Beste bezoeker,

Wij werken met een klein groepje.
Het kan zijn dat u na het plaatsen van een bericht even moet wachten op hulp of op een antwoord,
blijf daarom gerust posten we zullen z.s.m. en wanneer het kan reageren.

Voor dringende zaken die echt niet kunnen wachten kunt u het contactformulier gebruiken.

-------------------------------------

Wanneer u ons forum bezoekt voor hulp bij installatie, vragen wij u een account aan te maken en geen gebruik te maken van het contactformulier.

Wij kunnen u beter helpen wanneer u een account aanmaakt en u in het volgende onderwerp phpBB en Extensie installatie en aanpassingen laten uitvoeren een nieuw onderwerp start.

Ook wanneer u ergens niet uitkomt of vragen heeft, vragen wij u gebruik te maken van 1 van de bestaande "support onderwerpen" en aldaar uw onderwerp te starten.

Waneer u een account aanmaakt kan het zijn dat de activatie email terecht komt in de spamfolder.
  • Verplaats deze terug naar uw postvak-in en klik op de activatie link, hierna is uw account geactiveerd en kunt u inloggen op het forum.

Met vriendelijke groet,

Team phpBBservice.nl
(steeds tot uw dienst)

Absolute newbie op weg helpen?

Algemene vraag over phpBB, die nergens anders kan, of gewoon ergens over discussiëren m.b.t. phpBB? Dan zit je hier goed!
Plaats reactie

Auteur
Paul Joosten
Berichten in topic: 1
Berichten: 1
Lid geworden op: 24 dec 2016 16:23
Locatie: Zuidwending

Absolute newbie op weg helpen?

Bericht door Paul Joosten » 24 dec 2016 16:33

Al jarenlang ben ik op diverse phpBB fora actief als 'gewone' gebruiker. Een van die fora ondervindt moeilijkheden met hosting en updates. De eigenaar was afhankelijk van een 'slimme neef' die dergelijke zaken voor hem regelde maar die is helaas onlangs verongelukt. Zelf is hij behalve dyslectisch ook behoorlijk digibeet. In een poging hem te helpen ben ik helemaal aan het begin van het traject om mij in te lezen in het beheer en onderhoud van zo'n forum. Ook zijn we op zoek naar een prettig geprijsd Nederlands alternatief voor de huidige Amerikaanse host. Het bestaande forum zal niet alleen verhuisd moeten worden maar liefst meteen ook naar de huidige standaardversie phpBB gebracht. We willen graag de url (een .com domein) handhaven en de verhuizing voor zowel beheerders als gebruikers zo geruisloos mogelijk doorvoeren.

Graag tips en how-to's voor het volgende, houd rekening met mijn totale gebrek aan kennis en ervaring svp:
  • * Betaalbare advertentievrije Nederlandse host,
    * maken van een back-up van het oude forum,
    * starten van een nieuw forum en
    * uploaden back-up naar nieuwe forum
Ongetwijfeld ben ik niet de eerste met een dergelijke vraag maar iets dergelijks kon ik hier zo gauw niet vinden.

Bij voorbaat hartelijk dank,
Paul Joosten


satshow
Vorig TeamLid
Berichten in topic: 1
Berichten: 620
Lid geworden op: 17 apr 2006 20:57
Naam: Fred
Verstuurde bedankjes: 3 keren
Ontvangen bedankjes: 1 keer
Contacteer:

Re: Absolute newbie op weg helpen?

Bericht door satshow » 27 dec 2016 11:43

Wat betreft hosting zou je bv versio kunnen kiezen https://www.versio.nl/webhosting

Ons installatieteam kan je desgewenst hiermee helpen met het verhuizen naar een nieuwe hosting https://www.phpbbservice.nl/forum/viewforum.php?f=40
Afbeelding

Plaats reactie