Beste bezoeker,

Wij werken met een klein groepje.
Het kan zijn dat u na het plaatsen van een bericht even moet wachten op hulp of op een antwoord,
blijf daarom gerust posten we zullen z.s.m. en wanneer het kan reageren.

Voor dringende zaken die echt niet kunnen wachten kunt u het contactformulier gebruiken.

-------------------------------------

Wanneer u ons forum bezoekt voor hulp bij installatie, vragen wij u een account aan te maken en geen gebruik te maken van het contactformulier.

Wij kunnen u beter helpen wanneer u een account aanmaakt en u in het volgende onderwerp phpBB en Extensie installatie en aanpassingen laten uitvoeren een nieuw onderwerp start.

Ook wanneer u ergens niet uitkomt of vragen heeft, vragen wij u gebruik te maken van 1 van de bestaande "support onderwerpen" en aldaar uw onderwerp te starten.

Waneer u een account aanmaakt kan het zijn dat de activatie email terecht komt in de spamfolder.
  • Verplaats deze terug naar uw postvak-in en klik op de activatie link, hierna is uw account geactiveerd en kunt u inloggen op het forum.

Met vriendelijke groet,

Team phpBBservice.nl
(steeds tot uw dienst)

phpBB3.2.1 RC1 en timeout vragen


Auteur
nl1sms
Berichten in topic: 10
Berichten: 82
Lid geworden op: 08 jun 2008 16:22
Ontvangen bedankjes: 2 keren
Contacteer:

phpBB3.2.1 RC1 en timeout vragen

Bericht door nl1sms » 06 jul 2017 09:51

Uw phpBB versie: 3.2
Uw phpBB installatie type: Standaard phpBB
Geïnstalleerde extensies: Ja
Uw kennis: Basis Kennis
Forum link: www.zweten.eu

PHP Versie: 5.6

Heeft u wat verandert waardoor het probleem zich nu voor doet?
nee

Wat heeft u al geprobeerd om het probleem op de lossen?
niets vooralsnog

Beschrijving en bericht
Ik had wat vragen.... Ik zag dat phpBB 3.2.1 RC1 inmiddels al uit is gekomen. Meestal betekent dit dat het niet lang meer duurt totdat 3.2.1 uitkomt. Nu heb ik op mijn testserver altijd problemen gehad met updaten sinds phpBB de nieuwe installer heeft geintroduceerd. Ik krijg op mijn testserver steevast een timeout. Ik had begrepen dat ik dit bij mijn hoster moet aankaarten???? Waar moet ik dan om vragen? Kan ik zelf nog iets doen?

Ik had veel liever de oude installer gehad, dat ging tenminste altijd goed. Maarja niets aan te doen helaas. Als ik phpBB 3.2.1 gewoon oversla en bijv direct van 3.2.0 naar phpBB3.2.5 of hoger wil gaan (in de toekomst), kan dat dan zonder alle tussenliggende updates te moeten installeren?

Ik ben zeer terughoudend geworden in het updaten van phpBB sinds die nieuwe installer. Wat moet je doen als je een timeout krijgt? Het update proces gaat dan niet verder en je kan niets meer doen. Ja de CLI gebruiken zegt men dan, maar daar snap ik helemaaaaaaaal niets van. Wat moet je dan doen?

Kan iemand wat duidelijkheid geven? Thanx


Froddelaar
Berichten in topic: 9

Re: phpBB3.2.1 RC1 en timeout vragen

Bericht door Froddelaar » 06 jul 2017 12:16

Ik heb hier al verschillende topics over gelezen, en elke keer lees ik dat je tijdens een timeout de pagina eens moet vernieuwen (F5).
Als dit niet lukt kan je de max_execution_time verhogen in de server instellingen. Bij mij staat deze op 120 seconden.

Als je hier zelf geen toegang tot hebt moet je je host contacteren.
Op onderstaande bijlage zie je mijn server instellingen.

Updaten is eigenlijk veel makkelijker nu dan bij de oude phpBB 3.0.x versies.
Je verwijderd gewoon alle bestanden van de server.

Behalve deze mappen:
  • de map images
    de map ext
    de map files
    de map store
En dit bestandje:
  • config.php
Uit het gedownloade phpBB pakket verwijder je: config.php
En upload al de rest gewoon naar je phpBB op je server.
Ga dan naar: http://www.voorbeeld.nl/install en via daar kan je de database updaten.

(Maak altijd een backup alvorens te updaten)

Afbeelding


Auteur
nl1sms
Berichten in topic: 10
Berichten: 82
Lid geworden op: 08 jun 2008 16:22
Ontvangen bedankjes: 2 keren
Contacteer:

Re: phpBB3.2.1 RC1 en timeout vragen

Bericht door nl1sms » 06 jul 2017 12:27

Thanx. Waar kan ik deze instellingen vinden? In acp bij phpinformatie ???? Ik heb shared hosting dus denk niet dat ik deze settings zelf kan veranderen ?!?!


Froddelaar
Berichten in topic: 9

Re: phpBB3.2.1 RC1 en timeout vragen

Bericht door Froddelaar » 06 jul 2017 12:31

nl1sms schreef:
06 jul 2017 12:27
Thanx. Waar kan ik deze instellingen vinden? In acp bij phpinformatie ???? Ik heb shared hosting dus denk niet dat ik deze settings zelf kan veranderen ?!?!
Nee, niet in je beheerderspaneel van phpBB, maar op de instellingen van je server zelf.
Bij een shared hosting zal je dit inderdaad niet zelf kunnen wijzigen.


Auteur
nl1sms
Berichten in topic: 10
Berichten: 82
Lid geworden op: 08 jun 2008 16:22
Ontvangen bedankjes: 2 keren
Contacteer:

Re: phpBB3.2.1 RC1 en timeout vragen

Bericht door nl1sms » 06 jul 2017 12:36

Froddelaar schreef:
06 jul 2017 12:16
pdaten is eigenlijk veel makkelijker nu dan bij de oude phpBB 3.0.x versies.
Je verwijderd gewoon alle bestanden van de server.

Behalve deze mappen:
  • de map images
    de map ext
    de map files
    de map store
En dit bestandje:
  • config.php
Uit het gedownloade phpBB pakket verwijder je: config.php
En upload al de rest gewoon naar je phpBB op je server.
Ga dan naar: http://www.voorbeeld.nl/install en via daar kan je de database updaten.
Dit is toch alleen voor de update van 3.1 naar 3.2 ???

Of moet je dit ook zo doen met 3.2.0 -> 3.2.1 rc1 en hoger? Ik gebruikte altijd het automatische update pakket.


Froddelaar
Berichten in topic: 9

Re: phpBB3.2.1 RC1 en timeout vragen

Bericht door Froddelaar » 06 jul 2017 12:38

nl1sms schreef:
06 jul 2017 12:36
Froddelaar schreef:
06 jul 2017 12:16
pdaten is eigenlijk veel makkelijker nu dan bij de oude phpBB 3.0.x versies.
Je verwijderd gewoon alle bestanden van de server.

Behalve deze mappen:
  • de map images
    de map ext
    de map files
    de map store
En dit bestandje:
  • config.php
Uit het gedownloade phpBB pakket verwijder je: config.php
En upload al de rest gewoon naar je phpBB op je server.
Ga dan naar: http://www.voorbeeld.nl/install en via daar kan je de database updaten.
Dit is toch alleen voor de update van 3.1 naar 3.2 ???

Of moet je dit ook zo doen met 3.2.0 -> 3.2.1 rc1 en hoger? Ik gebruikte altijd het automatische update pakket.
Het is inderdaad net dezelfde werkwijze van 3.2.0 naar 3.2.1 RC1.
Ik heb verleden week mijn forum geupdate op deze manier. Was klaar op nog geen 5 minuutjes.


Auteur
nl1sms
Berichten in topic: 10
Berichten: 82
Lid geworden op: 08 jun 2008 16:22
Ontvangen bedankjes: 2 keren
Contacteer:

Re: phpBB3.2.1 RC1 en timeout vragen

Bericht door nl1sms » 06 jul 2017 12:46

Ja op die manier lukt het wel inderdaad... dan krijg je geen timeout omdat je alleen de db moet updaten. Slim en handige tip. Betekend dit dat ik nooit meer de automatische updater moet gebruiken?? Wat heeft het dan nog voor nut dat die bestaat?


Froddelaar
Berichten in topic: 9

Re: phpBB3.2.1 RC1 en timeout vragen

Bericht door Froddelaar » 06 jul 2017 12:54

nl1sms schreef:
06 jul 2017 12:46
Ja op die manier lukt het wel inderdaad... dan krijg je geen timeout omdat je alleen de db moet updaten. Slim en handige tip. Betekend dit dat ik nooit meer de automatische updater moet gebruiken?? Wat heeft het dan nog voor nut dat die bestaat?
De automatische update was er eigenlijk voor phpBB 3.0.x, omdat er veel modificaties waren toegevoegd in de bestanden.
Anders moest je deze allemaal handmatig opnieuw toevoegen.
Voor phpBB 3.2.x gebruik ik deze extensie: https://www.phpbb.com/community/viewtop ... #p14199116
En deze: https://www.phpbb.com/community/viewtop ... &t=2283446
Zo hoef je de "core" bestanden niet meer te wijzigen, en kan je makkelijk updaten :)


bennybernaer
Vorig TeamLid
Berichten in topic: 2
Berichten: 912
Lid geworden op: 25 jul 2010 15:41
Naam: Benny
Locatie: Antwerpen
Verstuurde bedankjes: 9 keren
Ontvangen bedankjes: 9 keren
Contacteer:

Re: phpBB3.2.1 RC1 en timeout vragen

Bericht door bennybernaer » 06 jul 2017 13:08

Het betekent niet automatisch omdat het een RC versie is dat de officiële versie snel zal volgen. In het verleden is het meermaals voorgevallen dat er nog een RC2 of RC3 verschijnt voor de uiteindelijke versie. Het is nog altijd een RC versie en er kunnen nog altijd kleine fouten opduiken. Testen is uiteraard toegestaan maar zou hem zeker nog niet meteen live gebruiken. Persoonlijk vind ik dat gebruikers dikwijls heel snel willen zijn met updaten terwijl dit in principe helemaal niet nodig is. Succes met testen! :)
To reach a star, you gotta have a dream and to have a dream, you gotta have a strength...
To be that strong, you gotta have a will and the will is within your heart...



Vind phpBBservice.nl leuk op Facebook.
| buy me a beer


Auteur
nl1sms
Berichten in topic: 10
Berichten: 82
Lid geworden op: 08 jun 2008 16:22
Ontvangen bedankjes: 2 keren
Contacteer:

Re: phpBB3.2.1 RC1 en timeout vragen

Bericht door nl1sms » 06 jul 2017 14:14

Duidelijk mensen! Thx..... hoe doen jullie het trouwens met extensies en updaten? De-activeren jullie alle extensies eerst voor het updaten en zet je ze erna weer aan of niet ? Voorheen liet ik de extensies altijd aanstaan bij update (ik had er maar 2) maar ik vroeg me af wat de correcte methode is? Zeker nu ik er een stuk of 5 heb en sommige extensies zoals sitelogo, naar het schijnt, niet compatible is met 3.2.1 rc1 ?!?!

Plaats reactie