Beste bezoeker,

Wij werken met een klein groepje.
Het kan zijn dat u na het plaatsen van een bericht even moet wachten op hulp of op een antwoord,
blijf daarom gerust posten we zullen z.s.m. en wanneer het kan reageren.

Voor dringende zaken die echt niet kunnen wachten kunt u het contactformulier gebruiken.

-------------------------------------

Wanneer u ons forum bezoekt voor hulp bij installatie, vragen wij u een account aan te maken en geen gebruik te maken van het contactformulier.

Wij kunnen u beter helpen wanneer u een account aanmaakt en u in het volgende onderwerp phpBB en Extensie installatie en aanpassingen laten uitvoeren een nieuw onderwerp start.

Ook wanneer u ergens niet uitkomt of vragen heeft, vragen wij u gebruik te maken van 1 van de bestaande "support onderwerpen" en aldaar uw onderwerp te starten.

Waneer u een account aanmaakt kan het zijn dat de activatie email terecht komt in de spamfolder.
  • Verplaats deze terug naar uw postvak-in en klik op de activatie link, hierna is uw account geactiveerd en kunt u inloggen op het forum.

Met vriendelijke groet,

Team phpBBservice.nl
(steeds tot uw dienst)

3.0.11 updaten naar nieuwste versie Onderwerp is opgelost

Gesloten

Auteur
sandra82
Berichten in topic: 3
Berichten: 3
Lid geworden op: 19 okt 2017 10:08
Ontvangen bedankjes: 1 keer

3.0.11 updaten naar nieuwste versie

Bericht door sandra82 » 19 okt 2017 11:16

Uw phpBB versie: 3.0.11

Geïnstalleerde extensies: zeer weinig, denk alleen img_thumb

Forum link: http://forum.kralen.com

PHP Versie: ga verhuizen naar nieuwe server met phpversie 7.1.6

Heeft u wat verandert waardoor het probleem zich nu voor doet? nvt

Wat heeft u al geprobeerd om het probleem op de lossen? de uitleg op viewtopic.php?t=12651

Uw bericht:
Mijn forum draait nog op 'n oudere server met oude php5 versie waardoor ik niet meer kon updaten. Ik heb nu php7 server gereed en wil daar mijn forum updaten naar nieuwste versie. Het is wellicht lastig omdat oude forum nog met mysql_ werkt en mijn nieuwe server alleen mysqli_ ondersteunt. Ik wilde daarom de uitleg van viewtopic.php?t=12651 opvolgen. Ik ga dan naar forum.kralen.com/install/ (via lokale instellingen kom ik dan wel op nieuwe server, zodat oude forum ondertussen nog door kan draaien) en klik op update. Heel snel geeft ie dan al foutmelding 'the installer detected a timeout' met oa 'we suggest that you either increase your timeout settings or try to use the CLI'.
Heeft iemand advies hoe ik de update kan doorvoeren? Heb gezocht over cli maar kwam er niet uit.

Alvast bedankt!


Black Tiger
Berichten in topic: 2
Berichten: 68
Lid geworden op: 06 mar 2007 19:00
Ontvangen bedankjes: 2 keren

Re: 3.0.11 updaten naar nieuwste versie

Bericht door Black Tiger » 19 okt 2017 14:57

Kijk eens hier een paar berichten lager, het tweede antwoord, dat van Froddelaar:
viewtopic.php?f=92&t=12693

Het kan helpen de pagina te vernieuwen bij een timeout, maar het kan dus ook zijn dat de max_execution_time en misschien wel de memory_limit verhoogd moet worden. Dat zal vermoedelijk je hoster moeten doen.
Maar lees het even door, er staan misschien nog meer oplossingen, ik heb slechts vluchtig gekeken.


Auteur
sandra82
Berichten in topic: 3
Berichten: 3
Lid geworden op: 19 okt 2017 10:08
Ontvangen bedankjes: 1 keer

Re: 3.0.11 updaten naar nieuwste versie

Bericht door sandra82 » 19 okt 2017 15:37

dank je wel! Het gekke is dat hij de foutmelding hier meteen gaf, vandaar dat ik idee had dat het ergens anders aan lag.


Black Tiger
Berichten in topic: 2
Berichten: 68
Lid geworden op: 06 mar 2007 19:00
Ontvangen bedankjes: 2 keren

Re: 3.0.11 updaten naar nieuwste versie

Bericht door Black Tiger » 20 okt 2017 00:52

Graag gedaan!

Gebruikersavatar

Denise
phpBBservice Teamlid
phpBBservice Teamlid
Berichten in topic: 1
Berichten: 1309
Lid geworden op: 04 jan 2012 13:44
Locatie: 127.0.0.1
Verstuurde bedankjes: 30 keren
Ontvangen bedankjes: 14 keren

Re: 3.0.11 updaten naar nieuwste versie

Bericht door Denise » 22 okt 2017 10:15

wat meer info over het cli commando, waar ikzelf onlangs mee te maken heb gehad: https://www.phpbb.nl/forums/viewtopic.p ... 14#p464014
Met vriendelijke groet,
Afbeelding
phpBBservice.nl
Steeds tot uw dienst.

AfbeeldingSupport Tools | Afbeelding My Extensions | buy me a beer Afbeelding


Auteur
sandra82
Berichten in topic: 3
Berichten: 3
Lid geworden op: 19 okt 2017 10:08
Ontvangen bedankjes: 1 keer

Re: 3.0.11 updaten naar nieuwste versie

Bericht door sandra82 » 17 nov 2017 12:38

Ik ben het eindelijk opnieuw gaan proberen en het is gelukt! Wat ik nu anders deed:
- eerst op oude server alle extensies uitzetten en standaard lay-out instellen
- bij config.php bestand mysql gewijzigd naar mysqli (was nodig wegens verhuizing oude server - nieuwe server)
En toen ging updaten via /install/ wel vlekkeloos zonder foutmeldingen :) Heb al wat getest en niets raars gezien.

De cli commando had ik al keer eerder geprobeerd maar kreeg foutmelding.

Gesloten