Beste bezoeker,

Wij werken met een klein groepje.
Het kan zijn dat u na het plaatsen van een bericht even moet wachten op hulp of op een antwoord,
blijf daarom gerust posten we zullen z.s.m. en wanneer het kan reageren.

Voor dringende zaken die echt niet kunnen wachten kunt u het contactformulier gebruiken.

-------------------------------------

Wanneer u ons forum bezoekt voor hulp bij installatie, vragen wij u een account aan te maken en geen gebruik te maken van het contactformulier.

Wij kunnen u beter helpen wanneer u een account aanmaakt en u in het volgende onderwerp phpBB en Extensie installatie en aanpassingen laten uitvoeren een nieuw onderwerp start.

Ook wanneer u ergens niet uitkomt of vragen heeft, vragen wij u gebruik te maken van 1 van de bestaande "support onderwerpen" en aldaar uw onderwerp te starten.

Waneer u een account aanmaakt kan het zijn dat de activatie email terecht komt in de spamfolder.
  • Verplaats deze terug naar uw postvak-in en klik op de activatie link, hierna is uw account geactiveerd en kunt u inloggen op het forum.

Met vriendelijke groet,

Team phpBBservice.nl
(steeds tot uw dienst)

Versturen massamail

Algemene vraag over phpBB, die nergens anders kan, of gewoon ergens over discussiëren m.b.t. phpBB? Dan zit je hier goed!
Gebruikersavatar

Auteur
MPC
Donateur
Donateur
Berichten in topic: 4
Berichten: 214
Lid geworden op: 07 apr 2010 18:37
Locatie: Doorn
Contacteer:

Versturen massamail

Bericht door MPC » 22 dec 2012 20:09

Heb al een paar geprobeerd om massamail te versturen, maar dat lukt mij niet.

Kan iemand mij uitleg geven hoe ik massamail verstuur, en hoe, dat ik kan controleren of de massamail is verstuurd.

Als ik naar massa - email ga dan klik de groep geregistreerde vul het onderwerp in, dan zet ik mijn bericht er in, daar na klik op Meteen versturen > dan klik ik op E-mail, krijg dan te zien dat de berichten verstuurd zijn, maar er gebeurd niets of te wel berichten worden niet verstuurd.


Raimon
Vorig TeamLid
Berichten in topic: 2
Berichten: 7673
Lid geworden op: 07 apr 2006 11:10
Locatie: http://www.raimon.nl
Contacteer:

Re: Versturen massamail

Bericht door Raimon » 23 dec 2012 17:34

Een massa e-mail kan je versturen door middel van het volgende te doen;

Ga naar je beheerderspaneel
Klik op het tabblad Systeem
Vervolgens klik je op de link links Massa-e-mail

En daar kan je alles invullen om de massa E-mailberichten te versturen.

Mocht het zijn dat er geen "berichten" worden verstuurd wanneer je wel een melding krijgt dat massa e-mail succesvol is verstuurd, kan het zijn dat de e-mailinstellingen niet juist staan ingesteld, of dat je host het niet toelaat.

Om te kijken of er geen fout ergens is, is het raadzaam om eventjes het foutenlogboek te raadplegen en kijken of daar geen foutmelding bij staat met de tekst mail()
Je kan dat heel makkelijk bekijken door middel;

Ga naar je Beheerderspaneel
Klik op het tabblad onderhoud
Klik dan links op de link Foutenlogboek
Gratis phpBB installatie of MODs/extensions hulp nodig? Bezoek http://www.raimon.nl/forums/

Gebruikersavatar

Auteur
MPC
Donateur
Donateur
Berichten in topic: 4
Berichten: 214
Lid geworden op: 07 apr 2010 18:37
Locatie: Doorn
Contacteer:

Re: Versturen massamail

Bericht door MPC » 23 dec 2012 18:24

@ Raimon, bedankt denk dat de Host het niet toestaat, maar zal het nog een keer nalopen.

Gebruikersavatar

Auteur
MPC
Donateur
Donateur
Berichten in topic: 4
Berichten: 214
Lid geworden op: 07 apr 2010 18:37
Locatie: Doorn
Contacteer:

Re: Versturen massamail

Bericht door MPC » 30 dec 2012 17:53

Raimon, het werkt wel maar bericht gehad van de Host mag maar 25 mails versturen als massa mail om de vijf min.

Groet MPC Rinus.


Andre
Berichten in topic: 1
Berichten: 64
Lid geworden op: 09 jun 2007 16:17
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Versturen massamail

Bericht door Andre » 30 dec 2012 19:10

Heb heir het zelfde probleem, staat op 100 mails, is er iets te maken zodat je de mails in blokken kunt gaan verzenden ?


Raimon
Vorig TeamLid
Berichten in topic: 2
Berichten: 7673
Lid geworden op: 07 apr 2006 11:10
Locatie: http://www.raimon.nl
Contacteer:

Re: Versturen massamail

Bericht door Raimon » 05 jan 2013 23:45

Je kan dan eens proberen bij het verzenden van de Massa E-mail de volgende opties te kiezen;

Bij Prioriteit kies je dan Laag
En je vinkt Meteen versturen uit

Vervolgens ga je naar de beginpagina van je beheerderspaneel en klik je op de link E-mailinstellingen onder de optie "Cliëntcommunicatie" en kies je bij E-mail-pakketgrootte de waarde 20.

Zo worden massa e-mails niet meteen verzonden eerst 20, de rest word in de wachtrij gezet en later verzonden, probeer het maar eens uit en kijk of dit het probleem voor jullie oplost :).
Gratis phpBB installatie of MODs/extensions hulp nodig? Bezoek http://www.raimon.nl/forums/

Gebruikersavatar

Auteur
MPC
Donateur
Donateur
Berichten in topic: 4
Berichten: 214
Lid geworden op: 07 apr 2010 18:37
Locatie: Doorn
Contacteer:

Re: Versturen massamail

Bericht door MPC » 08 jan 2013 01:08

Raimon, bedankt volgens mij werkt dit wel, heb nog geen mail terug gezien van de host, zoals de vorige keer.

Groet Rinus.

Gebruikersavatar

Maclobster
Berichten in topic: 6
Berichten: 461
Lid geworden op: 30 jul 2011 20:56
Contacteer:

Re: Versturen massamail

Bericht door Maclobster » 22 jun 2014 00:40

ik kan nu ook geen massa email sturen heb het volgende als errors

Code: Selecteer alles

A general error occurred: General Error 
» Language file ./language/en/mods/error.php couldn't be opened.

BACKTRACE

FILE: (not given by php)
LINE: (not given by php)
CALL: msg_handler()

FILE: [ROOT]/includes/session.php
LINE: 2122
CALL: trigger_error()

FILE: [ROOT]/includes/session.php
LINE: 2081
CALL: user->set_lang()

FILE: [ROOT]/includes/session.php
LINE: 1632
CALL: user->add_lang()

FILE: [ROOT]/error.php
LINE: 22
CALL: user->setup()

Code: Selecteer alles

E-mail error
» EMAIL/SMTP
/cron.php

Could not connect to smtp host : 0 : php_network_getaddresses: getaddrinfo failed: Name or service not known

Errno 2: fsockopen() [<a href='function.fsockopen'>function.fsockopen</a>]: php_network_getaddresses: getaddrinfo failed: Name or service not known at [ROOT]/includes/functions_messenger.php line 1030<br />
Errno 2: fsockopen() [<a href='function.fsockopen'>function.fsockopen</a>]: unable to connect to :25 (php_network_getaddresses: getaddrinfo failed: Name or service not known) at [ROOT]/includes/functions_messenger.php line 1030
Heb nu geen error meer maar mails komen niet aan, terwijl wel succes verstuurd is
"Actually I don't remember being born, it must have happened during one of my black outs."

Gebruikersavatar

Maclobster
Berichten in topic: 6
Berichten: 461
Lid geworden op: 30 jul 2011 20:56
Contacteer:

Re: Versturen massamail

Bericht door Maclobster » 22 jun 2014 16:26

vreemd genoeg heb ik het vandaag weer geprobeerd en dit lukt, heb totaal niks veranderd, erg vreemd maar het is gefixxed :mrgreen:
"Actually I don't remember being born, it must have happened during one of my black outs."


Kevin
Vorig TeamLid
Berichten in topic: 3
Berichten: 3559
Lid geworden op: 03 nov 2007 20:36
Verstuurde bedankjes: 5 keren
Ontvangen bedankjes: 8 keren
Contacteer:

Re: Versturen massamail

Bericht door Kevin » 26 jun 2014 13:52

Prima dat het nu wel werkt maar check toch even of dit bestand op jouw server staat, daar gaat het eerste deel van de foutmelding over, hij zou hem niet kunnen openen.

Code: Selecteer alles

./language/en/mods/error.php
Het 2e deel gaat over dat een smtp host niet te bereiken was, dit kan gebeuren natuurlijk al hoop ik voor je dat dit niet te vaak is.
Met vriendelijke groeten,
Kevin.

-----------------------------------------------------------------------------------------

Bent u tevreden over onze service?
Dan zouden wij het op prijs stellen als u ons zou willen beoordelen op Afbeelding.

Winnaar in de phpBB.nl awards 2009, 2010 en 2012 met AquaforA

Plaats reactie