Beste bezoeker,

Wij werken met een klein groepje.
Het kan zijn dat u na het plaatsen van een bericht even moet wachten op hulp of op een antwoord,
blijf daarom gerust posten we zullen z.s.m. en wanneer het kan reageren.

Voor dringende zaken die echt niet kunnen wachten kunt u het contactformulier gebruiken.

-------------------------------------

Wanneer u ons forum bezoekt voor hulp bij installatie, vragen wij u een account aan te maken en geen gebruik te maken van het contactformulier.

Wij kunnen u beter helpen wanneer u een account aanmaakt en u in het volgende onderwerp phpBB en Extensie installatie en aanpassingen laten uitvoeren een nieuw onderwerp start.

Ook wanneer u ergens niet uitkomt of vragen heeft, vragen wij u gebruik te maken van 1 van de bestaande "support onderwerpen" en aldaar uw onderwerp te starten.

Waneer u een account aanmaakt kan het zijn dat de activatie email terecht komt in de spamfolder.
  • Verplaats deze terug naar uw postvak-in en klik op de activatie link, hierna is uw account geactiveerd en kunt u inloggen op het forum.

Met vriendelijke groet,

Team phpBBservice.nl
(steeds tot uw dienst)

Portal

Algemene vraag over phpBB, die nergens anders kan, of gewoon ergens over discussiëren m.b.t. phpBB? Dan zit je hier goed!
Plaats reactie

Auteur
GeNeRaL
Berichten in topic: 3
Berichten: 51
Lid geworden op: 01 dec 2007 13:15
Locatie: Deventer
Contacteer:

Portal

Bericht door GeNeRaL » 03 apr 2008 09:09

Ik wil graag een portal installeren maar heb er nog enkele vragen over.

1) Wat is het verschil tussen phpbb portal 3 en GOLD (de kreet heb ik ergens voorbij zien komen)
en is er een voorbeeld van.

2) Blijven alle berichten/forum onderwerpen van mijn huidige site intact? Ik heb er een complete 1 op 1 back-up gemaakt en een backup via het beheerders panel.

3) Ik wil het uiteraard eerst zelf proberen, maar ik heb enkele voorbeelden van forum die ik mooi van opzet vind, want er moet een op de eerste pagina een blog/nieuws pagina opkomen. Dat was als ik het goed gelezen heb in te stellen. Ik zag nl enkele site's dat er alleen onderwerpen zichtbaar zijn, maar ook complete verhalen, dat laatste is wat ik graag wil. Enkel voorbeelden zijn: Site1, Site2 en Site3.

Ik wil een nieuwe grote banner ontwerpen vandaar mijn keuze voor deze site's, want deze hebben dat nl.

Om advertenties was ook een mod voor zag om deze te plaatsen, dat is uiteindelijk ook wat bij mij doelstelling hoort.

Tevens zag ik dat er een mod was, die makkelijker eigen gemaakte groepen kan indelen, nu is het nl zo dat ik deze niet kan veranderen en moet ik nieuwe gebruikers handmatig toe kennen.

Wat ik ook mooi vind is een andere achtergrond, die meer aansluit bij mijn forum, kan je eens een code geven hoe ik dit het beste kan veranderen.

4)Mijn huidige forum versie is: 3.0.RC8 Geeft dit problemen bij installatie?

Zo dat waren enkele vragen opmerkingen. Bedankt alvast voor jullie tijd en moeite.


bbjimbb
Berichten in topic: 3
Berichten: 270
Lid geworden op: 13 jan 2008 10:28
Locatie: Hattem
Contacteer:

Re: Portal

Bericht door bbjimbb » 03 apr 2008 10:58

1) Het phpBB3 Portal is een portaal die zorgt dat je gebruikers daar eerst op komen. Gold is een ander woord voor phpBB versie 3.0.0

2) Ja, het portaal is alleen een toevoeging aan je site. De gebruikers zullen gewoon op het forum kunnen blijven komen en alle berichten zal je ook blijven houden. Echter is het nooit verkeerd een back-up te maken, voor het geval de installatie fout gaat.

3) Dit is standaart in het phpBB3 portaal dacht ik. Als je op jou forum komt word je doorgestuurd naar het portaal en daarvan kan je in het Beheerderspaneel tekstjes typen.

Er bestaan inderdaad Advertenties MODs: De Ad Management MOD maakt Advertenties beheerbaar in het Beheerderspaneel, echter is deze MOD nog in BETA en het gebruik op eigen risico.

4) 3.0 RC8 en 3.0.0 verschillen niet heel veel met elkaar. Het portaal zou prima moeten werken. ;)


Auteur
GeNeRaL
Berichten in topic: 3
Berichten: 51
Lid geworden op: 01 dec 2007 13:15
Locatie: Deventer
Contacteer:

Re: Portal

Bericht door GeNeRaL » 03 apr 2008 13:59

IK zag dat jij hier moderator van bent http://www.gamerookie.nl/portal.php?sid ... e37f6e1d37

Zo moet het er bij mij ook uit komen te zien...alleen moet er voorop nieuws te zien zijn een soort kleine blog.


bbjimbb
Berichten in topic: 3
Berichten: 270
Lid geworden op: 13 jan 2008 10:28
Locatie: Hattem
Contacteer:

Re: Portal

Bericht door bbjimbb » 03 apr 2008 14:41

Scherp opgemerkt. ;)

Maar oke, dat is te maken ja. Allereerst maken wij gebruik van het Board3 Portal.
Deze is gebasseert op phpBB3 Portal maar word stukken beter ondersteunt.
Om het zo te krijgen als jij wilt moet je na het installeren de functie, Compacte nieuws blok stijl: uitzetten. (Dit is al standaart, echter wij hebben hem aan staan.)
Dan krijg je een soort blog effect op je homepage. ;)


Auteur
GeNeRaL
Berichten in topic: 3
Berichten: 51
Lid geworden op: 01 dec 2007 13:15
Locatie: Deventer
Contacteer:

Re: Portal

Bericht door GeNeRaL » 03 apr 2008 14:54

Dat is precies wat ik zoek. Dit is er ook 1 van http://www.phpbb.com/community/viewtopi ... 0&t=847955

Is dat de zelfde als wat jullie hebben?
Deze zou ik graag willen, maar met een iets wat andere opmaak en kleuren. Ik wil een grote banner erop. Met een ander achtergrond.

Tevens ronde hoeken zoals jouw site. Idd ik zoek dus de portal met een soort blok in. http://www.phpbb.com/community/viewtopi ... 0&t=847955 deze site is ook volledig rss ondersteund wat ik ook zoek. Ik heb nu een mod moeten plaatse voor om nu rss op mijn site te krijgen.

Dus norgmaals de opmaak van jullie ietswat andere kleurstelling. En dit is het portal wat het moet worden http://www.phpbb.com/community/viewtopi ... 0&t=847955 uiteraard in het nederlands :-) Ik zal straks even een oproep doen in de daarvoor bestemde plaats


bbjimbb
Berichten in topic: 3
Berichten: 270
Lid geworden op: 13 jan 2008 10:28
Locatie: Hattem
Contacteer:

Re: Portal

Bericht door bbjimbb » 03 apr 2008 15:01

Het portaal van onze site staat los van de rest van de stijl.
De nederlandse vertaling van het Board3 portaal (wat wij gebruiken) is geregelt door Raimon.
Voor het phpBB.com topic van het Board3 Portal klik je hier.

Wat betreft onze stijl, die is door mij gemaakt met behulp van diverse phpBBservice.nl tutorials.
Bekijk het hier: Handleiding hoe je prosilver kan (her)stijlen.
Voor nog meer stijlen hulp bekijk je de Stijlen tutorials.


satshow
Vorig TeamLid
Berichten in topic: 1
Berichten: 620
Lid geworden op: 17 apr 2006 20:57
Naam: Fred
Verstuurde bedankjes: 3 keren
Ontvangen bedankjes: 1 keer
Contacteer:

Re: Portal

Bericht door satshow » 03 apr 2008 18:25

Ik zou ook gelijk je phpBB3.0 RC8 even updaten naar 3.0 gold als ik jouw was dan ben je daar gelijk mee bij.
Afbeelding

Gebruikersavatar

Rotsblok
Berichten in topic: 1
Berichten: 1639
Lid geworden op: 17 aug 2007 22:17
Locatie: Breezand
Ontvangen bedankjes: 1 keer
Contacteer:

Re: Portal

Bericht door Rotsblok » 22 jun 2017 12:24

verplaatst aangezien geen support vraag is... meer discussie
ø = 1.618033988749895... Alles heeft ø in zich

What is the answer to the Ultimate Question of Life, the Universe, and Everything? 42

Plaats reactie