Beste bezoeker,

Wij werken met een klein groepje.
Het kan zijn dat u na het plaatsen van een bericht even moet wachten op hulp of op een antwoord,
blijf daarom gerust posten we zullen z.s.m. en wanneer het kan reageren.

Voor dringende zaken die echt niet kunnen wachten kunt u het contactformulier gebruiken.

-------------------------------------

Wanneer u ons forum bezoekt voor hulp bij installatie, vragen wij u een account aan te maken en geen gebruik te maken van het contactformulier.

Wij kunnen u beter helpen wanneer u een account aanmaakt en u in het volgende onderwerp phpBB en Extensie installatie en aanpassingen laten uitvoeren een nieuw onderwerp start.

Ook wanneer u ergens niet uitkomt of vragen heeft, vragen wij u gebruik te maken van 1 van de bestaande "support onderwerpen" en aldaar uw onderwerp te starten.

Waneer u een account aanmaakt kan het zijn dat de activatie email terecht komt in de spamfolder.
  • Verplaats deze terug naar uw postvak-in en klik op de activatie link, hierna is uw account geactiveerd en kunt u inloggen op het forum.

Met vriendelijke groet,

Team phpBBservice.nl
(steeds tot uw dienst)

phpBB3 Olympus eerste indruk(ken)

Algemene vraag over phpBB, die nergens anders kan, of gewoon ergens over discussiëren m.b.t. phpBB? Dan zit je hier goed!

Auteur
Kevin
Vorig TeamLid
Berichten in topic: 1
Berichten: 3559
Lid geworden op: 03 nov 2007 20:36
Verstuurde bedankjes: 5 keren
Ontvangen bedankjes: 8 keren
Contacteer:

phpBB3 Olympus eerste indruk(ken)

Bericht door Kevin » 08 jan 2007 20:51

Het vele werk wat er aan phpBB 3 Olympus is besteed mag er zeker zijn.
Maar wat zijn de indrukken nou eigenlijk, wat vinden jullie van phpBB3 welke opties vinden jullie mooi of overbodig?

Discuseer mee wat jullie van phpBB3 vinden, ik ben heel erg nieuwsgierig wat jullie een mooie optie vinden welke optie minder is.
En wat jullie nog missen met phpBB 3 Olympus.
Laatst gewijzigd door Raimon op 08 jan 2007 20:51, 4 keer totaal gewijzigd.
Reden: Dëstickyfied ;)
Met vriendelijke groeten,
Kevin.

-----------------------------------------------------------------------------------------

Bent u tevreden over onze service?
Dan zouden wij het op prijs stellen als u ons zou willen beoordelen op Afbeelding.

Winnaar in de phpBB.nl awards 2009, 2010 en 2012 met AquaforA


satshow
Vorig TeamLid
Berichten in topic: 1
Berichten: 620
Lid geworden op: 17 apr 2006 20:57
Naam: Fred
Verstuurde bedankjes: 3 keren
Ontvangen bedankjes: 1 keer
Contacteer:

Re: phpBB3 Olympus eerste indruk(ken)

Bericht door satshow » 09 jan 2007 11:25

Ik vind het een stuk erop voorgegaan, veel meer mogelijkheden ook in het adminbeheer.
Ik mis alleen de RSS functie erin, dit is er al een hele tijd en eigenlijk goed ingeburged dus leek het me logisch dat ook hier gelijk standaard erin te hebben.
Afbeelding


Jikker
Berichten in topic: 2
Berichten: 3
Lid geworden op: 08 jan 2007 22:28

Re: phpBB3 Olympus eerste indruk(ken)

Bericht door Jikker » 09 jan 2007 17:27

Ik heb alle test versie's draaiende (gehad,nu loopt de laatste) en ik moet zeggen dat het een vooruitgang is.
Deze heb ik vervolgens geprobeerd met de scripts die er nu voor ontwikkeld worden/zijn om mijn huidige 2.0.22 de upgraden,maar dit is helaas niet gelukt.Dit doe ik trouwens niet voor het live forum,maar op en backupserver die ik buiten de backups gebruik voor het uit testen van mods die ik wil toepassen ect.

Wat ik persoonlijk een punt vind waar ik aan moet wennen zijn vooral kleine dingen.Na het inloggen,kom je niet meteen op de index uit maar eerst op een tussen veldje dat je verteld dat je goed bent ingelogd en dat je nu door gaat ect.Op zich niks schokkends,maar in mijn ogen ook niet nodig.Verder mis ik inderdaad de RSS functie.Nu in vrijwel elke browser deze optie zit,had ik dus ook verwacht dat dit in phpbb3 mee genomen zou worden.

Maar tot nu toe loopt het goed,ook hier in een live omgeving.


Paul
Berichten in topic: 4
Berichten: 191
Lid geworden op: 14 apr 2006 13:26

Re: phpBB3 Olympus eerste indruk(ken)

Bericht door Paul » 09 jan 2007 18:08

Ik heb gister succesvol een forum geupgrade met 200K posts en 350K users, en daar heeft hij een kleine 1.5 uur over gedaan(Db was 500mb haast, daarna 1.1 gig).


Jikker
Berichten in topic: 2
Berichten: 3
Lid geworden op: 08 jan 2007 22:28

Re: phpBB3 Olympus eerste indruk(ken)

Bericht door Jikker » 10 jan 2007 00:42

Paul schreef: Ik heb gister succesvol een forum geupgrade met 200K posts en 350K users, en daar heeft hij een kleine 1.5 uur over gedaan(Db was 500mb haast, daarna 1.1 gig).


Kun je uitleggen ( als het mag! ) hoe je dit dan hebt gedaan? Zover ik weet heb ik de benodigde bestanden ervoor :
Install_convert
Functions_convert
Functions_phpbb20
Convert_phpbb20

Ik heb diverse zaken geprobeerd,maar ik denk dat ik ergens een stukje info mis om het goed aan te pakken.Mijn 2.0.22 is er wel ééntje met een hoop mods erop,dus ik ging er vanuit dat het daar mee te maken heeft,maar ik hoor graag jou manier van doen :mrgreen:

Jikker

[Edit] Lees net je uitleg topic hierover :$ [/Edit]

En tis gelukt! Thnx!


Daan
Berichten in topic: 4
Berichten: 88
Lid geworden op: 05 nov 2006 20:35
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: phpBB3 Olympus eerste indruk(ken)

Bericht door Daan » 31 jan 2007 12:16

Ik vind het een mooier/beter systeem dan phpbb2.0.22 alleen moet je de eerste keer echt een handleiding hebben gelezen wil je weten hoe het ACP werkt.

pluspunten
  • Zelf bb codes maken
    In ACP kun je vertalingen maken
    Icoontjes bij posts
    Een aantal mods zijn standaart ingebouwd
minpunten
  • ACP beetje onduidelijk


Paul
Berichten in topic: 4
Berichten: 191
Lid geworden op: 14 apr 2006 13:26

Re: phpBB3 Olympus eerste indruk(ken)

Bericht door Paul » 31 jan 2007 16:38

Ik weet niet hoor, maar het ACP van 3 is een stuk beter gestructureerd als die van 2.


Daan
Berichten in topic: 4
Berichten: 88
Lid geworden op: 05 nov 2006 20:35
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: phpBB3 Olympus eerste indruk(ken)

Bericht door Daan » 31 jan 2007 16:52

Dat wel, amr de eerste keer dat ik erin kwam moest ik wel flink zoeken :)


Paul
Berichten in topic: 4
Berichten: 191
Lid geworden op: 14 apr 2006 13:26

Re: phpBB3 Olympus eerste indruk(ken)

Bericht door Paul » 31 jan 2007 16:54

Dat komt gewoon omdat er veel meer dingen in te stellen zijn ;)


Daan
Berichten in topic: 4
Berichten: 88
Lid geworden op: 05 nov 2006 20:35
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: phpBB3 Olympus eerste indruk(ken)

Bericht door Daan » 31 jan 2007 16:56

idd en wat ik wel fijn vind is dat bijvoorbeeld een birthday hack niet meer geinstaleerd hoeft te worden.

Plaats reactie