Beste bezoeker,

Wij werken met een klein groepje.
Het kan zijn dat u na het plaatsen van een bericht even moet wachten op hulp of op een antwoord,
blijf daarom gerust posten we zullen z.s.m. en wanneer het kan reageren.

Voor dringende zaken die echt niet kunnen wachten kunt u het contactformulier gebruiken.

-------------------------------------

Wanneer u ons forum bezoekt voor hulp bij installatie, vragen wij u een account aan te maken en geen gebruik te maken van het contactformulier.

Wij kunnen u beter helpen wanneer u een account aanmaakt en u in het volgende onderwerp phpBB en Extensie installatie en aanpassingen laten uitvoeren een nieuw onderwerp start.

Ook wanneer u ergens niet uitkomt of vragen heeft, vragen wij u gebruik te maken van 1 van de bestaande "support onderwerpen" en aldaar uw onderwerp te starten.

Waneer u een account aanmaakt kan het zijn dat de activatie email terecht komt in de spamfolder.
  • Verplaats deze terug naar uw postvak-in en klik op de activatie link, hierna is uw account geactiveerd en kunt u inloggen op het forum.

Met vriendelijke groet,

Team phpBBservice.nl
(steeds tot uw dienst)

Over naar phpBB3 hoe doe jullie dat?

Algemene vraag over phpBB, die nergens anders kan, of gewoon ergens over discussiëren m.b.t. phpBB? Dan zit je hier goed!
Plaats reactie

Auteur
create
Donateur
Donateur
Berichten in topic: 4
Berichten: 146
Lid geworden op: 12 jan 2007 17:07
Locatie: Volendam
Ontvangen bedankjes: 3 keren
Contacteer:

Over naar phpBB3 hoe doe jullie dat?

Bericht door create » 11 dec 2007 23:07

Nog even en het is zover de GOLD komt eraan. Ook ik ga een keer over. :D
Maar hoe doen jullie dat? Maken jullie eerst de layout helemaal klaar, dus nog een leeg forum!
Of pompen jullie alles over en dan pas banners logo`s kleuren enz enz?

Ben nieuwsschierig hoe julle dit doen of gaan doen?

gr Create

Gebruikersavatar

Rotsblok
Berichten in topic: 3
Berichten: 1639
Lid geworden op: 17 aug 2007 22:17
Locatie: Breezand
Ontvangen bedankjes: 1 keer
Contacteer:

Re: Over naar phpBB3 hoe doe jullie dat?

Bericht door Rotsblok » 12 dec 2007 00:28

ben over gestapt eerst naar een test site goed kijken hoe alles werkt etc.

daarna forum off line gehaald en overgestapt.

Nu bezig met stijl te bouwen
ø = 1.618033988749895... Alles heeft ø in zich

What is the answer to the Ultimate Question of Life, the Universe, and Everything? 42


Raimon
Vorig TeamLid
Berichten in topic: 1
Berichten: 7673
Lid geworden op: 07 apr 2006 11:10
Locatie: http://www.raimon.nl
Contacteer:

Re: Over naar phpBB3 hoe doe jullie dat?

Bericht door Raimon » 12 dec 2007 01:31

Zelf hier hebben wij phpBBservice één jaar geleden omgezet, dit hadden wij gedaan alleen de standaard subsilver2 te gebruiken.
Zonder nog enig idee te hebben dat we een layout moesten maken, maar een layout hadden we toen niet echt , afhankelijk van een forum moeten sommige layouts goed doordacht zijn (website afhankelijk), maar wij hebben de layout eerst op een test locatie gemaakt, en daarna alle puntjes op de i gezet eigenlijk.
Dus het beste is eigenlijk alles in een keer te doen dus op een leeg forum de banners, layout te maken en daarna tegen een rustig uur alles omzetten.
Dat werkt het makkelijkste, maar dan moet je wel een idee hebben welke layout je wilt maken etc.
Gratis phpBB installatie of MODs/extensions hulp nodig? Bezoek http://www.raimon.nl/forums/


Auteur
create
Donateur
Donateur
Berichten in topic: 4
Berichten: 146
Lid geworden op: 12 jan 2007 17:07
Locatie: Volendam
Ontvangen bedankjes: 3 keren
Contacteer:

Re: Over naar phpBB3 hoe doe jullie dat?

Bericht door create » 12 dec 2007 11:07

Dank je Heren,

Denk dat ik het ook zo ga doen, helaas heb ik nog geen idee hoe de layout precies eruit komt te zien. Wil wel gewoon prosilver gebruiken en dan met kleuren en banners werken, ronde hoeken en portaal enz enz. Ik zal een verzoek indienen voor het plaatsen van de GOLD. Later deze week!

Maar het enige waar ik nog mee zit voor ik over ga, is het fotoalbum waar ik nu mee draai, kunnen de foto`s ook al overgezet worden naar een album of is dat nog te vroeg? En moet ik even wachten tot er een goeie album is?

Create

Gebruikersavatar

Rotsblok
Berichten in topic: 3
Berichten: 1639
Lid geworden op: 17 aug 2007 22:17
Locatie: Breezand
Ontvangen bedankjes: 1 keer
Contacteer:

Re: Over naar phpBB3 hoe doe jullie dat?

Bericht door Rotsblok » 12 dec 2007 12:11

op dit moment zijn er wel al een aantal in ontwikkeling, maar ik zou persoonlijk even wachten en even rond kijken welke wat kunnen en welke het beste bij je zal passen.
ø = 1.618033988749895... Alles heeft ø in zich

What is the answer to the Ultimate Question of Life, the Universe, and Everything? 42


Auteur
create
Donateur
Donateur
Berichten in topic: 4
Berichten: 146
Lid geworden op: 12 jan 2007 17:07
Locatie: Volendam
Ontvangen bedankjes: 3 keren
Contacteer:

Re: Over naar phpBB3 hoe doe jullie dat?

Bericht door create » 12 dec 2007 13:14

Maar de foto`s van mijn huidige album kan dan gewoon over gezet worden? zoals ook de foto`s in een topic. want die heeft nu een code bijv [albuming]***[/albuming] die gaan dan ook over? of moet ik dat handmatig doen?


create

Gebruikersavatar

Rotsblok
Berichten in topic: 3
Berichten: 1639
Lid geworden op: 17 aug 2007 22:17
Locatie: Breezand
Ontvangen bedankjes: 1 keer
Contacteer:

Re: Over naar phpBB3 hoe doe jullie dat?

Bericht door Rotsblok » 12 dec 2007 14:16

create schreef:Maar de foto`s van mijn huidige album kan dan gewoon over gezet worden? zoals ook de foto`s in een topic. want die heeft nu een code bijv [albuming]***[/albuming] die gaan dan ook over? of moet ik dat handmatig doen?
die van je bbcode zou je opnieuw moeten toevoegen en kijken hoe je die weer kan parsen op de oude berichten.

De convertor neemt namelijk alleen de standaard dingen over plus enkele dingen van Acyd's Attachement mod en enkele verjaardag mods.
ø = 1.618033988749895... Alles heeft ø in zich

What is the answer to the Ultimate Question of Life, the Universe, and Everything? 42


Auteur
create
Donateur
Donateur
Berichten in topic: 4
Berichten: 146
Lid geworden op: 12 jan 2007 17:07
Locatie: Volendam
Ontvangen bedankjes: 3 keren
Contacteer:

Re: Over naar phpBB3 hoe doe jullie dat?

Bericht door create » 22 jun 2017 12:19

dank je voor de antwoorden,

ik heb het al door mijn geduld word op de proef gesteld :D

Zal dus nog even een paar weken moeten wachten, heb al wel wat foto albums gezien maar die zullen ook wel wachten op de GOLD en dan finetunen

Create

Plaats reactie