Beste bezoeker,

Wij werken met een klein groepje.
Het kan zijn dat u na het plaatsen van een bericht even moet wachten op hulp of op een antwoord,
blijf daarom gerust posten we zullen z.s.m. en wanneer het kan reageren.

Voor dringende zaken die echt niet kunnen wachten kunt u het contactformulier gebruiken.

-------------------------------------

Wanneer u ons forum bezoekt voor hulp bij installatie, vragen wij u een account aan te maken en geen gebruik te maken van het contactformulier.

Wij kunnen u beter helpen wanneer u een account aanmaakt en u in het volgende onderwerp phpBB en Extensie installatie en aanpassingen laten uitvoeren een nieuw onderwerp start.

Ook wanneer u ergens niet uitkomt of vragen heeft, vragen wij u gebruik te maken van 1 van de bestaande "support onderwerpen" en aldaar uw onderwerp te starten.

Waneer u een account aanmaakt kan het zijn dat de activatie email terecht komt in de spamfolder.
  • Verplaats deze terug naar uw postvak-in en klik op de activatie link, hierna is uw account geactiveerd en kunt u inloggen op het forum.

Met vriendelijke groet,

Team phpBBservice.nl
(steeds tot uw dienst)

Stop Forum Spam

Algemene vraag over phpBB, die nergens anders kan, of gewoon ergens over discussiëren m.b.t. phpBB? Dan zit je hier goed!

bennybernaer
Vorig TeamLid
Berichten in topic: 2
Berichten: 912
Lid geworden op: 25 jul 2010 15:41
Naam: Benny
Locatie: Antwerpen
Verstuurde bedankjes: 9 keren
Ontvangen bedankjes: 9 keren
Contacteer:

Re: Stop Forum Spam

Bericht door bennybernaer » 04 jan 2011 14:55

Munthunter schreef:Zal ik de vraag in het Engels stellen, gezien de buitenlandse leden ;)

Vervalt daarmee ook de visuele code bij het aanmelden?

Gr. Jeroen

Ja, want je kiest dus dan voor de Q&A-captcha in plaats van een van de andere visuele code's
To reach a star, you gotta have a dream and to have a dream, you gotta have a strength...
To be that strong, you gotta have a will and the will is within your heart...



Vind phpBBservice.nl leuk op Facebook.
| buy me a beer


odil
Berichten in topic: 4
Berichten: 859
Lid geworden op: 04 sep 2009 23:49
Locatie: belgië
Contacteer:

Re: Stop Forum Spam

Bericht door odil » 04 jan 2011 16:04

Ik krijg deze melding als ik de Q&A wil inschakelen, is dat geen standaard optie?

Code: Selecteer alles

Informatie
De plug-in kan niet worden geselecteerd, omdat de benodigheden om de plug-in te draaien niet aanwezig zijn.



Gebruikersavatar

Auteur
Munthunter
Donateur
Donateur
Berichten in topic: 18
Berichten: 798
Lid geworden op: 07 aug 2010 14:33
Locatie: Laarbeek
Contacteer:

Re: Stop Forum Spam

Bericht door Munthunter » 04 jan 2011 17:59

Bij mij is deze optie grijs, wat betekend dat ik hem nog moet configureren, maar hoe doe ik dat?

Gr. Jeroen
Afbeelding
Klik op het logo om naar Hét Munten en Bankbiljetten Forum te gaan.


Raimon
Vorig TeamLid
Berichten in topic: 3
Berichten: 7673
Lid geworden op: 07 apr 2006 11:10
Locatie: http://www.raimon.nl
Contacteer:

Re: Stop Forum Spam

Bericht door Raimon » 06 jan 2011 22:13

odil schreef:Ik krijg deze melding als ik de Q&A wil inschakelen, is dat geen standaard optie?

Code: Selecteer alles

Informatie
De plug-in kan niet worden geselecteerd, omdat de benodigheden om de plug-in te draaien niet aanwezig zijn.


Dat is een standaard optie, enkel je moet de Q&A-Captcha wel eventjes configureren ;)
Het configuren van deze Captcha is vrij eenvoudig;
  • Ga naar je beheerderspaneel
  • Klik daarna op de link Spambot tegenmaatregelen
  • Bij Geïnstalleerde plug-ins selecteer je de Q&A-plug-in
  • Wanneer je dat eenmaal hebt gedaan klik je op de knop configureren
  • En nu krijg een pagina met vragen, je voegt vragen toe , let op deze vragen worden gesteld aan je gebruikers, dus zorg er voor dat ze dit makkelijk kunnen oplossen.
  • Zodra je ze succesvol hebt toegevoegd kan je de Q&A-plug-in selecteren als standaard Captcha.
Gratis phpBB installatie of MODs/extensions hulp nodig? Bezoek http://www.raimon.nl/forums/


odil
Berichten in topic: 4
Berichten: 859
Lid geworden op: 04 sep 2009 23:49
Locatie: belgië
Contacteer:

Re: Stop Forum Spam

Bericht door odil » 07 jan 2011 01:05

Stel ik vraag, bent u een spambot en ik geef 3 antwoorden.

Ik weet het niet
neen ik ben geen spambot
ja ik ben een spambot

dan moet ik ergens kunnen aangeven dan vraag 2 correct is, en als een spambot op vraag 1 antwoord dan kan hij niet registreren, maar ik kan nergens vinden waar ik het juiste antwoord moet aanvinken?

Gebruikersavatar

Auteur
Munthunter
Donateur
Donateur
Berichten in topic: 18
Berichten: 798
Lid geworden op: 07 aug 2010 14:33
Locatie: Laarbeek
Contacteer:

Re: Stop Forum Spam

Bericht door Munthunter » 07 jan 2011 11:49

odil schreef:Stel ik vraag, bent u een spambot en ik geef 3 antwoorden.

Ik weet het niet
neen ik ben geen spambot
ja ik ben een spambot

dan moet ik ergens kunnen aangeven dan vraag 2 correct is, en als een spambot op vraag 1 antwoord dan kan hij niet registreren, maar ik kan nergens vinden waar ik het juiste antwoord moet aanvinken?
Inderdaad, dat is een hele goeie...
Afbeelding
Klik op het logo om naar Hét Munten en Bankbiljetten Forum te gaan.

Gebruikersavatar

Auteur
Munthunter
Donateur
Donateur
Berichten in topic: 18
Berichten: 798
Lid geworden op: 07 aug 2010 14:33
Locatie: Laarbeek
Contacteer:

Re: Stop Forum Spam

Bericht door Munthunter » 07 jan 2011 11:53

Oh nee, je kunt meerdere juiste antwoorden opgeven, alle antwoorden die je opgeeft zullen worden goed gerekend.

Is dit ook een interessante? http://www.phpbb.com/community/viewtopi ... &t=1795925

Gr. Jeroen
Afbeelding
Klik op het logo om naar Hét Munten en Bankbiljetten Forum te gaan.

Gebruikersavatar

Auteur
Munthunter
Donateur
Donateur
Berichten in topic: 18
Berichten: 798
Lid geworden op: 07 aug 2010 14:33
Locatie: Laarbeek
Contacteer:

Re: Stop Forum Spam

Bericht door Munthunter » 07 jan 2011 12:30

Wat ik ook probeer met de Q&A Captcha, ik configureer hem en alles is OK. Echter als ik hem wil selecteren blijft hij grijs...

Krijg dit scherm:
Afbeelding

Overigens bij de normale Q&A als bij de 'Sortables CAPTCHA Plugin', krijg ik dit scherm.

Wat kan ik hier aan doen?

Gr. Jeroen
Afbeelding
Klik op het logo om naar Hét Munten en Bankbiljetten Forum te gaan.


Raimon
Vorig TeamLid
Berichten in topic: 3
Berichten: 7673
Lid geworden op: 07 apr 2006 11:10
Locatie: http://www.raimon.nl
Contacteer:

Re: Stop Forum Spam

Bericht door Raimon » 07 jan 2011 21:39

odil schreef:Stel ik vraag, bent u een spambot en ik geef 3 antwoorden.

Ik weet het niet
neen ik ben geen spambot
ja ik ben een spambot

dan moet ik ergens kunnen aangeven dan vraag 2 correct is, en als een spambot op vraag 1 antwoord dan kan hij niet registreren, maar ik kan nergens vinden waar ik het juiste antwoord moet aanvinken?
Niet, want alle drie de vragen zijn juist want het zijn de antwoorden die jij hebt opgegeven als antwoord op de vraag ;) .
En persoonlijk zou ik niet zulke antwoorden maken, want de kans dat iemand dit verkeerd invoert is 80% theoretisch gezien.
Je moet gewoon een vraag maken die iedereen weet en iedereen meteen kan beantwoorden, bijvoorbeeld een optelsom (10 - 10 + 10).
En om echte sterke vragen te maken, moet je de vraag na een maand (afhankelijk of spambots te vraag weten te achterhalen) wijzigen.
Munthunter schreef:Is dit ook een interessante? http://www.phpbb.com/community/viewtopi ... &t=1795925
Het is een redelijke populaire MOD ik heb hem niet uitgetest om het eerlijk te zeggen, alleen persoonlijk ben ik niet zo fan van veel Javascript bij het registratie proces (JQuery, UI framework wordt geladen).
Als ik mag kiezen zou ik liever voor een MOD gaan die spambots automatisch herkend (bijvoorbeeld een plug-in met de integratie met Stop Forum Spam).
Munthunter schreef:Wat kan ik hier aan doen?
Hoe heb je beide MODs geconfigureerd? Heb je bij de Q&A de vragen en antwoorden ingesteld op alle talen die geïnstalleerd zijn op je forum (Engels/Nederlands)?
Gratis phpBB installatie of MODs/extensions hulp nodig? Bezoek http://www.raimon.nl/forums/

Gebruikersavatar

Auteur
Munthunter
Donateur
Donateur
Berichten in topic: 18
Berichten: 798
Lid geworden op: 07 aug 2010 14:33
Locatie: Laarbeek
Contacteer:

Re: Stop Forum Spam

Bericht door Munthunter » 08 jan 2011 13:02

Raimon schreef:
Munthunter schreef:Wat kan ik hier aan doen?
Hoe heb je beide MODs geconfigureerd? Heb je bij de Q&A de vragen en antwoorden ingesteld op alle talen die geïnstalleerd zijn op je forum (Engels/Nederlands)?
Wat zouden we zonder jou moeten. Dacht ik zet hem op Engels, gezien ik ook leden van andere nationaliteiten op mijn forum heb... Maar dat heeft er dus niets mee te maken. Nu heb ik een som ingesteld en dat is natuurlijk voor elke taal een makkie ;) 10+10= Wie dat niet weet zal ook geen forum bezoeken ;)

Heb die MOD wel geïnstalleerd, maar ga hem dus niet gebruiken. Kan ik hem laten staan, of kan ik hem beter verwijderen? En ja die integratie van Stop ForumSpam is in eerste instantie de vraag die ik stelde toen ik dit topic aanmaakte :D

Hartelijk dank.

Gr. Jeroen
Afbeelding
Klik op het logo om naar Hét Munten en Bankbiljetten Forum te gaan.

Plaats reactie