Beste bezoeker,

Wij werken met een klein groepje.
Het kan zijn dat u na het plaatsen van een bericht even moet wachten op hulp of op een antwoord,
blijf daarom gerust posten we zullen z.s.m. en wanneer het kan reageren.

Voor dringende zaken die echt niet kunnen wachten kunt u het contactformulier gebruiken.

-------------------------------------

Wanneer u ons forum bezoekt voor hulp bij installatie, vragen wij u een account aan te maken en geen gebruik te maken van het contactformulier.

Wij kunnen u beter helpen wanneer u een account aanmaakt en u in het volgende onderwerp phpBB en Extensie installatie en aanpassingen laten uitvoeren een nieuw onderwerp start.

Ook wanneer u ergens niet uitkomt of vragen heeft, vragen wij u gebruik te maken van 1 van de bestaande "support onderwerpen" en aldaar uw onderwerp te starten.

Waneer u een account aanmaakt kan het zijn dat de activatie email terecht komt in de spamfolder.
  • Verplaats deze terug naar uw postvak-in en klik op de activatie link, hierna is uw account geactiveerd en kunt u inloggen op het forum.

Met vriendelijke groet,

Team phpBBservice.nl
(steeds tot uw dienst)

lid wil dat ik al zijn berichten verwijder

Algemene vraag over phpBB, die nergens anders kan, of gewoon ergens over discussiëren m.b.t. phpBB? Dan zit je hier goed!
Plaats reactie

Auteur
kd media
Berichten in topic: 2
Berichten: 2
Lid geworden op: 06 feb 2010 14:40

lid wil dat ik al zijn berichten verwijder

Bericht door kd media » 06 feb 2010 14:44

ik heb een lid dat wil weg van het forum
maar wil dat ik al zijn berichten verwijder,

hoe gaan jullie daar mee om ?


Neo
Berichten in topic: 1
Berichten: 1178
Lid geworden op: 25 dec 2006 01:16
Contacteer:

Re: lid wil dat ik al zijn berichten verwijder

Bericht door Neo » 06 feb 2010 18:47

Welkom,

Ga naar het beheerderspaneel ->
- Gebruikersbeheer
- "Vul de gebruiker in"
- Kies onder aan de pagina "Basisgereedschappen"
- Gebruiker verwijderen: "deze aanvinken" en kies vervolgens "berichten Verwijderen"
- klik nu op versturen en de gebruiker is verwijderd inclusief berichten.


obiewan
Berichten in topic: 1
Berichten: 185
Lid geworden op: 04 jan 2007 19:01
Locatie: Hoek
Contacteer:

Re: lid wil dat ik al zijn berichten verwijder

Bericht door obiewan » 06 feb 2010 20:05

Tsja.. ik vind zulke vragen nogal discutabel... volgens de wet is de persoon "eigenaar" van zijn berichten om het maar even makkelijk te verwoorden.

Maar als je alle berichten van 1 persoon verwijderd kan de samenhang van een hoop onderwerpen verdwijnen..

Ik ben er voor dat die wet dus gewijzigd word... als je zoiets niet wenst..meld je dan niet aan op een forum..maar dat is mijn persoonlijke gedachte.

Ik ga in zulke gevallen (eentje in 5 jaar gelukkig) een dialoog aan ... om de gebruiker te verwijderen en dan desnoods zonder naam de berichten te behouden.. ook ben ik dan bereid om gaandeweg de berichten te wijzigen als er naar de bettreffende persoon geliëerd wordt.

Oftewel... je bent in feite afhankelijk van die persoon.. al zijn de wettelijke bepalingen wel op te rekken zodra er veel informatie vervormt
Size matters not. Look at me. Judge me by my size, do you?


odil
Berichten in topic: 1
Berichten: 859
Lid geworden op: 04 sep 2009 23:49
Locatie: belgië
Contacteer:

Re: lid wil dat ik al zijn berichten verwijder

Bericht door odil » 06 feb 2010 21:50

Ik heb een lid die redelijk veel berichten heeft gepost maar op msn ruzie kreeg met een ander lid en nu wil hij niet meer naar het forum komen en vroeg me ook om hem als lid en zijn berichten te verwijderen maar daar ga ik niet op in en zeker omdat de ruzie op msn gebeurde en dus los hangt van het forum. Ik verwijder nooit geen leden of berichten toen ze registreerden wisten ze goed waar ze aan begonnen, anders moet je maar geen lid worden, niets posten en niets uploaden dan zal er ook niets te vinden zijn op internet. ;)

Een lid kan op mijn forum zijn eigen berichten ook niet verwijderen, wijzigen kan nog wel maar als ik zie dat iemand hier misbruik van maakt dan schakel ik dit ook uit.


Auteur
kd media
Berichten in topic: 2
Berichten: 2
Lid geworden op: 06 feb 2010 14:40

Re: lid wil dat ik al zijn berichten verwijder

Bericht door kd media » 07 feb 2010 16:11

Neo schreef:Welkom,

Ga naar het beheerderspaneel ->
- Gebruikersbeheer
- "Vul de gebruiker in"
- Kies onder aan de pagina "Basisgereedschappen"
- Gebruiker verwijderen: "deze aanvinken" en kies vervolgens "berichten Verwijderen"
- klik nu op versturen en de gebruiker is verwijderd inclusief berichten.
dat wist ik ook maar ik wil zijn berichten niet verwijderen omdat bepaalde topics onsamenhangend worden ;)

maar heb inmidels dit http://blog.iusmentis.com/2010/01/06/ov ... et-beheer/
gevonden
Een veelgehoorde klacht gaat over berichten verwijderen. Dat kan niet zomaar: niet door het beheer maar ook niet door het forumlid zelf. Het bericht is deel van een discussie, en verwijdering verstoort die discussie. (Als het bericht illegale zaken bevat, dan mag je het natuurlijk wel verwijderen.) Een forumlid kan wel eisen dat zijn naam van berichten wordt gehaald, of dat eventuele tot hem herleidbare informatie (persoonsgegevens) uit de berichten wordt verwijderd.

Berichten aanpassen kan op zich wel toegestaan zijn, mits het dan gaat om kleine wijzigen die de strekking niet aantasten. Bijvoorbeeld hele lappen geciteerde tekst van elders verwijderen of niet ter zake doende alinea’s er tussenuit knippen.


Raimon
Vorig TeamLid
Berichten in topic: 1
Berichten: 7673
Lid geworden op: 07 apr 2006 11:10
Locatie: http://www.raimon.nl
Contacteer:

Re: lid wil dat ik al zijn berichten verwijder

Bericht door Raimon » 07 feb 2010 23:17

Hmm dat is een aardig interessant artikel, thanks voor de link kd media!

Nou ik zal even in het kort mijn eigen visie zeggen over het verwijderen van berichten.
Ik ga geheel mee in het gene wat je hieronder hebt geciteerd.

Als het een bericht is in een discussie wat de discussie kan verstoren zal ik het persoonlijk niet verwijderen, of een onderwerp waar nog niks in is geplaatst, mocht de auteur dat willen dan zou ik eerst een goede reden vragen en daarna eventueel akkoord mee gaan.

Maar is het een bestaand bericht waar veel reacties op zijn gekomen dan zal ik het niet verwijderen, wel kan ik het aanpassen adviseer ik dan, maar ook hierbij vraag ik een reden waarom hij of zei het bericht verwijderd wilt hebben.
En probeer ik het altijd zo goed mogelijk op te lossen zodat beide partijen tevreden zijn, maar verwijderen van berichten wil ik altijd zo veel mogelijk beperken.
Met persoonsgegevens of dingen die de wet niet toelaat zal ik natuurlijk acuut aanpassen/verwijderen.
Gratis phpBB installatie of MODs/extensions hulp nodig? Bezoek http://www.raimon.nl/forums/

Plaats reactie