Beste bezoeker,

Wij werken met een klein groepje.
Het kan zijn dat u na het plaatsen van een bericht even moet wachten op hulp of op een antwoord,
blijf daarom gerust posten we zullen z.s.m. en wanneer het kan reageren.

Voor dringende zaken die echt niet kunnen wachten kunt u het contactformulier gebruiken.

-------------------------------------

Wanneer u ons forum bezoekt voor hulp bij installatie, vragen wij u een account aan te maken en geen gebruik te maken van het contactformulier.

Wij kunnen u beter helpen wanneer u een account aanmaakt en u in het volgende onderwerp phpBB en Extensie installatie en aanpassingen laten uitvoeren een nieuw onderwerp start.

Ook wanneer u ergens niet uitkomt of vragen heeft, vragen wij u gebruik te maken van 1 van de bestaande "support onderwerpen" en aldaar uw onderwerp te starten.

Waneer u een account aanmaakt kan het zijn dat de activatie email terecht komt in de spamfolder.
  • Verplaats deze terug naar uw postvak-in en klik op de activatie link, hierna is uw account geactiveerd en kunt u inloggen op het forum.

Met vriendelijke groet,

Team phpBBservice.nl
(steeds tot uw dienst)

Stop Forum Spam

Algemene vraag over phpBB, die nergens anders kan, of gewoon ergens over discussiëren m.b.t. phpBB? Dan zit je hier goed!
Gebruikersavatar

Auteur
Munthunter
Donateur
Donateur
Berichten in topic: 18
Berichten: 798
Lid geworden op: 07 aug 2010 14:33
Locatie: Laarbeek
Contacteer:

Re: Stop Forum Spam

Bericht door Munthunter » 08 jan 2011 18:50

Hmmm, de som 10+10 te makkelijk?

Net 3 spam-accounts verwijderd, allen uit de VS. ZIjn dit de handmatige spamaanmeldingen of is de vraag/antwoord Captcha niet al te betrouwbaar?

Hoopte dat het nu minder zou worden. Heb net wel een gast (die in het gebruikerspaneel zat) gecontroleerd op SFS en zag dat dit ook een spammer was. Direct IP verbannen en weg was hij/zij.

Waar komen ze toch opeens vandaan? Lijkt dat het met 3.0.8 vele malen erger is dan voorheen, althans bij mij.

Gr. Jeroen
Afbeelding
Klik op het logo om naar Hét Munten en Bankbiljetten Forum te gaan.


satshow
Vorig TeamLid
Berichten in topic: 1
Berichten: 620
Lid geworden op: 17 apr 2006 20:57
Naam: Fred
Verstuurde bedankjes: 3 keren
Ontvangen bedankjes: 1 keer
Contacteer:

Re: Stop Forum Spam

Bericht door satshow » 08 jan 2011 23:16

Ik zit nog op de vorige versie en hier staan er ook een hoop in de wachtrij. Sommige wel met meer dan 40 berichten. Ik wis ze gewoonlijk eens in de week in het weekend.
Afbeelding


odil
Berichten in topic: 4
Berichten: 859
Lid geworden op: 04 sep 2009 23:49
Locatie: belgië
Contacteer:

Re: Stop Forum Spam

Bericht door odil » 09 jan 2011 00:07

Munthunter schreef:Hmmm, de som 10+10 te makkelijk?

Net 3 spam-accounts verwijderd, allen uit de VS. ZIjn dit de handmatige spamaanmeldingen of is de vraag/antwoord Captcha niet al te betrouwbaar?


Waar komen ze toch opeens vandaan? Lijkt dat het met 3.0.8 vele malen erger is dan voorheen, althans bij mij.

Lol, ik gebruik dezelfde vraag, dus aanpassen die handel, ik zal veranderen naar 10+ zeven=


Vroeger heb ik er nooit last van gehad en nu met 3.0.8 heb ik er wekelijks toch een paar.

Gebruikersavatar

Auteur
Munthunter
Donateur
Donateur
Berichten in topic: 18
Berichten: 798
Lid geworden op: 07 aug 2010 14:33
Locatie: Laarbeek
Contacteer:

Re: Stop Forum Spam

Bericht door Munthunter » 09 jan 2011 10:07

Ik begin nu toch echt mijn twijfels bij PHPBB 3.0.8 te krijgen. Vanmorgen 16!!!! spamaccounts moeten verwijderen, waarvan diverse in 1 en dezelfde minuut waren geregistreerd! Vind het wel erg toevallig dat deze spamaanval begonnen is na de update...

Ik lees hier dat er meer mensen MEER last van hebben, dus denk ik niet dat het per definitie aan mijn instellingen ligt. Ik ga de Q&A Captcha weer vervangen naar de oude visuele code en kijken of dat verbetert.

Jammer dat er geen informatie is over het inbouwen van StopForumSpam in je forum, want ALLE accounts (IP, @ en gebruikersnaam) die ik heb verwijderd, stonden al in de lijstvan SFS!

Ik voer dus ook trouw iedere spamaccount die zich bij mij aanmeldt in, op http://www.stopforumspam.com en raad iedereen aan dat te doen, om deze spammers zo veel mogelijk tegen te werken.

Gr. Jeroen
Laatst gewijzigd door Munthunter op 09 jan 2011 17:08, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Klik op het logo om naar Hét Munten en Bankbiljetten Forum te gaan.


mentimjojo
Berichten in topic: 3
Berichten: 99
Lid geworden op: 11 dec 2010 11:25
Locatie: Doesburg
Contacteer:

Re: Stop Forum Spam

Bericht door mentimjojo » 09 jan 2011 10:44

Munthunter schreef:Ik begin nu toch echt mijn twijfels bij PHPBB 3.0.8 te krijgen. Vanmorgen 16!!!! spamaccounts moeten verwijderen, waarvan diverse in 1 en dezelfde minuut waren geregistreerd! Vind het wel erg toevallig dat deze spamaanval begonnen is na de update...

Ik lees hier dat er meer mensen MEER last van hebben, dus denk ik niet dat het per definitie aan mijn instellingen ligt. Ik ga de Q&A Captcha weer vervangen naar de oude visuele code en kijken of dat verbetert.

Jammer dat er geen inframtie is over het inbouwen van StopForumSpam in je forum, want ALLE accounts (IP, @ en gebruikersnaam) die ik heb verwijderd, stonden al in de lijstvan SFS!

Ik voer dus ook trouw iedere spamaccount die zich bij mij aanmeldt in, op http://www.stopforumspam.com en raad iedereen aan dat te doen, om deze spammers zo veel mogelijk tegen te werken.

Gr. Jeroen
Toch wel raar.. Ik heb helemaal niks. Maar ik ga het toch proberen te verkomen met een aantal MOD's.

Als ik een goed werkende anti spam MOD heb zal ik hem hier ook melden;)..

Mvg,

Gebruikersavatar

Auteur
Munthunter
Donateur
Donateur
Berichten in topic: 18
Berichten: 798
Lid geworden op: 07 aug 2010 14:33
Locatie: Laarbeek
Contacteer:

Re: Stop Forum Spam

Bericht door Munthunter » 09 jan 2011 11:30

mentimjojo schreef: Toch wel raar.. Ik heb helemaal niks. Maar ik ga het toch proberen te verkomen met een aantal MOD's.

Als ik een goed werkende anti spam MOD heb zal ik hem hier ook melden;)..

Mvg,
Ik weet niet wanneer je forum is gestart, maar zie dat je 11 leden hebt. Ik denk dat de 'grotere' fora wellicht het doelwit zijn.

Ik zie echter bij jou toch een tweetal discutabele gebruikersnamen staan bij nieuw geregistreerd gebruikers... Wat overigens niets wil zeggen, maar bij dergelijke namen, ga ik altijd even zoeken naar extra informatie.

Helaas hebben ze wat problemen op Stop Forum Spam, anders had ik het even nagekeken.

Gr. Jeroen
Afbeelding
Klik op het logo om naar Hét Munten en Bankbiljetten Forum te gaan.


mentimjojo
Berichten in topic: 3
Berichten: 99
Lid geworden op: 11 dec 2010 11:25
Locatie: Doesburg
Contacteer:

Re: Stop Forum Spam

Bericht door mentimjojo » 09 jan 2011 13:05

Munthunter schreef:
mentimjojo schreef: Toch wel raar.. Ik heb helemaal niks. Maar ik ga het toch proberen te verkomen met een aantal MOD's.

Als ik een goed werkende anti spam MOD heb zal ik hem hier ook melden;)..

Mvg,
Ik weet niet wanneer je forum is gestart, maar zie dat je 11 leden hebt. Ik denk dat de 'grotere' fora wellicht het doelwit zijn.

Ik zie echter bij jou toch een tweetal discutabele gebruikersnamen staan bij nieuw geregistreerd gebruikers... Wat overigens niets wil zeggen, maar bij dergelijke namen, ga ik altijd even zoeken naar extra informatie.

Helaas hebben ze wat problemen op Stop Forum Spam, anders had ik het even nagekeken.

Gr. Jeroen
Iedereen die zich nou heeft aangemeld op ons forum heb ik op msn.. omdat ik het forum nog probeer te testen en alle mods naar NL moet vertalen.

Gebruikersavatar

AirWarrior
Berichten in topic: 3
Berichten: 427
Lid geworden op: 30 aug 2010 16:55
Locatie: Achter de pc
Contacteer:

Re: Stop Forum Spam

Bericht door AirWarrior » 09 jan 2011 14:10

Ik denk dat het er ook aan ligt hoe hoog je in de zoeklijsten staat van de zoekmachine's.
Dus de tijd dat je forum al online is in combinatie met het aantal bezoeken wat je krijgt.

@Munthunter
Waarom download je niet de IP lijst van het land waar de meeste aanmeldingen vandaan komen bij http://www.countryipblocks.net/ ?
Die copieër je naar je .htaccess bestand en de meeste problemen zijn opgelost.
Laatst gewijzigd door AirWarrior op 23 jul 2011 21:35, 2 keer totaal gewijzigd.
Bedankt voor het lezen!
Greetz
AirWarrior


mentimjojo
Berichten in topic: 3
Berichten: 99
Lid geworden op: 11 dec 2010 11:25
Locatie: Doesburg
Contacteer:

Re: Stop Forum Spam

Bericht door mentimjojo » 09 jan 2011 16:04

Ik heb nu meerdere SPAM mods erop staan... En een nieuwe bevestigings code invullen ding..

Ik weet niet tot hoe verre deze daar tegen beveiligt, maar goed.

Als ik meer weet over de Mod's meld ik het hier


odil
Berichten in topic: 4
Berichten: 859
Lid geworden op: 04 sep 2009 23:49
Locatie: belgië
Contacteer:

Re: Stop Forum Spam

Bericht door odil » 09 jan 2011 16:59

mentimjojo schreef: Toch wel raar.. Ik heb helemaal niks. Maar ik ga het toch proberen te verkomen met een aantal MOD's.

Als ik een goed werkende anti spam MOD heb zal ik hem hier ook melden;)..

Mvg,
Dat is dweilen met de kraan open, spammers breken na een tijdje door elke beveiliging door.
Ik heb er in mindere mate last van, ik moet wekelijks een tweetal spammers verwijderen, er zijn dan ook weken dat ik er geen last van heb.

Plaats reactie