Beste bezoeker,

Wij werken met een klein groepje.
Het kan zijn dat u na het plaatsen van een bericht even moet wachten op hulp of op een antwoord,
blijf daarom gerust posten we zullen z.s.m. en wanneer het kan reageren.

Voor dringende zaken die echt niet kunnen wachten kunt u het contactformulier gebruiken.

-------------------------------------

Wanneer u ons forum bezoekt voor hulp bij installatie, vragen wij u een account aan te maken en geen gebruik te maken van het contactformulier.

Wij kunnen u beter helpen wanneer u een account aanmaakt en u in het volgende onderwerp phpBB en Extensie installatie en aanpassingen laten uitvoeren een nieuw onderwerp start.

Ook wanneer u ergens niet uitkomt of vragen heeft, vragen wij u gebruik te maken van 1 van de bestaande "support onderwerpen" en aldaar uw onderwerp te starten.

Waneer u een account aanmaakt kan het zijn dat de activatie email terecht komt in de spamfolder.
  • Verplaats deze terug naar uw postvak-in en klik op de activatie link, hierna is uw account geactiveerd en kunt u inloggen op het forum.

Met vriendelijke groet,

Team phpBBservice.nl
(steeds tot uw dienst)

[Discussie] phpBB 3.0.12 uitgebracht

Algemene vraag over phpBB, die nergens anders kan, of gewoon ergens over discussiëren m.b.t. phpBB? Dan zit je hier goed!
Plaats reactie

Auteur
Kevin
Vorig TeamLid
Berichten in topic: 3
Berichten: 3559
Lid geworden op: 03 nov 2007 20:36
Verstuurde bedankjes: 5 keren
Ontvangen bedankjes: 8 keren
Contacteer:

[Discussie] phpBB 3.0.12 uitgebracht

Bericht door Kevin » 28 sep 2013 18:00

Dit is het discussie onderwerp , over de mededeling phpBB 3.0.12 uitgebracht
Hallo iedereen,

Zojuist heeft het phpBB Team phpBB 3.0.12 uitgebracht. Deze versie is een onderhoudsversie die een aantal bugs oplost en die geen nieuwe functies toevoegt.

Zo is de lijst met spiders/robots bijgewerkt, is er verder de compatibiliteit met de recente PHP-versie verbeterd, en is er ondersteuning toegevoegd voor MySQL fulltext search op InnoDB voor MySQL-versies die dit ondersteunen.

De LOCAL_URL variabele die gebruikt word voor eigen BBCodes is verbeterd, zodat het het zich beter gedraagt naar zijn beschrijving. Als je enige Eigen BBCode gebruikt die de LOCAL_URL token gebruikt, zou je deze moeten testen of deze nog correct werken of je moet de de token vervangen met de RELATIVE_URL.

Moderators zijn niet langer uitgesloten voor berichtgoedkeuring. De permissie "Kan berichten plaatsen zonder goedkeuring" zal vanaf nu ook van toepassing zijn voor moderators net als alle andere gebruikers.

We weigeren nu ook meteen lange wachtwoorden om resources te besparen tijdens het controleren van wachtwoorden.

We raden je aan om je phpBB-installatie zo snel mogelijk bij te werken.

Voor een compleet overzicht van alle wijzigingen ( bugs die zijn opgelost ) kan je het changelog bekijken.

Beschikbare pakketten
Met deze uitgave zijn er twee pakketten beschikbaar.
  • Volledig pakket:
    Bevat de gehele phpBB3 bron , de Engelse en Nederlandse taalbestanden.
  • Automatisch update-pakket:
    Update-pakket voor de automatische updater, bevat de veranderingen van de vorige uitgave tot deze uitgave.
Selecteer het pakket dat het beste bij je past. hieronder vindt je een overzicht van de pakketten met een kleine toelichting.
  • Voor een nieuwe installatie zal je "het volledige pakket" moeten gebruiken
  • Voor het updaten van forums zonder enige modificaties , kan je standaard het "automatisch update pakket" gebruiken.
Wees er zeker van dat je de INSTALL en README-bestanden leest in de docs-directory voordat je verder gaat met de installatie, update of conversie!.

Download locaties Heel veel plezier met deze versie namens phpBBservice.nl
Met vriendelijke groeten,
Kevin.

-----------------------------------------------------------------------------------------

Bent u tevreden over onze service?
Dan zouden wij het op prijs stellen als u ons zou willen beoordelen op Afbeelding.

Winnaar in de phpBB.nl awards 2009, 2010 en 2012 met AquaforA


bennybernaer
Vorig TeamLid
Berichten in topic: 2
Berichten: 912
Lid geworden op: 25 jul 2010 15:41
Naam: Benny
Locatie: Antwerpen
Verstuurde bedankjes: 9 keren
Ontvangen bedankjes: 9 keren
Contacteer:

Re: [Discussie] phpBB 3.0.12 uitgebracht

Bericht door bennybernaer » 28 sep 2013 22:20

3 forums probleemloos kunnen updaten: :P
To reach a star, you gotta have a dream and to have a dream, you gotta have a strength...
To be that strong, you gotta have a will and the will is within your heart...



Vind phpBBservice.nl leuk op Facebook.
| buy me a beer

Gebruikersavatar

Denise
phpBBservice Teamlid
phpBBservice Teamlid
Berichten in topic: 1
Berichten: 1309
Lid geworden op: 04 jan 2012 13:44
Locatie: 127.0.0.1
Verstuurde bedankjes: 30 keren
Ontvangen bedankjes: 14 keren

Re: [Discussie] phpBB 3.0.12 uitgebracht

Bericht door Denise » 30 sep 2013 13:49

Het forum bij ons ook probleemloos geupdate :)


Auteur
Kevin
Vorig TeamLid
Berichten in topic: 3
Berichten: 3559
Lid geworden op: 03 nov 2007 20:36
Verstuurde bedankjes: 5 keren
Ontvangen bedankjes: 8 keren
Contacteer:

Re: [Discussie] phpBB 3.0.12 uitgebracht

Bericht door Kevin » 01 okt 2013 09:10

Hier ook geen problemen gehad tot op heden, heb er nu een stuk of 7 gedaan.
Met vriendelijke groeten,
Kevin.

-----------------------------------------------------------------------------------------

Bent u tevreden over onze service?
Dan zouden wij het op prijs stellen als u ons zou willen beoordelen op Afbeelding.

Winnaar in de phpBB.nl awards 2009, 2010 en 2012 met AquaforA

Gebruikersavatar

David1987
Berichten in topic: 2
Berichten: 279
Lid geworden op: 22 nov 2009 13:45

Re: [Discussie] phpBB 3.0.12 uitgebracht

Bericht door David1987 » 07 okt 2013 21:46

Misschien kijk ik erover heen maar zijn er ook codewijzigingen voor het Nederlandse taalpakket zodat ik deze handmatig kan bijwerken?


Raimon
Vorig TeamLid
Berichten in topic: 1
Berichten: 7673
Lid geworden op: 07 apr 2006 11:10
Locatie: http://www.raimon.nl
Contacteer:

Re: [Discussie] phpBB 3.0.12 uitgebracht

Bericht door Raimon » 07 okt 2013 22:17

Deze hebben wij niet uitgebracht omwille dat er te weinig vraag naar is en de meeste gebruikers gewoon de automatische updater gebruiken voor dit.

Wanneer je code wijzingen wilt hebben zal je deze handmatig moeten genereren d.m.v. een diff, maar waarom gebruik je niet de automatische updater?
Gratis phpBB installatie of MODs/extensions hulp nodig? Bezoek http://www.raimon.nl/forums/

Gebruikersavatar

David1987
Berichten in topic: 2
Berichten: 279
Lid geworden op: 22 nov 2009 13:45

Re: [Discussie] phpBB 3.0.12 uitgebracht

Bericht door David1987 » 08 okt 2013 10:33

Ik heb de automatische updater niet kunnen gebruiken, omdat die dacht dat bepaalde bestanden al up-to-date waren. Waarom? Dat heb ik niet kunnen achterhalen, heb met de automatische updater van phpbb.com het forum zelf al kunnen updaten. Moet nu alleen de Nederlandse taalbestanden nog even bijwerken. Zal 3.0.11 en 3.0.12 wel even naast elkaar leggen en vergelijken met Diffmerge, dan kom ik er wel uit ;) Bedankt voor je snelle antwoord


Abeloos
Berichten in topic: 1
Berichten: 85
Lid geworden op: 04 okt 2008 19:01
Ontvangen bedankjes: 1 keer

Re: [Discussie] phpBB 3.0.12 uitgebracht

Bericht door Abeloos » 19 mei 2014 01:47

Misschien een domme vraag maar.
Ik zou mijn versie (3.0.4) willen bijwerken naar de laatste nieuwe omdat ik met de huidige versie het Board 3 Portal niet geinstalleerd krijg :evil:

Nu is het zo dat ik met verschillende mod werk die toegevoegd zijn en dat de stijl opzich ook gepersonaliseerd is.
Als ik nu een update doe naar 3.0.12, zullen die mods dan opnieuw moeten geïnstalleerd worden en moet ik de personalisering dan ook weer aanbrengen?

Ondertussen het antwoord al gevonden :roll:
Toch nog 1 vraagske: moeten die versies 1 voor 1 worden geüpdate :?:


bennybernaer
Vorig TeamLid
Berichten in topic: 2
Berichten: 912
Lid geworden op: 25 jul 2010 15:41
Naam: Benny
Locatie: Antwerpen
Verstuurde bedankjes: 9 keren
Ontvangen bedankjes: 9 keren
Contacteer:

Re: [Discussie] phpBB 3.0.12 uitgebracht

Bericht door bennybernaer » 19 mei 2014 22:02

Abeloos schreef:Toch nog 1 vraagske: moeten die versies 1 voor 1 worden geüpdate :?:
Dit is altijd het beste ja....

3.0.4 -3.0.5
3.0.5 -3.0.6
...

En zo ga je verder tot dat je forum is bijgewerkt naar 3.0.12
To reach a star, you gotta have a dream and to have a dream, you gotta have a strength...
To be that strong, you gotta have a will and the will is within your heart...



Vind phpBBservice.nl leuk op Facebook.
| buy me a beer


Auteur
Kevin
Vorig TeamLid
Berichten in topic: 3
Berichten: 3559
Lid geworden op: 03 nov 2007 20:36
Verstuurde bedankjes: 5 keren
Ontvangen bedankjes: 8 keren
Contacteer:

Re: [Discussie] phpBB 3.0.12 uitgebracht

Bericht door Kevin » 20 mei 2014 15:45

Je hebt wel grote kans dat je de MODS moet updaten, veel mods zullen mogelijk niet werken als je ze niet update.
Met vriendelijke groeten,
Kevin.

-----------------------------------------------------------------------------------------

Bent u tevreden over onze service?
Dan zouden wij het op prijs stellen als u ons zou willen beoordelen op Afbeelding.

Winnaar in de phpBB.nl awards 2009, 2010 en 2012 met AquaforA

Plaats reactie