Beste bezoeker,

Wij werken met een klein groepje.
Het kan zijn dat u na het plaatsen van een bericht even moet wachten op hulp of op een antwoord,
blijf daarom gerust posten we zullen z.s.m. en wanneer het kan reageren.

Voor dringende zaken die echt niet kunnen wachten kunt u het contactformulier gebruiken.

-------------------------------------

Wanneer u ons forum bezoekt voor hulp bij installatie, vragen wij u een account aan te maken en geen gebruik te maken van het contactformulier.

Wij kunnen u beter helpen wanneer u een account aanmaakt en u in het volgende onderwerp phpBB en Extensie installatie en aanpassingen laten uitvoeren een nieuw onderwerp start.

Ook wanneer u ergens niet uitkomt of vragen heeft, vragen wij u gebruik te maken van 1 van de bestaande "support onderwerpen" en aldaar uw onderwerp te starten.

Waneer u een account aanmaakt kan het zijn dat de activatie email terecht komt in de spamfolder.
  • Verplaats deze terug naar uw postvak-in en klik op de activatie link, hierna is uw account geactiveerd en kunt u inloggen op het forum.

Met vriendelijke groet,

Team phpBBservice.nl
(steeds tot uw dienst)

update RC5: plaats van links ?

Algemene vraag over phpBB, die nergens anders kan, of gewoon ergens over discussiëren m.b.t. phpBB? Dan zit je hier goed!
Plaats reactie

Auteur
aswnl
Berichten in topic: 3
Berichten: 14
Lid geworden op: 17 mar 2007 21:15
Locatie: Purmerend
Contacteer:

update RC5: plaats van links ?

Bericht door aswnl » 02 sep 2007 22:31

Wat mij opviel toen ik van RC4 naar RC5 update, was dat de links Help, Registreer/Gebruikerslijst / Aanmelden/Afmelden die in prosilver rechts stonden (zoals op dit forum), als je ingelogd bent plots naar links en een regel lager zijn verhuisd.
Zijn er anderen bij wie dit ook automatisch is gebeurd ? Ik vind het knap irritant.
Nu weet ik wel hoe ik het in de template-bestanden moet wijzigen,
maar op dat extra werk zat ik eigenlijk niet verlegen... :{
Wie verzint trouwens zo'n banale wijziging... :N


Raimon
Vorig TeamLid
Berichten in topic: 2
Berichten: 7673
Lid geworden op: 07 apr 2006 11:10
Locatie: http://www.raimon.nl
Contacteer:

Re: update RC5: plaats van links ?

Bericht door Raimon » 02 sep 2007 22:57

He dit is iets nieuws,
want ik heb me ook een test forumpje nog geïnstalleerd, gisteren eigenlijk, en daar heb ik helemaal geen last van gekregen.
dat gebeurt neem ik aan gewoon op de index pagina, niet als je een topic bekijkt ivm permissies van mailen, afdrukken etc.
Gratis phpBB installatie of MODs/extensions hulp nodig? Bezoek http://www.raimon.nl/forums/

Gebruikersavatar

Rotsblok
Berichten in topic: 1
Berichten: 1639
Lid geworden op: 17 aug 2007 22:17
Locatie: Breezand
Ontvangen bedankjes: 1 keer
Contacteer:

Re: update RC5: plaats van links ?

Bericht door Rotsblok » 02 sep 2007 23:27

nee heb het ook meegemaakt maar het hersteld zich zomaar opeens ook weer. Best raar maar goed...
ø = 1.618033988749895... Alles heeft ø in zich

What is the answer to the Ultimate Question of Life, the Universe, and Everything? 42


Auteur
aswnl
Berichten in topic: 3
Berichten: 14
Lid geworden op: 17 mar 2007 21:15
Locatie: Purmerend
Contacteer:

Re: update RC5: plaats van links ?

Bericht door aswnl » 03 sep 2007 22:32

Het is heel gek. In IE bleek er geen probleem, maar FF doet het er soms niet goed mee. Soms echter weer wel. De code in de template geeft ook rechts aan, dus waar het door veroorzaakt wordt is mij verder onbekend.

Overigens lopen we wel tegen een ander probleempje aan in RC5: als de topictitel een accent bevat (bv. é of è), dan kom je bij het op 'verstuur' klikken bij het posten van een nieuw bericht op een vastloper: een wit scherm... :{


Raimon
Vorig TeamLid
Berichten in topic: 2
Berichten: 7673
Lid geworden op: 07 apr 2006 11:10
Locatie: http://www.raimon.nl
Contacteer:

Re: update RC5: plaats van links ?

Bericht door Raimon » 04 sep 2007 02:42

Dat laatste gaat bij mij onder de noemer een RC5 bug, ik neem aan dat je niks hebt veranderd of iets dergelijks.
Met de links, als je de cahce leegt, is het probleem dan ook meteen verholpen of worden de codes echt veranderd?
Indien veranderd zou ik het super vinden als je het wil nomineren als bug op phpBB.com
Want dat betekend dat de code door de update gewoon word verplaatst, en dat moet niet de bedoeling zijn.
Gratis phpBB installatie of MODs/extensions hulp nodig? Bezoek http://www.raimon.nl/forums/


Celle
Berichten in topic: 1
Berichten: 96
Lid geworden op: 06 aug 2007 14:26
Locatie: Vlaanderen
Contacteer:

Re: update RC5: plaats van links ?

Bericht door Celle » 04 sep 2007 12:34

... dat is minder :(


Auteur
aswnl
Berichten in topic: 3
Berichten: 14
Lid geworden op: 17 mar 2007 21:15
Locatie: Purmerend
Contacteer:

Re: update RC5: plaats van links ?

Bericht door aswnl » 22 jun 2017 12:16

Raimon schreef:Dat laatste gaat bij mij onder de noemer een RC5 bug, ik neem aan dat je niks hebt veranderd of iets dergelijks.
Met de links, als je de cahce leegt, is het probleem dan ook meteen verholpen of worden de codes echt veranderd?
Indien veranderd zou ik het super vinden als je het wil nomineren als bug op phpBB.com
Want dat betekend dat de code door de update gewoon word verplaatst, en dat moet niet de bedoeling zijn.
Het legen van de cache lijkt een goede remedie op een paar PC's. Daarmee lijkt het links-probleem opgelost.

Het tweede probleem is eigenlijk nog een stukje groter. Het gekke is: in RC4 bestond het probleem niet.
Het enige wat bij mij veranderd is, is dat ik Google Adsense advertenties in de templates heb zitten. Maar die zitten op dezelfde plek als in RC4, en aan de positie in de template en aan de GA-code is verder niets gewijzigd. In RC4 waren al die diacritische tekens in topictitels geen probleem, in RC5 wel. En dit is geen probleem van een individuele PC, alle forumgebruikers hebben er last van. Kortom: inderdaad maar aandragen als RC5-bug.

Plaats reactie