Beste bezoeker,

Wij werken met een klein groepje.
Het kan zijn dat u na het plaatsen van een bericht even moet wachten op hulp of op een antwoord,
blijf daarom gerust posten we zullen z.s.m. en wanneer het kan reageren.

Voor dringende zaken die echt niet kunnen wachten kunt u het contactformulier gebruiken.

-------------------------------------

Wanneer u ons forum bezoekt voor hulp bij installatie, vragen wij u een account aan te maken en geen gebruik te maken van het contactformulier.

Wij kunnen u beter helpen wanneer u een account aanmaakt en u in het volgende onderwerp phpBB en Extensie installatie en aanpassingen laten uitvoeren een nieuw onderwerp start.

Ook wanneer u ergens niet uitkomt of vragen heeft, vragen wij u gebruik te maken van 1 van de bestaande "support onderwerpen" en aldaar uw onderwerp te starten.

Waneer u een account aanmaakt kan het zijn dat de activatie email terecht komt in de spamfolder.
  • Verplaats deze terug naar uw postvak-in en klik op de activatie link, hierna is uw account geactiveerd en kunt u inloggen op het forum.

Met vriendelijke groet,

Team phpBBservice.nl
(steeds tot uw dienst)

Module not find en upgrade naar 3.2.1. Onderwerp is opgelost

Gesloten

Auteur
Black Tiger
Berichten in topic: 5
Berichten: 68
Lid geworden op: 06 mar 2007 19:00
Ontvangen bedankjes: 2 keren

Module not find en upgrade naar 3.2.1.

Bericht door Black Tiger » 13 okt 2017 19:16

Het 3.0.x forum is gesloten dus daarom stel ik de vraag maar hier aangezien ik toch naar 3.2.1. wil.

Uw phpBB versie:
3.0.14
Geïnstalleerde extensies:
Niets -> Was een of andere Tapatalk
Forum link:
forum.suikerkatten.nl
PHP Versie:
5.6.31
Heeft u wat verandert waardoor het probleem zich nu voor doet?
Alleen via automod tapatalk gedeinstalleerd.
Wat heeft u al geprobeerd om het probleem op de lossen?
Opnieuw Tapatalk installeren en daarna deinstalleren
Uw bericht:

Ik heb voor een kennis het technisch beheer van hun phpbb forum overgenomen, eerst deed dat iemand anders maar die heeft de laatste jaren duidelijk te weinig tijd gehad en wilde het nu ook niet echt doen, althans niet als vrijwilliger. Er is dus het nodige werk te verzetten nu.

Schijnbaar heeft er een Tapatalk versie opgestaan, een oude van 2013 of 2014 als ik me niet vergis. Deze heb ik geprobeerd via Automod te deinstalleren, dat gaf weliswaar nogal wat foutmeldingen, maar met name dat een aantal bestanden en directory's van mobique niet meer bestonden. DAt leek me geen probleem want het moest toch weg. Dus forceren gedaan.
Daarna kwam deze fout als ik op .mods klik:

Code: Selecteer alles

Algemene fout
MODULE_NOT_FIND

BACKTRACE

FILE: (not given by php)
LINE: (not given by php)
CALL: msg_handler()

FILE: [ROOT]/includes/functions_module.php
LINE: 446
CALL: trigger_error()

FILE: [ROOT]/adm/index.php
LINE: 74
CALL: p_master->load_active()
Om te zien of ik dat gefixed kreeg heb ik een nieuwere versie van Tapatalk gedownload voor 3.0.x. Deze geinstalleerd.
Gedeinstalleerd daarna weer gedeinstalleerd maar ik krijg dat bericht in .mods niet weg.

Nu is mijn vraag eigenlijk drieledig.
Ik wil feitelijk het forum gewoon fijn up2date brengen, dus er moet sowieso geupgrade worden naar 3.2.1.
Temeer daar het huidige forum ondanks dat het klein is en nauwelijks gebruikt een geheugenprobleem heeft en ik in de php.ini de memory_limit al naar 256 heb moeten zetten om geen wit scherm te krijgen.

Liefst heb ik voor de upgrade deze foutmelding weg, zodat alles weer in orde is.
1.) Kan dat? En zoja, wat moet ik dan doen? Indien nodig heb ik geen probleem met het uitvoeren van mysql commando's op de database.
2.) Gaat dat vanzelf weg als ik een upgrade doe naar 3.2.1. en zoja, weet je dat zeker?
3.) Ben ik na upgrade naar 3.2.1. ook van dat memory_limit probleem af zodat die weer terug kan naar 64 of 128?


Froddelaar
Berichten in topic: 2

Re: Module not find en upgrade naar 3.2.1.

Bericht door Froddelaar » 14 okt 2017 00:56

Hallo Black Tiger,

Die module moet je nog handmatig verwijderen.

Ga naar beheerderspaneel / Systeem.
Daar kies je: Modulebeheer - Beheerderspaneel / Mods

En daar zou je die module moeten kunnen verwijderen.


Auteur
Black Tiger
Berichten in topic: 5
Berichten: 68
Lid geworden op: 06 mar 2007 19:00
Ontvangen bedankjes: 2 keren

Re: Module not find en upgrade naar 3.2.1.

Bericht door Black Tiger » 14 okt 2017 21:06

Hoi Froddelaar, bedankt voor je antwoord!

Dus gewoon de .mods daar uitschakelen of ook verwijderen? Ook gelijk maar de ACP_CAT_MODS? Of moet ik die laten staan? Of uitschakelen en evt. ook verwijderen?

Weet je toevallig ook 't antwoord op vraag 3?


Froddelaar
Berichten in topic: 2

Re: Module not find en upgrade naar 3.2.1.

Bericht door Froddelaar » 14 okt 2017 21:11

Ja je kan gewoon alle modules in '.Mods' verwijderen.
Die worden toch niet meer gebruikt.

En nee dat denk ik niet, zal hetzelfde blijven vrees is.
Maar is toch niet zo erg? Mijne staan altijd op 265.

Al zou ik toch de host eens contacteren, want het zou normaal moeten werken op de standaard waarde. Toch ergens iets niet juist bij de host denk ik..


Auteur
Black Tiger
Berichten in topic: 5
Berichten: 68
Lid geworden op: 06 mar 2007 19:00
Ontvangen bedankjes: 2 keren

Re: Module not find en upgrade naar 3.2.1.

Bericht door Black Tiger » 14 okt 2017 22:46

Je zoekt de fout wel snel bij de host, maar dat is niet het geval.. Want die host ben ik zelf.:)
En er draaien meerdere phpbb forums en dat gaf geen probleem en er zitten de nodige gebruikers op die server. Net zoals op andere servers waar ook phpBB en SMF prima en snel op draait met een memory limit van 128. Da's normaliter voldoende. Die hebben beiden zowel meer gebruikers alsook veel meer posts.
Het maakt niet zo gek veel uit, klopt, we hebben toch zat geheugen, maar het zou niet nodig moeten zijn bij zo'n klein forum. Ik hou gewoon graag een vinger aan de pols op de servers.;)

Zal het even uitleggen. Ik kreeg na de verhuizing van dit forum na de restore een wit scherm. Daarop een code in de .htaccess gezet en toen kwam er een melding over het geheugen, weet niet meer exact welke.
Bij nazoeken via Google las ik op een ander phpBB forum dat dit niet zou moeten gebeuren bij een klein forum maar dat het misschien opgelost kon worden door de memory limit in de php.ini te verhogen. Die stond al op 128 en dat forum moest iets van 136 hebben, vandaar dat ik hem naar 256 gezet heb.
Aangezien dat alleen bij dit forum gebeurt lijkt me toch eerder iets van de forum of de wijze van codering, misschien dat de nieuwere versie beter met php 5.5.x overweg kan.

Even terug naar de vragen.
Er zijn geen modules meer in .Mods aanwezig.
Alleen die fout in .Mods nog na deinstallatie van Tapatalk (die nooit goed geinstalleerd is in 't verleden volgens mij).
Jij adviseerde die uit te schakelen en mijn vraag was of ik die ook moest verwijderen en ook of de acp_cat_mods uitgeschakeld en/of verwijderd moet worden.
Want v3.2.1. heeft extensions en geen .mod en ook geen acp_cat_mods. Vandaar de vraag of die ook uitgeschakeld moet worden en misschien zelfs het nog beter is om beiden ook te verwijderen uit die sectie waar jij noemde. Want ze komen niet meer terug in 3.2.1.
Momenteel is .mods uitgeschakeld dus die foutmelding is niet meer. Maar het zal vast nog ergens in de database staan en die hou ik liefst ook zo zuiver mogelijk, vandaar de vraag of die twee verwijderd kunnen worden.


Auteur
Black Tiger
Berichten in topic: 5
Berichten: 68
Lid geworden op: 06 mar 2007 19:00
Ontvangen bedankjes: 2 keren

Re: Module not find en upgrade naar 3.2.1.

Bericht door Black Tiger » 14 okt 2017 23:27

Vraag is al opgelost. Heb op 't Engelse forum de instructies voor de deinstallatie van automod gevonden incl. database verwijdering.
Zal eens de logs napluizen en zien of er echt iets speciaals aan de hand is wat dat hogere geheugengebruik veroorzaakt, als 't niets bijzonders is laat ik 'm op 256 maar ik denk dat 't na de upgrade als ook alle oude handel er uit is een stuk beter zal draaien allemaal.

Bedankt voor de hulp!


Auteur
Black Tiger
Berichten in topic: 5
Berichten: 68
Lid geworden op: 06 mar 2007 19:00
Ontvangen bedankjes: 2 keren

Re: Module not find en upgrade naar 3.2.1.

Bericht door Black Tiger » 15 okt 2017 00:20

Aanvulling ter informatie:
Probleem met geheugen bleek inderdaad in het forum te liggen. Kreeg na het deinstalleren van automods die .mods nog steeds niet verwijderd wegens "onderliggende modules".
Dus alle (nodige) verwijzingen naar Tapatalk en Mobique uit de database verwijderd en toen kon ik de .mods module wel verwijderen.

Daarna memory_limit teruggezet naar 128, en ziedaar... geen probleem met geheugen meer.
Blijkt dus toch handig als mogelijke aanduiding van issues als een forum daar overheen gaat (tenzij het groot en druk is uiteraard).

Gesloten