Beste bezoeker,

Wij werken met een klein groepje.
Het kan zijn dat u na het plaatsen van een bericht even moet wachten op hulp of op een antwoord,
blijf daarom gerust posten we zullen z.s.m. en wanneer het kan reageren.

Voor dringende zaken die echt niet kunnen wachten kunt u het contactformulier gebruiken.

-------------------------------------

Wanneer u ons forum bezoekt voor hulp bij installatie, vragen wij u een account aan te maken en geen gebruik te maken van het contactformulier.

Wij kunnen u beter helpen wanneer u een account aanmaakt en u in het volgende onderwerp phpBB en Extensie installatie en aanpassingen laten uitvoeren een nieuw onderwerp start.

Ook wanneer u ergens niet uitkomt of vragen heeft, vragen wij u gebruik te maken van 1 van de bestaande "support onderwerpen" en aldaar uw onderwerp te starten.

Waneer u een account aanmaakt kan het zijn dat de activatie email terecht komt in de spamfolder.
  • Verplaats deze terug naar uw postvak-in en klik op de activatie link, hierna is uw account geactiveerd en kunt u inloggen op het forum.

Met vriendelijke groet,

Team phpBBservice.nl
(steeds tot uw dienst)

Hulp gezocht omtrent 2 forums op 1 DB

Algemene vraag over phpBB, die nergens anders kan, of gewoon ergens over discussiëren m.b.t. phpBB? Dan zit je hier goed!
Plaats reactie

Auteur
M.Braam
Berichten in topic: 4
Berichten: 90
Lid geworden op: 25 aug 2010 13:08
Locatie: Arnhem
Contacteer:

Hulp gezocht omtrent 2 forums op 1 DB

Bericht door M.Braam » 10 dec 2012 14:54

Hallo,

Ik zag via dit onderwerp https://phpbbservice.nl/forum/viewtopic.php?f=64&t=10674 van John Leeuwis dat het inderdaad mogelijk is om 2 foras op 1 DB te draaien. Nu wil ik dit ook gaan doen maar wilde niet in het vaarwater gaan zitten van John Leeuwis vandaar dat ik even een eigen onderwerp aan heb gemaakt met hier en daar wat andere vragen.

Goed nu wil ik 2 verschillende foras draaien waarbij ik bij de install de prefix anders moet aangeven oke dat volg ik.
Maar nu wil ik het volgende ook hebben in het nieuwe forum:
1) Leden database ( de leden hoeven zich maar op 1 forum te registeren en vervolgens kunnen ze op beide)
2) Ranks en groepen / permissies moeten van het hoofdforum mee

Wat moet ik precies doen en aanpassen en waar om dit voor elkaar te krijgen?
En hoe zit het met het inloggen, stel ik ben ingelogd op forum 1 en ik klik op forum 2 ben ik dan nog steeds ingelogd of moet ik weer opnieuw inloggen.

Excuses dat jullie misschien nu dingen dubbel gaan uitleggen maar anders was ik bang dat mijn vragen door die van John Leeuwis zou heen lopen en dan zou het onduidelijk worden.


Auteur
M.Braam
Berichten in topic: 4
Berichten: 90
Lid geworden op: 25 aug 2010 13:08
Locatie: Arnhem
Contacteer:

Re: Hulp gezocht omtrent 2 forums op 1 DB

Bericht door M.Braam » 11 dec 2012 11:05

Ook wil ik graag de chatbox die op het hoofdforum heb staan op het nieuwe forum hebben met dezelfde chats enz.
Kortom wie kan mij dit uitleggen of helpen?
Een vergoeding is bespreekbaar!

Gebruikersavatar

Denise
phpBBservice Teamlid
phpBBservice Teamlid
Berichten in topic: 2
Berichten: 1309
Lid geworden op: 04 jan 2012 13:44
Locatie: 127.0.0.1
Verstuurde bedankjes: 30 keren
Ontvangen bedankjes: 14 keren

Re: Hulp gezocht omtrent 2 forums op 1 DB

Bericht door Denise » 11 dec 2012 15:30

Er zijn heel veel discussies geweest en of nog gaande wat hier betrekking op heeft.

http://startrekguide.com/community/view ... 73#p104273

http://bit.ly/TNr2Fv

Het blijkt een hele klus te zijn.
Met vriendelijke groet,
Afbeelding
phpBBservice.nl
Steeds tot uw dienst.

AfbeeldingSupport Tools | Afbeelding My Extensions | buy me a beer Afbeelding


Auteur
M.Braam
Berichten in topic: 4
Berichten: 90
Lid geworden op: 25 aug 2010 13:08
Locatie: Arnhem
Contacteer:

Re: Hulp gezocht omtrent 2 forums op 1 DB

Bericht door M.Braam » 12 dec 2012 11:14

Theriddler schreef:Er zijn heel veel discussies geweest en of nog gaande wat hier betrekking op heeft.

http://startrekguide.com/community/view ... 73#p104273

http://bit.ly/TNr2Fv

Het blijkt een hele klus te zijn.
Bedankt voor je reactie!
Wat als ik nu alleen de leden wil overnemen / delen?
En als men inlogt op forum 1 ook op forum 2 zijn ingelogd levert dit problemen op?

Gebruikersavatar

Denise
phpBBservice Teamlid
phpBBservice Teamlid
Berichten in topic: 2
Berichten: 1309
Lid geworden op: 04 jan 2012 13:44
Locatie: 127.0.0.1
Verstuurde bedankjes: 30 keren
Ontvangen bedankjes: 14 keren

Re: Hulp gezocht omtrent 2 forums op 1 DB

Bericht door Denise » 12 dec 2012 17:11

M.Braam schreef:Wat als ik nu alleen de leden wil overnemen / delen?
Ik heb eerlijk gezegd geen idee.
M.Braam schreef:En als men inlogt op forum 1 ook op forum 2 zijn ingelogd levert dit problemen op?
Ik denk dat dat geen problemen zou opleveren als ze beide gebruik maken van dezelfde cookie, maar kan ook zijn dat ik het helemaal mis heb, en de verhalen die ik gezien heb durft niemand zich hier echt aan te wagen om 2 forums op 1 DB te zetten, en daarbij denk ik als het forum geupdate zou moeten worden wat het dan weer voor problemen geeft, dit is echt denk meer voor de geavanceerde phpbb'er. Ik durf er dus verder niets zinnigs over te zeggen aangezien mijn kennis daarvoor niet toereikend is. Helaas kan ik je daarmee ook niet verder helpen.
Met vriendelijke groet,
Afbeelding
phpBBservice.nl
Steeds tot uw dienst.

AfbeeldingSupport Tools | Afbeelding My Extensions | buy me a beer Afbeelding


Raimon
Vorig TeamLid
Berichten in topic: 1
Berichten: 7673
Lid geworden op: 07 apr 2006 11:10
Locatie: http://www.raimon.nl
Contacteer:

Re: Hulp gezocht omtrent 2 forums op 1 DB

Bericht door Raimon » 13 dec 2012 01:25

Theriddler, nee je hebt het correct, ze moeten beide dezelfde cookie hebben, anders moeten dezelfde gebruikers elke keer hunzelf aanmelden om elk forum.

En normaal als je twee forums op een DB wilt zetten, dan voer je gewoon bij de installatie dezelfde db-gegevens in, echter wijzig je alleen de prefix. zo staat alles in dezelfde DB.
Dan heb je wel alles bij elkaar, alleen het aanmelden blijft altijd de vraag of het correct werk, maar normaal moet het werken als je dezelfde cookie-instellingen gebruikt en als je de volgende tabellen deelt zoals in het onderwerp van John is beschreven;

group_table,
user_group_table,
user_table,
sessions_table,
sessions_key_table,
banlist_table

Dan zou het normaal moeten werken.
Gratis phpBB installatie of MODs/extensions hulp nodig? Bezoek http://www.raimon.nl/forums/


Auteur
M.Braam
Berichten in topic: 4
Berichten: 90
Lid geworden op: 25 aug 2010 13:08
Locatie: Arnhem
Contacteer:

Re: Hulp gezocht omtrent 2 forums op 1 DB

Bericht door M.Braam » 13 dec 2012 12:02

Beide bedankt!

@Raimon,
Dan moet ik denk ik alleen rekening houden met de toekomstige updates van phpBB of niet in het tweede forum?
En zijn er meerdere die dit zo hebben gedaan?
Want het moet wel betrouwbaar zijn natuurlijk anders moet ik kijken naar een andere oplossing als het niet helemaal goed gaat lopen.

Kort gezegd wat zijn de nadelen van deze oplossing / installatie?

Plaats reactie