Beste bezoeker,

Wij werken met een klein groepje.
Het kan zijn dat u na het plaatsen van een bericht even moet wachten op hulp of op een antwoord,
blijf daarom gerust posten we zullen z.s.m. en wanneer het kan reageren.

Voor dringende zaken die echt niet kunnen wachten kunt u het contactformulier gebruiken.

-------------------------------------

Wanneer u ons forum bezoekt voor hulp bij installatie, vragen wij u een account aan te maken en geen gebruik te maken van het contactformulier.

Wij kunnen u beter helpen wanneer u een account aanmaakt en u in het volgende onderwerp phpBB en Extensie installatie en aanpassingen laten uitvoeren een nieuw onderwerp start.

Ook wanneer u ergens niet uitkomt of vragen heeft, vragen wij u gebruik te maken van 1 van de bestaande "support onderwerpen" en aldaar uw onderwerp te starten.

Waneer u een account aanmaakt kan het zijn dat de activatie email terecht komt in de spamfolder.
  • Verplaats deze terug naar uw postvak-in en klik op de activatie link, hierna is uw account geactiveerd en kunt u inloggen op het forum.

Met vriendelijke groet,

Team phpBBservice.nl
(steeds tot uw dienst)

SPAMBANG

Algemene vraag over phpBB, die nergens anders kan, of gewoon ergens over discussiëren m.b.t. phpBB? Dan zit je hier goed!
Plaats reactie
Gebruikersavatar

Auteur
Munthunter
Donateur
Donateur
Berichten in topic: 4
Berichten: 798
Lid geworden op: 07 aug 2010 14:33
Locatie: Laarbeek
Contacteer:

SPAMBANG

Bericht door Munthunter » 16 dec 2010 16:09

Ik heb de laatste uren/dagen een beetje last van een heuze spamaanval.

Veelal lieden uit China, Beijing, Brazilië en nu ook Polen en Rusland. Is dit bij anderen ook bekend?

Hoe kan ik zoiets dergelijks tegengaan, aangezien ik ook serieuze leden uit Polen en zo heb. Zit er een lek in de update naar 3.0.8?

Gr. Jeroen
Afbeelding
Klik op het logo om naar Hét Munten en Bankbiljetten Forum te gaan.

Gebruikersavatar

AirWarrior
Berichten in topic: 2
Berichten: 427
Lid geworden op: 30 aug 2010 16:55
Locatie: Achter de pc
Contacteer:

Re: SPAMBANG

Bericht door AirWarrior » 16 dec 2010 20:07

Ik heb er geen last mee.
Gasten moeten een reCaptcha invullen als ze een bericht willen plaatsen.
Ik heb ook heel china gebanned via mijn .htaccess.
Bedankt voor het lezen!
Greetz
AirWarrior

Gebruikersavatar

Auteur
Munthunter
Donateur
Donateur
Berichten in topic: 4
Berichten: 798
Lid geworden op: 07 aug 2010 14:33
Locatie: Laarbeek
Contacteer:

Re: SPAMBANG

Bericht door Munthunter » 16 dec 2010 23:10

Captcha staat bij mij ook gewoon aan, wellicht melden deze lieden zich handmatig aan? Als je de gebruikersnaam Googled zie je vaak dat ze op meerdere fora hebben geregistreerd.

Gr. Jeroen
Afbeelding
Klik op het logo om naar Hét Munten en Bankbiljetten Forum te gaan.


Raimon
Vorig TeamLid
Berichten in topic: 1
Berichten: 7673
Lid geworden op: 07 apr 2006 11:10
Locatie: http://www.raimon.nl
Contacteer:

Re: SPAMBANG

Bericht door Raimon » 17 dec 2010 02:03

Munthunter schreef:Hoe kan ik zoiets dergelijks tegengaan, aangezien ik ook serieuze leden uit Polen en zo heb. Zit er een lek in de update naar 3.0.8?
Nee dit is eerder dat spambots steeds stukje bij stukje sluwer en slimmer worden, dat is grotendeels afhankelijk van welke Captcha je gebruikt, welke Captcha gebruik je nu, de standaard GD-captcha?
Munthunter schreef:wellicht melden deze lieden zich handmatig aan? Als je de gebruikersnaam Googled zie je vaak dat ze op meerdere fora hebben geregistreerd.
Zou ook nog kunnen dat dit gewone gebruikers zijn die betaald worden om te spammen op forums. Een spambot hoeft niet per definitie een automatische robot te zijn.

Soms kan het helpen om de optie "IP-adres controleren of het voorkomt in de DNS zwarte lijst" in te schakelen.
Dit controleert namelijk of het IP-adres van de gebruiker voorkomt op diverse anti-spam sites zoals spamcop.net en spamhaus.org , mocht het adres voorkomen dan kan de gebruiker geen berichten plaatsen of zichzelf registeren op het forum.
Deze optie kan je inschakelen via je beheerderspaneel onder de optie Beveiligingsinstellingen (links onderaan aan het zijkant).

Een andere optie is om de registratie op beheerders te zetten, zodat alleen de beheerders de registratie kunnen goed- of afkeuren.

De tweede optie is om de pas registreerde gebruikersgroep te gebruiken. Nieuwe gebruikers worden in deze groep geplaatst, en hebben maar een bepaald aantal rechten, alle berichten van deze gebruikers moeten eerst worden goedgekeurd door de moderators/beheerders. Gebruikers worden uit deze groep gezet nadat ze het aantal berichten hebben bereikt die jij hebt ingegeven in het beheerderspaneel.

Zie ook; https://phpbbservice.nl/forum/viewtopic.php?f=42&t=6596
Gratis phpBB installatie of MODs/extensions hulp nodig? Bezoek http://www.raimon.nl/forums/

Gebruikersavatar

Auteur
Munthunter
Donateur
Donateur
Berichten in topic: 4
Berichten: 798
Lid geworden op: 07 aug 2010 14:33
Locatie: Laarbeek
Contacteer:

Re: SPAMBANG

Bericht door Munthunter » 18 dec 2010 10:10

Ik gebruik de Captcha 'eenvoudige afbeeling'. Juist omdat de andere soms zo'n ontzettend vreemde en onleesbare tekens laat zien dat registreren binnen de hoeveelheid pogingen soms onmogelijk is en dat kost leden. Deze is wat dat betreft een stuk gebruiksvriendelijker.

Verder wederom dank Raimon, ik ga hier mee aan de slag. Zal echter de DNS black-list optie (nog) niet activeren, gezien de vetraging bij gebruik die optreedt bij het registreren. (controleren duurt erg lang, heb het net getest en na 5 minuten opgegeven) Dat kost ook leden ben ik bang.

De onderste mogelijkheid die je opgeeft spreekt mij wel heel erg aan.

Gr. Jeroen
Afbeelding
Klik op het logo om naar Hét Munten en Bankbiljetten Forum te gaan.


cubaplaza
Berichten in topic: 1

Re: SPAMBANG

Bericht door cubaplaza » 18 dec 2010 23:42

Alvorens een account te activeren controleer ik van elke aanmelding of het IP-nummer bekend is bij http://www.stopforumspam.com/search.php
Staan ze daar geregistreerd dan gaat betreffende nummer in de ban, evenals bijbehorend emailadres.
Ik merkte dat diverse forumleden vanuit Cuba problemen hadden met inloggen omdat 'half Cuba' bij Spamhaus.org op de zwarte lijst staat. Heb Spamhaus.org uitgeschakeld en ondervind geen enkel probleem meer. Ik kan niet zeggen dat ik nu meer last van spam-aanmeldingen heb.

Gebruikersavatar

Auteur
Munthunter
Donateur
Donateur
Berichten in topic: 4
Berichten: 798
Lid geworden op: 07 aug 2010 14:33
Locatie: Laarbeek
Contacteer:

Re: SPAMBANG

Bericht door Munthunter » 19 dec 2010 17:32

Ik heb ook het idee dat het ver-ergert als bepaalde BOT's op bezoek zijn geweest, zoals de Chinese of Koreaanse...
Afbeelding
Klik op het logo om naar Hét Munten en Bankbiljetten Forum te gaan.

Gebruikersavatar

AirWarrior
Berichten in topic: 2
Berichten: 427
Lid geworden op: 30 aug 2010 16:55
Locatie: Achter de pc
Contacteer:

Re: SPAMBANG

Bericht door AirWarrior » 21 jun 2017 08:29

Ik heb via Block a country een bestand aangemaakt die je dan kopieërd naar je .htaccess file.
Ik moet zeggen dat ik geen last heb van spam.
Soms zie ik wel gasten die eindigen op .cn maar heb er verder geen last mee van.
Bedankt voor het lezen!
Greetz
AirWarrior

Plaats reactie