Beste bezoeker,

Wij werken met een klein groepje.
Het kan zijn dat u na het plaatsen van een bericht even moet wachten op hulp of op een antwoord,
blijf daarom gerust posten we zullen z.s.m. en wanneer het kan reageren.

Voor dringende zaken die echt niet kunnen wachten kunt u het contactformulier gebruiken.

-------------------------------------

Wanneer u ons forum bezoekt voor hulp bij installatie, vragen wij u een account aan te maken en geen gebruik te maken van het contactformulier.

Wij kunnen u beter helpen wanneer u een account aanmaakt en u in het volgende onderwerp phpBB en Extensie installatie en aanpassingen laten uitvoeren een nieuw onderwerp start.

Ook wanneer u ergens niet uitkomt of vragen heeft, vragen wij u gebruik te maken van 1 van de bestaande "support onderwerpen" en aldaar uw onderwerp te starten.

Waneer u een account aanmaakt kan het zijn dat de activatie email terecht komt in de spamfolder.
  • Verplaats deze terug naar uw postvak-in en klik op de activatie link, hierna is uw account geactiveerd en kunt u inloggen op het forum.

Met vriendelijke groet,

Team phpBBservice.nl
(steeds tot uw dienst)

sortables captcha probleem bij phpBB 3.2.0 met mobiele telefoons


Auteur
nl1sms
Berichten in topic: 8
Berichten: 82
Lid geworden op: 08 jun 2008 16:22
Ontvangen bedankjes: 2 keren
Contacteer:

sortables captcha probleem bij phpBB 3.2.0 met mobiele telefoons

Bericht door nl1sms » 26 jun 2017 10:34

Uw phpBB versie: 3.2.0
Uw phpBB installatie type: Standaard phpBB
Geïnstalleerde extensies: Ja
Uw kennis: Basis Kennis
Forum link: zweten.eu

PHP Versie: 5.6
MySQL Versie: nvt

Heeft u wat verandert waardoor het probleem zich nu voor doet?
ik heb phpbb 3.2.0 geinstalleerd.

Wat heeft u al geprobeerd om het probleem op de lossen?
sortables captcha v2.0.0.b1 geinstalleerd

Beschrijving en bericht
Ik krijg klachten van gebruikers dat ze via de mobiele telefoon de ingrediënten niet kunnen verslepen. Ik heb het getest met chrome en internet browser op mijn mobiele telefoon en inderdaad je kunt de ingrediënten niet verslepen. Komt dit door phpbb 3.2 ? Voorheen werkte het goed, ik heb de laatste versie van sortables captcha. Tenzij er onlangs een nieuwe is uitgekomen ?

edit ik zie dat ik 2.0.0 had en 2.0.0.b1 is uit. Ik heb 2.0.0.b1 geinstalleerd en ik krijg een http 500 error als ik naar spambotpreventie ga. Zelfs na het compleet verwijderen van de extensie en data krijg ik dit. Iemand ?

edit 2: ook op mijn test forum met phpbb 3.2. krijg ik een http 500 met 2.0.0.B1. Zodra ik de extensie uitschakel kan ik weer naar spambot preventie toe. Ik heb sortables extensie nu maar uitgeschakeld ant als gebruikers via de telefoon niet kunnen registreren is natuurlijk niks.

Wie heeft dit ook en weet een oplossing ?

thx


bennybernaer
Vorig TeamLid
Berichten in topic: 6
Berichten: 912
Lid geworden op: 25 jul 2010 15:41
Naam: Benny
Locatie: Antwerpen
Verstuurde bedankjes: 9 keren
Ontvangen bedankjes: 9 keren
Contacteer:

Re: sortables captcha probleem bij phpBB 3.2.0 met mobiele telefoons

Bericht door bennybernaer » 26 jun 2017 13:10

Bij mij werkt deze extensie ook niet op m'n mobiel terwijl het op een ander mobiel toestel weer wel werkt. Ik heb gezien dat deze extensie nog niet officieel beschikbaar is voor de 3.2 versie. Dus ik denk je beter kan wachten tot het moment dat hij officieel is goed gekeurd door het phpBB.com team. Ik heb ook gezien dat je enige tijd geleden al een support ticket hebt aangemaakt op phpBB.com maar dat hier tot op heden nog geen antwoord is opgekomen.

Kan je geen gebruik maken van de v&A captcha? En deze zo instellen dat de antwoorden uniek zijn voor je forum?
To reach a star, you gotta have a dream and to have a dream, you gotta have a strength...
To be that strong, you gotta have a will and the will is within your heart...



Vind phpBBservice.nl leuk op Facebook.
| buy me a beer


Auteur
nl1sms
Berichten in topic: 8
Berichten: 82
Lid geworden op: 08 jun 2008 16:22
Ontvangen bedankjes: 2 keren
Contacteer:

Re: sortables captcha probleem bij phpBB 3.2.0 met mobiele telefoons

Bericht door nl1sms » 26 jun 2017 14:31

Misschien raar maar ik ben blij om te horen dat ik niet de enige ben.... ik heb nu inderdaad een v&a captcha geinstalleerd maar ik merk dat spammers er toch doorheen glippen. Heel vaag want hoe weet een Chinees dat gras groen is ?? :)

Ik wacht dan maar geduldig af maar ik krijg de indruk dat Derky, de maker, niet zo heel actief meer is met deze extensie ?!?!

Thx


bennybernaer
Vorig TeamLid
Berichten in topic: 6
Berichten: 912
Lid geworden op: 25 jul 2010 15:41
Naam: Benny
Locatie: Antwerpen
Verstuurde bedankjes: 9 keren
Ontvangen bedankjes: 9 keren
Contacteer:

Re: sortables captcha probleem bij phpBB 3.2.0 met mobiele telefoons

Bericht door bennybernaer » 26 jun 2017 14:42

Geen idee of hij nog intensief bezig is met deze extensie. Misschien kan je hem eens proberen te contacteren via privé bericht?

Voor de V&A zou ik ook de vragen iets meer forum gerichter proberen te maken. Bijvoorbeeld: Wat is de forumomschrijving van dit forum. Welke kleur heeft de layout van dit forum. enz
To reach a star, you gotta have a dream and to have a dream, you gotta have a strength...
To be that strong, you gotta have a will and the will is within your heart...



Vind phpBBservice.nl leuk op Facebook.
| buy me a beer


Auteur
nl1sms
Berichten in topic: 8
Berichten: 82
Lid geworden op: 08 jun 2008 16:22
Ontvangen bedankjes: 2 keren
Contacteer:

Re: sortables captcha probleem bij phpBB 3.2.0 met mobiele telefoons

Bericht door nl1sms » 26 jun 2017 16:25

Maakt het veel uit wat voor vraag het is vraag ik mij af ? Ze moeten sowieso Nederlands kunnen om het te begrijpen lijkt mij ? Zo'n spam bot kan dat toch nooit weten/lezen ???? Of maak ik een denkfout ?

Ik zal Derky eens mailen...... thx


Froddelaar
Berichten in topic: 2

Re: sortables captcha probleem bij phpBB 3.2.0 met mobiele telefoons

Bericht door Froddelaar » 26 jun 2017 16:43

Zoekt een spambot de mogelijke antwoorden niet op via google?
Had ik toch eens ergens gelezen..


Auteur
nl1sms
Berichten in topic: 8
Berichten: 82
Lid geworden op: 08 jun 2008 16:22
Ontvangen bedankjes: 2 keren
Contacteer:

Re: sortables captcha probleem bij phpBB 3.2.0 met mobiele telefoons

Bericht door nl1sms » 26 jun 2017 16:57

Froddelaar schreef:
26 jun 2017 16:43
Zoekt een spambot de mogelijke antwoorden niet op via google?
Had ik toch eens ergens gelezen..
in dat geval kan ik mijn vraag beter veranderen. Done! Thanx guys.


bennybernaer
Vorig TeamLid
Berichten in topic: 6
Berichten: 912
Lid geworden op: 25 jul 2010 15:41
Naam: Benny
Locatie: Antwerpen
Verstuurde bedankjes: 9 keren
Ontvangen bedankjes: 9 keren
Contacteer:

Re: sortables captcha probleem bij phpBB 3.2.0 met mobiele telefoons

Bericht door bennybernaer » 26 jun 2017 17:01

Inderdaad! Een spambot kan de antwoorden gewoon opzoeken via Google. Daarom is het beter om een vraag te gebruiken die enkel de (toekomstige) leden kunnen beantwoorden. Je zou (als je dit nog niet gebruikt) de activatie ook kunnen instellen via mail of beheerder. Ik moet zelf eerlijk zeggen op de 10 jaar dat ik gebruik maak van phpBB heb ik nog geen enkele spambot over de vloer gehad.

Je zou ook ook de volgende vraag kunnen gebruiken: Hoe lang bestaat het forum inmiddels? (het antwoord is terug te vinden bovenaan het forum)
Een spambot is niet slim genoeg om dit te achterhalen...

Het is allemaal een beetje zoeken wat het beste werkt voor jou forum, maar er zijn best wel wat mogelijkheden.
Als er nog vragen zijn vraag gerust daar zijn we namelijk voor! :)
To reach a star, you gotta have a dream and to have a dream, you gotta have a strength...
To be that strong, you gotta have a will and the will is within your heart...



Vind phpBBservice.nl leuk op Facebook.
| buy me a beer


Auteur
nl1sms
Berichten in topic: 8
Berichten: 82
Lid geworden op: 08 jun 2008 16:22
Ontvangen bedankjes: 2 keren
Contacteer:

Re: sortables captcha probleem bij phpBB 3.2.0 met mobiele telefoons

Bericht door nl1sms » 26 jun 2017 17:07

Ik heb al jaaaaren activatie via beheerder aanstaan. Soms twijfel ik met gebruikers en dan geef ik ze toegang maar blijken ze achteraf toch spammers te zijn. (ze liggen er dan zo weer af maar vervelend is het wel.) Ik vraag me dan altijd af hoe ze de anti spam vraag weten maar als het via google is tja dan is het duidelijk. Ik heb de vraag inmiddels aangepast naar welke kleur is de layout. Die van hoe lang bestaat het forum is ook een goede inderdaad. Die hou ik even in mijn achterhoofd. Het liefst zou ik sortables captcha weer draaien omdat die perfect werkte. Nimmer meer last van spammers gehad sinds ik die had geinstalleerd. Maargoed ik denk dat het zo ook wel opgelost is voorlopig......


bennybernaer
Vorig TeamLid
Berichten in topic: 6
Berichten: 912
Lid geworden op: 25 jul 2010 15:41
Naam: Benny
Locatie: Antwerpen
Verstuurde bedankjes: 9 keren
Ontvangen bedankjes: 9 keren
Contacteer:

Re: sortables captcha probleem bij phpBB 3.2.0 met mobiele telefoons

Bericht door bennybernaer » 26 jun 2017 17:16

Oké ik ben eens benieuwd! Als je een account activeert en je klikt eerst op het IP adres van de gebruiker kan je ook al heel veel afleiden. Als het IP adres afkomstig is uit Rusland en dergelijke kan je wel al raden hoe laat het is...

Nog een goede kleine tip: Je kan ook een extra verplicht profielveld aanmaken op de registratie pagina (bijvoorbeeld: leeftijd). Een spambot geraakt in de war omdat m'n niet weet wat m'n daar moet invullen.
To reach a star, you gotta have a dream and to have a dream, you gotta have a strength...
To be that strong, you gotta have a will and the will is within your heart...



Vind phpBBservice.nl leuk op Facebook.
| buy me a beer

Plaats reactie