hosting bedrijf.
Je kan niet alles via het beheerderspaneel doen, bestanden aanpassen doe je via een ftp-programma, en anders kan je dat ook via de bestandsmanager doen, echter raad ik die manier af want je weet nooit hoe dat programma alles heeft opgeslagen.

En daar vind ik nergens de code ofzo, of ik zoek niet goed.

Ik heb maar schrik dat ik iets fout doe en dan niets meer werkt en het niet meer in orde krijg dan.

Grzz
Davy
Wij kunnen vanuit hier niet zien wat je hebt gedaan, dus we weten ook niet of je niet goed hebt gezocht.
Kan je even vertellen wat je nu precies hebt gedaan om de codes te zoeken?
Gratis phpBB installatie of MODs/extensions hulp nodig? Bezoek http://www.raimon.nl/forums/


Auteur
Davy
Berichten in topic: 8
Berichten: 10
Lid geworden op: 19 mar 2015 14:24

Re: gebruikers krijgen geen bevestigings mail en knop verpla

Bericht door Davy » 31 mar 2015 17:30

ik heb een betalend hosting pakket van http://www.versio.nl/webhosting en dan de zilver NL

Ja ik weet het ik moet dingen zelf doen om te leren daar geef ik je gelijk ik.
En ik had het ook zelf geprobeerd maar het lukte niet.
Maar dat was dus omdat de database niet gekoppeld was.

Oke FTP programma dus.
Even kijken of me dat lukt he. (Dan dan hopen dat niet mijn hele forum naar de haaien is)

Ik heb het hele beheerders paneel uitgezocht, en dan het inlog stuk van de hostings website.
Verder ben ik niet gekomen :(

Maar nu ga ik zoeken naar een FTP programma.
Tot later


Auteur
Davy
Berichten in topic: 8
Berichten: 10
Lid geworden op: 19 mar 2015 14:24

Re: gebruikers krijgen geen bevestigings mail en knop verpla

Bericht door Davy » 31 mar 2015 18:07

zo ik heb het FTP programma open en ik heb " navbar_header.html" gezocht maar zoals u al kan raden niet gevonden.
Ik heb er een screenshot bijgevoegd.
Zo hopenlijk helpt u dit vooruit.
En nu heb ik hopenlijk geen gevoelig info met dit screenshot online gezet
Afbeelding


bennybernaer
Vorig TeamLid
Berichten in topic: 1
Berichten: 912
Lid geworden op: 25 jul 2010 15:41
Naam: Benny
Locatie: Antwerpen
Verstuurde bedankjes: 9 keren
Ontvangen bedankjes: 9 keren
Contacteer:

Re: gebruikers krijgen geen bevestigings mail en knop verpla

Bericht door bennybernaer » 01 apr 2015 14:09

De navabar_headerstaat in de template map van je stijl.
Dus voor jou open je eerst > public_html vervolgens > styles daarna >jou stijl en als laatste de template map.
En het is in die template map waar je navabar_header in kan terug vinden.
To reach a star, you gotta have a dream and to have a dream, you gotta have a strength...
To be that strong, you gotta have a will and the will is within your heart...



Vind phpBBservice.nl leuk op Facebook.
| buy me a beer


Auteur
Davy
Berichten in topic: 8
Berichten: 10
Lid geworden op: 19 mar 2015 14:24

Re: gebruikers krijgen geen bevestigings mail en knop verpla

Bericht door Davy » 01 apr 2015 14:40

he kijk eens aan. nu is het oke. Dankjuliie wel voor de hulp en de peptalk zodat ik toch durfde gaan rommelen in de code.
Het is gelukt!

Nu nog het mail probleem, ik moet al mijn leden van inactieve gebruikers handmatig activeren via het beheerders paneel.
Sommige krijgen geen mail aan andere wel maar daar is de klink dat weer niet actief en nog andere daar is alles oke.
Als ik een profiel aan maak met een ander mail adres geen mail niets.

Grzz
Davy

Gesloten