Beste bezoeker,

Wij werken met een klein groepje.
Het kan zijn dat u na het plaatsen van een bericht even moet wachten op hulp of op een antwoord,
blijf daarom gerust posten we zullen z.s.m. en wanneer het kan reageren.

Voor dringende zaken die echt niet kunnen wachten kunt u het contactformulier gebruiken.

-------------------------------------

Wanneer u ons forum bezoekt voor hulp bij installatie, vragen wij u een account aan te maken en geen gebruik te maken van het contactformulier.

Wij kunnen u beter helpen wanneer u een account aanmaakt en u in het volgende onderwerp phpBB en Extensie installatie en aanpassingen laten uitvoeren een nieuw onderwerp start.

Ook wanneer u ergens niet uitkomt of vragen heeft, vragen wij u gebruik te maken van 1 van de bestaande "support onderwerpen" en aldaar uw onderwerp te starten.

Waneer u een account aanmaakt kan het zijn dat de activatie email terecht komt in de spamfolder.
  • Verplaats deze terug naar uw postvak-in en klik op de activatie link, hierna is uw account geactiveerd en kunt u inloggen op het forum.

Met vriendelijke groet,

Team phpBBservice.nl
(steeds tot uw dienst)

[Discussie] phpBB 3.1 ondersteunt alleen PHP-versies 5.2+

Algemene vraag over phpBB, die nergens anders kan, of gewoon ergens over discussiëren m.b.t. phpBB? Dan zit je hier goed!
Plaats reactie

Auteur
Kevin
Vorig TeamLid
Berichten in topic: 2
Berichten: 3559
Lid geworden op: 03 nov 2007 20:36
Verstuurde bedankjes: 5 keren
Ontvangen bedankjes: 8 keren
Contacteer:

[Discussie] phpBB 3.1 ondersteunt alleen PHP-versies 5.2+

Bericht door Kevin » 27 jan 2010 01:33

Dit is het discussie onderwerp , over de mededeling [url=https://www.phpbbservice.nl/forum/viewtopic.php?f=10&t=7973]phpBB 3.1 ondersteunt alleen PHP-versies 5.2 en hoger[/url]
Hoi iedereen,

Zojuist is door het phpBB.com Development Team bekend gemaakt dat phpBB 3.0 "Olympus" de laatste lijn van phpBB-uitgaven wordt die officieel PHP-versies lager dan 5.2.0 zullen ondersteunen. Alle toekomstige functie-uitgaven (en de onderhoudsuitgaven), beginnend met phpBB 3.1 "Ascraeus" zullen PHP-versie 5.2.0 of hoger nodig hebben.

Zodra phpBB 3.1 "Ascraeus" is uitgebracht, zal phpBB 3.0 "Olympus" voor een beperkte tijd van 6 tot 9 maanden ondersteunt worden op phpBB.com (meer informatie over dit zal worden aangekondigd zodra er een beslissing is genomen), phpBB 3.0 "Olympus" zal gewoon compatibel zijn met PHP4.

Aangezien phpBB 3.1"Ascraeus" nog in de begin stadium van ontwikkeling is, is er nog geen datum bekend wanneer deze wordt uitgegeven. Dus er is nog genoeg tijd om je PHP-installatie bij te werken naar de laatste PHP-versie.

Met deze mededeling willen we niet zeggen dat met phpBB 3.1 grootte codes herschreven zullen worden, om volop gebruik te kunnen maken van nieuwe functies in PHP 5.2. In plaats daar van zullen bepaalde codes worden bijgewerkt wanneer het nodig is in de 3.x uitgaven.

phpBBservice.nl en de ondersteuning van phpBB 3.0 na de uitgave van phpBB 3.1

Wat phpBBservice.nl zal doen m.b.t de ondersteuning van phpBB 3.0 "Olympus" zodra phpBB 3.1 "Ascraeus" is uitgebracht echter nog onbekend, maar hoe we dit zullen aanpakken zullen we op een later stadium bekend maken, aangezien het daarvoor nog veel te vroeg is, wij zullen echter dit bekend maken zodra er een beslissing is genomen.
Met vriendelijke groeten,
Kevin.

-----------------------------------------------------------------------------------------

Bent u tevreden over onze service?
Dan zouden wij het op prijs stellen als u ons zou willen beoordelen op Afbeelding.

Winnaar in de phpBB.nl awards 2009, 2010 en 2012 met AquaforA

Gebruikersavatar

joept
Donateur
Donateur
Berichten in topic: 1
Berichten: 372
Lid geworden op: 22 jan 2009 18:55
Contacteer:

Re: [Discussie] phpBB 3.1 ondersteunt alleen PHP-versies 5.2+

Bericht door joept » 04 feb 2010 18:10

Komt dat even mooi uit, dat mijn host al php: 5.2.3 draait, maar als ik eerlijk ben vind ik wel dat ze al snel de ondersteuning voor oudere php versies laten vallen.

Joep


Raimon
Vorig TeamLid
Berichten in topic: 2
Berichten: 7673
Lid geworden op: 07 apr 2006 11:10
Locatie: http://www.raimon.nl
Contacteer:

Re: [Discussie] phpBB 3.1 ondersteunt alleen PHP-versies 5.2+

Bericht door Raimon » 04 feb 2010 23:21

Nou, PHP4 is al EOL, en vrijwel elke host heeft wel PHP-versie 5.2, plus dat het ontwikkelen zo ook een stuk eenvoudiger wordt, dan rekening te houden met "oude" PHP-versies.
Gratis phpBB installatie of MODs/extensions hulp nodig? Bezoek http://www.raimon.nl/forums/


bc2005
Berichten in topic: 1
Berichten: 274
Lid geworden op: 13 apr 2009 21:32
Contacteer:

Re: [Discussie] phpBB 3.1 ondersteunt alleen PHP-versies 5.2

Bericht door bc2005 » 10 feb 2010 21:29

Mijn host heeft me vandaag dit bericht gestuurd...

Uw webruimte zal op 2010-02-24 geupdate worden van PHP 5.2 naar PHP 5.3. PHP 5.3 is de laatste meest stabiele versie en geeft in vergelijking met PHP 5.2 ook een verbeterde prestatie.

Wanneer u op uw website veel berichten ziet staan met de melding "Notice" en "Warning", maar uw site wel gewoon werkt, kunt u dit probleem oplossen door de PHP error messages uit te schakelen in het configuratiescherm van uw domein. De foutmeldingen betekenen dat uw script wel werkt, maar niet geoptimaliseerd is voor PHP 5.3.

Als er onderdelen missen op uw website, of als u alleen een witte pagina ziet, kunt u de PHP error messages aanzetten en contact opnemen met onze supportdesk. Voor informatie over de verschillen tussen de twee PHP versies kunt u terecht op de volgende website: http://php.net/manual/en/migration53.php


Zijn er gevolgen voor phpBB 3.0.4 'Olympus' fora die draaien op PHP 5.2 en gaan overschakelen naar PHP 5.3?


Raimon
Vorig TeamLid
Berichten in topic: 2
Berichten: 7673
Lid geworden op: 07 apr 2006 11:10
Locatie: http://www.raimon.nl
Contacteer:

Re: [Discussie] phpBB 3.1 ondersteunt alleen PHP-versies 5.2

Bericht door Raimon » 12 feb 2010 00:07

Zijn er gevolgen voor phpBB 3.0.4 'Olympus' fora die draaien op PHP 5.2 en gaan overschakelen naar PHP 5.3?
Nee hoor, phpBB 3.0.x "Olympus" draait zonder problemen op PHP 5.2 of hoger.
Zelfs onder PHP 4 kan die het nog prima aan, aangezien phpBB 3.0.x ook PHP 4 en hoger ondersteunt , dus je hoeft nergens bang voor te zijn :)
Gratis phpBB installatie of MODs/extensions hulp nodig? Bezoek http://www.raimon.nl/forums/


harmony895
Berichten in topic: 1
Berichten: 113
Lid geworden op: 27 mar 2008 13:27
Locatie: Almelo

Re: [Discussie] phpBB 3.1 ondersteunt alleen PHP-versies 5.2

Bericht door harmony895 » 17 dec 2012 12:19

Mijn Hosting provider liet me gisteren weten, dat nog niet alles bij hun niet alle servers op 5.3 draaien, omdat er nog vrij veel bugs in zitten.
Hij wilde mijn forum wel over zetten op een server met 5.3, maar gaf geen garantie dat alles goed zou werken. dus voorlopig wacht ik het nog wel even af.
Moet er niet aan denken, dat de boel niet meer fatsoenlijk loopt.
Groetjes Henk Kuyer, Webmaster Logitech Harmony Forum.
voor Nederland en België.
http://www.harmony-forum.nl


Maartje
Berichten in topic: 1
Berichten: 358
Lid geworden op: 07 sep 2006 21:06
Contacteer:

Re: [Discussie] phpBB 3.1 ondersteunt alleen PHP-versies 5.2

Bericht door Maartje » 04 jul 2013 16:14

Hoe werkt dit precies?
Kan mijn forum (versie 3.0.11) gewoon blijven draaien voorlopig?
Mijn host heeft nog geen PHP5.
Hoe werkt dat dan, als zij op PHP 5 gaan draaien is het goed of moeten er dan nog allerlei aanpassingen gebeuren?
Ik heb echt geen idee hoe het werkt namelijk.

Bedankt!


Auteur
Kevin
Vorig TeamLid
Berichten in topic: 2
Berichten: 3559
Lid geworden op: 03 nov 2007 20:36
Verstuurde bedankjes: 5 keren
Ontvangen bedankjes: 8 keren
Contacteer:

Re: [Discussie] phpBB 3.1 ondersteunt alleen PHP-versies 5.2

Bericht door Kevin » 05 jul 2013 22:05

Het is zoals Raimon het een paar berichten eerder al zei. Zolang je dus op 3.0.x blijft zitten zit je goed, zodra je zou willen gaan updaten naar 3.1.x moet je even gaan kijken hoe het er dan voor staat met jouw php versie.
Met vriendelijke groeten,
Kevin.

-----------------------------------------------------------------------------------------

Bent u tevreden over onze service?
Dan zouden wij het op prijs stellen als u ons zou willen beoordelen op Afbeelding.

Winnaar in de phpBB.nl awards 2009, 2010 en 2012 met AquaforA

Gebruikersavatar

Geert-Jan
Berichten in topic: 1
Berichten: 33
Lid geworden op: 06 jan 2011 11:24
Contacteer:

Re: [Discussie] phpBB 3.1 ondersteunt alleen PHP-versies 5.2

Bericht door Geert-Jan » 22 aug 2013 17:28

Is er al meer bekend over wanneer de 3.1 versie komt?
Met vriendelijke groet,

Geert-Jan

Alfa 33 Club

Gebruikersavatar

Denise
phpBBservice Teamlid
phpBBservice Teamlid
Berichten in topic: 1
Berichten: 1309
Lid geworden op: 04 jan 2012 13:44
Locatie: 127.0.0.1
Verstuurde bedankjes: 30 keren
Ontvangen bedankjes: 14 keren

Re: [Discussie] phpBB 3.1 ondersteunt alleen PHP-versies 5.2

Bericht door Denise » 22 aug 2013 18:00

Geert-Jan schreef:Is er al meer bekend over wanneer de 3.1 versie komt?
Nope zoals ze zeggen "Whenever it's released" dus er is geen datum bekend.

Eerst krijgen we nog 3.0.12 en waarschijnlijk ook nog een 3.0.13 versie misschien zelfs nog een 3.0.14 voor 3.1 pas komt maar je weet het maar nooit met phpbb ,kan best zijn dat ze de rest skippen en meteen 3.1 releasen het is afwachten...

http://area51.phpbb.com/phpBB/viewtopic ... 15#p253115

en

https://tracker.phpbb.com/browse/PHPBB3 ... ions-panel

Plaats reactie