Beste bezoeker,

Wij werken met een klein groepje.
Het kan zijn dat u na het plaatsen van een bericht even moet wachten op hulp of op een antwoord,
blijf daarom gerust posten we zullen z.s.m. en wanneer het kan reageren.

Voor dringende zaken die echt niet kunnen wachten kunt u het contactformulier gebruiken.

-------------------------------------

Wanneer u ons forum bezoekt voor hulp bij installatie, vragen wij u een account aan te maken en geen gebruik te maken van het contactformulier.

Wij kunnen u beter helpen wanneer u een account aanmaakt en u in het volgende onderwerp phpBB en Extensie installatie en aanpassingen laten uitvoeren een nieuw onderwerp start.

Ook wanneer u ergens niet uitkomt of vragen heeft, vragen wij u gebruik te maken van 1 van de bestaande "support onderwerpen" en aldaar uw onderwerp te starten.

Waneer u een account aanmaakt kan het zijn dat de activatie email terecht komt in de spamfolder.
  • Verplaats deze terug naar uw postvak-in en klik op de activatie link, hierna is uw account geactiveerd en kunt u inloggen op het forum.

Met vriendelijke groet,

Team phpBBservice.nl
(steeds tot uw dienst)

SMF 2.0.14 naar PhpBB 3.2 Onderwerp is opgelost


Auteur
Black Tiger
Berichten in topic: 11
Berichten: 68
Lid geworden op: 06 mar 2007 19:00
Ontvangen bedankjes: 2 keren

SMF 2.0.14 naar PhpBB 3.2

Bericht door Black Tiger » 02 nov 2017 04:34

Gewoon een vraag uit nieuwsgierigheid eigenlijk.
Ik wilde m'n SMF 2.0.14 eens converteren naar 3.2.1 om daar eens mee te spelen en te zien of dat beter bevalt.

Maar is dat wel goed te doen?
Ben even op zoek geweest en kwam alleen op het Engelse forum een topic hierover tegen wat verwees naar een oude (2013) convertor van SMF 2.0.14 naar PhpBB 3.0.11. Van daaruit zou je dan 3.0.11 moeten upgraden naar 3.2.1.
Leuk, maar ik zie alleen nog maar phpBB 3.1.x en 3.2.x ter download staan, kan zo vlug geen 3.0.x meer vinden, laat staan 3.0.11.

Bouwt er nog iemand aan een goede converter hier voor? Of valt dat nog te verwachten?

En als ik toch bezig ben.... op SMF heb ik een downloads mod wat dus een download sectie oplevert waar mensen bestanden uit kunnen downloaden. Bestaat er ook zo'n extensie voor PhpBB 3.2.x?

Gebruikersavatar

Denise
phpBBservice Teamlid
phpBBservice Teamlid
Berichten in topic: 4
Berichten: 1309
Lid geworden op: 04 jan 2012 13:44
Locatie: 127.0.0.1
Verstuurde bedankjes: 30 keren
Ontvangen bedankjes: 14 keren

Re: SMF 2.0.14 naar PhpBB 3.2

Bericht door Denise » 02 nov 2017 12:31

Oudere versies staan hier ter download: downloadsystemcat?id=10

Je hebt een download extension van Oxpus: https://www.phpbb.de/community/viewtopi ... 9&t=233134

En er is een download systeem extension van DMZX (deze gebruiken wij hier ook op het forum): http://www.dmzx-web.net/downloadsystem
Met vriendelijke groet,
Afbeelding
phpBBservice.nl
Steeds tot uw dienst.

AfbeeldingSupport Tools | Afbeelding My Extensions | buy me a beer Afbeelding


Auteur
Black Tiger
Berichten in topic: 11
Berichten: 68
Lid geworden op: 06 mar 2007 19:00
Ontvangen bedankjes: 2 keren

Re: SMF 2.0.14 naar PhpBB 3.2

Bericht door Black Tiger » 02 nov 2017 16:24

Dank je wel Danny, dan ga ik eens een poging ermee wagen!


Auteur
Black Tiger
Berichten in topic: 11
Berichten: 68
Lid geworden op: 06 mar 2007 19:00
Ontvangen bedankjes: 2 keren

Re: SMF 2.0.14 naar PhpBB 3.2

Bericht door Black Tiger » 03 nov 2017 02:38

Weer even verder breien, ben er mee bezig geweest vannacht, wel naar phpBB 3.0.14 en zie dit verschil tussen SMF en phpBB
Totaal aantal posts:
SMF: 78.806 Posts
Phpbb: 78.788 Posts
Hier lijken 18 berichten verdwenen te zijn.

Het aantal topics is gelijk.

Deze foutmelding kwam ik overigens tegen tijdens de conversie, was ook de enige voor zover ik kon zien:
functions_smf20.php [ 1456 ]:
Post ID: Message parser error:

Your message contains too few characters.
Kan dit het verlies van die 18 berichten verklaren?

Enig idee of dit te fixen is?

Edit:
Nog een probleempje gevonden. De bb img code werkt.
Maar schijnbaar verkleind SMF ook al berichten, met als gevolg dat je na conversie geen afbeelding ziet maar dit hier (zonder code tags):

Code: Selecteer alles

[img width=168 height=300]http://i64.tinypic.com/2ahiixd.jpg[/img]
als ik de hoogte en breedte verwijder wordt de afbeelding wel zichtbaar. Maar er zijn veel berichten waarin de img code op die wijze gebruikt is om de afbeelding wat kleiner in de berichten te krijgen.
Is dit ook op een of andere manier op te lossen zodat dit wel gewoon zo werkt?

Gebruikersavatar

Denise
phpBBservice Teamlid
phpBBservice Teamlid
Berichten in topic: 4
Berichten: 1309
Lid geworden op: 04 jan 2012 13:44
Locatie: 127.0.0.1
Verstuurde bedankjes: 30 keren
Ontvangen bedankjes: 14 keren

Re: SMF 2.0.14 naar PhpBB 3.2

Bericht door Denise » 03 nov 2017 11:33

Welke php versie gebruik je momenteel voor de 3.0.14 versie

(systeem req: PHP 5.3.3 of hoger, Maar niet zo hoog dan PHP 7)

Het zou dit probleem kunnen verklaren maar er kunnen ook andere oorzaken zijn.

Het 2e probleem kan misschien opgelost worden door de volgende SQL query:

Code: Selecteer alles

update phpbb_posts set post_text = replace(post_text, 'old_value', 'new_value');
het zou er dan zo uit moeten zien:

Code: Selecteer alles

update phpbb_posts set post_text = replace(post_text, 'width=168 height=300', '');
(verander de phpbb_ prefix indien je een ander gebruikt).

Wanneer je een bericht krijgt dat er x rows zijn aangepast, zul je nog de bbcode moeten reparsen
gebruik hiervoor de support toolkit van phpbb en kies voor bbcode reparsen in het menu.
Met vriendelijke groet,
Afbeelding
phpBBservice.nl
Steeds tot uw dienst.

AfbeeldingSupport Tools | Afbeelding My Extensions | buy me a beer Afbeelding


Auteur
Black Tiger
Berichten in topic: 11
Berichten: 68
Lid geworden op: 06 mar 2007 19:00
Ontvangen bedankjes: 2 keren

Re: SMF 2.0.14 naar PhpBB 3.2

Bericht door Black Tiger » 03 nov 2017 16:53

Wij draaien nog met php 5.6.32 dus dat zou geen probleem moeten zijn.

De oplossing wat je geeft voor het tweede probleem is dus feitelijk het weghalen van die breedte en hoogte. Dat zou mooi zijn als als die gegevens hetzelfde waren. Zou ik nog eens moeten checken maar volgens mij klopt dat wel. Zou er dan niet ook en spatie voro die width moeten staan? Anders krijgt de img tag er een spatie achter.

Dat is dus eventueel wel te doen. Het eerste probleem is belangrijker. Zou ook fijn zijn als ik te weten kon komen om welke 18 posts het gaat.
Ik heb in de config van phpbb gekeken en het minimaal aantal tekens staat daar op 1 dus dat kan het niet zijn. Ben me aan 't bedenken of het zou kunnen komen omdat iemand met alleen een smilie gereageerd heeft op een bericht. Maar dat wordt eigenlijk nooit gedaan bij mijn weten.


Auteur
Black Tiger
Berichten in topic: 11
Berichten: 68
Lid geworden op: 06 mar 2007 19:00
Ontvangen bedankjes: 2 keren

Re: SMF 2.0.14 naar PhpBB 3.2

Bericht door Black Tiger » 05 nov 2017 00:22

SQL commando en parsen geprobeerd dat reparsen duurde even maar werkt wel.
Met dien verstande dat er nog allerlei andere maten blijken te zijn. Zou er geen code zijn om alle width en height settings er uit te halen? Anders moet ik zien dat te doen voor een eventuele conversie.

Zou de "message parse error" ook veroorzaakt kunnen worden door een lage memory_limit in de php.ini? Die staat nu op 128 maar voor een ander phpbb forum op een andere server moest deze ook naar 256 gezet worden.

Gebruikersavatar

Denise
phpBBservice Teamlid
phpBBservice Teamlid
Berichten in topic: 4
Berichten: 1309
Lid geworden op: 04 jan 2012 13:44
Locatie: 127.0.0.1
Verstuurde bedankjes: 30 keren
Ontvangen bedankjes: 14 keren

Re: SMF 2.0.14 naar PhpBB 3.2

Bericht door Denise » 05 nov 2017 09:14

Black Tiger schreef:
05 nov 2017 00:22
SQL commando en parsen geprobeerd dat reparsen duurde even maar werkt wel.
Met dien verstande dat er nog allerlei andere maten blijken te zijn. Zou er geen code zijn om alle width en height settings er uit te halen? Anders moet ik zien dat te doen voor een eventuele conversie.
Er is toen een gemodificeerde support toolkit uitgebracht door Derky: https://www.phpbb.com/community/viewtop ... #p13071865
Black Tiger schreef:
05 nov 2017 00:22
Zou de "message parse error" ook veroorzaakt kunnen worden door een lage memory_limit in de php.ini? Die staat nu op 128 maar voor een ander phpbb forum op een andere server moest deze ook naar 256 gezet worden.
Dat kan zeker een oorzaak zijn , in het verleden op phpbb.com is dat ook al eens gegevens als antwoord
Daarbij gaf men toen aan deze waarde aan te houden.

Code: Selecteer alles

@set_time_limit(0);
@ini_set('memory_limit', '256M');
@ini_set('upload_max_filesize', '128M');
@ini_set('post_max_size', '256M');
@ini_set('max_input_time', '-1');
@ini_set('max_execution_time', '-1');
@ini_set('expect.timeout', '-1');
@ini_set('default_socket_timeout', '-1');
Met vriendelijke groet,
Afbeelding
phpBBservice.nl
Steeds tot uw dienst.

AfbeeldingSupport Tools | Afbeelding My Extensions | buy me a beer Afbeelding


Auteur
Black Tiger
Berichten in topic: 11
Berichten: 68
Lid geworden op: 06 mar 2007 19:00
Ontvangen bedankjes: 2 keren

Re: SMF 2.0.14 naar PhpBB 3.2

Bericht door Black Tiger » 05 nov 2017 16:19

Super, bedankt weer die toolkit ga ik weer 'ns proberen dan.
V.w.b. die limieten.... Een memory limit van 256M oke is geen probleem, maar ongelimiteerde execution en input times met ongelimiteerde timeouts gaat 'm niet worden op een shared hosting server.:)
Ik kan in elk geval weer een stuk verder, hou je op de hoogte! Thanks!

Ohja, we komen wat rare tekens tegen in berichten, zoals hier:
Zoals dingen die net niet mogen? :foei:
Zo'n rare A, die zien we op meerdere plekken. Waar zou dat vanaf kunnen komen? Ons forum draait op UTF-8, misschien phpBB niet 100% ik heb zo even geen idee. Zijn slechts weinig van die tekens. Tot nu toe alleen die rare A gezien volgens mij.

Ben even gaan kijken waar dit voor komt. Als er een dubbele spatie staat, en als er een spatie met custom smilie staat zoals in de quote boven. Bij dubbele spaties sowieso elke keer zo'n rare A.

Gebruikersavatar

Denise
phpBBservice Teamlid
phpBBservice Teamlid
Berichten in topic: 4
Berichten: 1309
Lid geworden op: 04 jan 2012 13:44
Locatie: 127.0.0.1
Verstuurde bedankjes: 30 keren
Ontvangen bedankjes: 14 keren

Re: SMF 2.0.14 naar PhpBB 3.2

Bericht door Denise » 05 nov 2017 18:13

Black Tiger schreef:
05 nov 2017 16:19
Ohja, we komen wat rare tekens tegen in berichten, zoals hier:
Zoals dingen die net niet mogen? :foei:
Zo'n rare A, die zien we op meerdere plekken. Waar zou dat vanaf kunnen komen? Ons forum draait op UTF-8, misschien phpBB niet 100% ik heb zo even geen idee. Zijn slechts weinig van die tekens. Tot nu toe alleen die rare A gezien volgens mij.

Ben even gaan kijken waar dit voor komt. Als er een dubbele spatie staat, en als er een spatie met custom smilie staat zoals in de quote boven. Bij dubbele spaties sowieso elke keer zo'n rare A.
Ik heb hetzelfde gehad bij php 3.2 , zie: https://www.phpbb.nl/forums/viewtopic.p ... 41#p464041
Ik heb het toen opgelost door een bbcode te verwijderen die ik er ooit handmatig in had gezet
wellicht is dat ook bij jou aan de hand en kan de reparser niet met die bbcode overweg.
Met vriendelijke groet,
Afbeelding
phpBBservice.nl
Steeds tot uw dienst.

AfbeeldingSupport Tools | Afbeelding My Extensions | buy me a beer Afbeelding

Plaats reactie