Beste bezoeker,

Wij werken met een klein groepje.
Het kan zijn dat u na het plaatsen van een bericht even moet wachten op hulp of op een antwoord,
blijf daarom gerust posten we zullen z.s.m. en wanneer het kan reageren.

Voor dringende zaken die echt niet kunnen wachten kunt u het contactformulier gebruiken.

-------------------------------------

Wanneer u ons forum bezoekt voor hulp bij installatie, vragen wij u een account aan te maken en geen gebruik te maken van het contactformulier.

Wij kunnen u beter helpen wanneer u een account aanmaakt en u in het volgende onderwerp phpBB en Extensie installatie en aanpassingen laten uitvoeren een nieuw onderwerp start.

Ook wanneer u ergens niet uitkomt of vragen heeft, vragen wij u gebruik te maken van 1 van de bestaande "support onderwerpen" en aldaar uw onderwerp te starten.

Waneer u een account aanmaakt kan het zijn dat de activatie email terecht komt in de spamfolder.
  • Verplaats deze terug naar uw postvak-in en klik op de activatie link, hierna is uw account geactiveerd en kunt u inloggen op het forum.

Met vriendelijke groet,

Team phpBBservice.nl
(steeds tot uw dienst)

[Discussie] phpBB 3.0.11 uitgebracht

Algemene vraag over phpBB, die nergens anders kan, of gewoon ergens over discussiëren m.b.t. phpBB? Dan zit je hier goed!

Peter RR
Berichten in topic: 2
Berichten: 38
Lid geworden op: 29 nov 2010 19:47

Re: [Discussie] phpBB 3.0.11 uitgebracht

Bericht door Peter RR » 02 sep 2012 21:03

Bij mij lijkt het forum ook trager te laden na de update naar 3.11.

Gr. Peter

Gebruikersavatar

Munthunter
Donateur
Donateur
Berichten in topic: 2
Berichten: 798
Lid geworden op: 07 aug 2010 14:33
Locatie: Laarbeek
Contacteer:

Re: [Discussie] phpBB 3.0.11 uitgebracht

Bericht door Munthunter » 04 sep 2012 11:50

Geheel toeval of niet?

Sinds de update zijn de spammers weer in grote getale aan het binnenkomen. Voor de update kreeg ik er geen enkele meer binnen.

Daarnaast laad het forum inderdaad trager.

Verder werkt alles gewoon naar behoren en ga ik eens kijken naar de recaptcha (NU volgens mij)

Gr. Jeroen
Afbeelding
Klik op het logo om naar Hét Munten en Bankbiljetten Forum te gaan.

Gebruikersavatar

David1987
Berichten in topic: 7
Berichten: 279
Lid geworden op: 22 nov 2009 13:45

Re: [Discussie] phpBB 3.0.11 uitgebracht

Bericht door David1987 » 04 sep 2012 13:18

Dat je last hebt van spammers heeft misschien meer te maken met de bevestigingsmethode die je gebruikt. Hij is vrij makkelijker te lezen en ook automatische spambots zullen dit kunnen! De meest effectieve methode schijnt nog steeds de vraag en antwoord methode te zijn in combinatie met bijvoorbeeld aangepaste profiel velden.

De update zelf heeft er volgens mij weinig mee te maken, durf voor 99% te zeggen dat het er niets mee te maken heeft ;)

Gebruikersavatar

MPC
Donateur
Donateur
Berichten in topic: 1
Berichten: 214
Lid geworden op: 07 apr 2010 18:37
Locatie: Doorn
Contacteer:

Re: [Discussie] phpBB 3.0.11 uitgebracht

Bericht door MPC » 04 sep 2012 14:03

Hier werkt het forum goed, en heb al meer als een half jaar geen last van spammers.


Peter RR
Berichten in topic: 2
Berichten: 38
Lid geworden op: 29 nov 2010 19:47

Re: [Discussie] phpBB 3.0.11 uitgebracht

Bericht door Peter RR » 05 sep 2012 20:55

Bij mij is de traagheid opgelost door in phpmyadmin de template data te legen.

Gr. Peter

Gebruikersavatar

ringo
Berichten in topic: 4
Berichten: 764
Lid geworden op: 07 jul 2010 20:21
Locatie: evergem
Contacteer:

Re: [Discussie] phpBB 3.0.11 uitgebracht

Bericht door ringo » 24 sep 2012 10:29

ik zou mijn testforum zelf willen updaten, nu was mijn vraag; als ik naar deze pagina ga https://www.phpbbservice.nl/forum/downloadsystem zie ik daar een blauw en een bruine blok staan, welke moet ik nemen voor de automatiche update? als ik op het blauwe vester klik krijg ik een download en als ik dit uitpak zie ik een map genaamd phpBB3 moet ik deze map naar mijn root van mijn forum kopieren?

grtz ringo

Gebruikersavatar

ringo
Berichten in topic: 4
Berichten: 764
Lid geworden op: 07 jul 2010 20:21
Locatie: evergem
Contacteer:

Re: [Discussie] phpBB 3.0.11 uitgebracht

Bericht door ringo » 24 sep 2012 10:45

ik heb het volledig pakket gevonden, nu ben ik hier op het forum aan het zoeken naar de volledige uitleg voor het updaten, ik weet dat er zo een topic bestaat die raimon heeft gemaakt maar ik vindt deze niet meer, kan iemand mij verder helpen?

grtz


bennybernaer
Vorig TeamLid
Berichten in topic: 6
Berichten: 912
Lid geworden op: 25 jul 2010 15:41
Naam: Benny
Locatie: Antwerpen
Verstuurde bedankjes: 9 keren
Ontvangen bedankjes: 9 keren
Contacteer:

Re: [Discussie] phpBB 3.0.11 uitgebracht

Bericht door bennybernaer » 24 sep 2012 11:00

Als je een forum hebt met modificaties dan moet je kiezen voor het automatische update pakket. Je pakt je download uit en je kopieert heel de map naar de root van je forum (waar ook .htaccess en common.php te vinden zijn) Vervolgens surf je in je browser naar: http://jouwdomeinnaam.nl/(eventueleforummap)/install en volgt de instructies. Voordat je met updaten begint maar dan eerst een backup van je database. Succes!

Een de volledige handleiding kan je hier vinden: https://phpbbservice.nl/forum/viewtopic.php?f=4&t=2377
To reach a star, you gotta have a dream and to have a dream, you gotta have a strength...
To be that strong, you gotta have a will and the will is within your heart...



Vind phpBBservice.nl leuk op Facebook.
| buy me a beer

Gebruikersavatar

ringo
Berichten in topic: 4
Berichten: 764
Lid geworden op: 07 jul 2010 20:21
Locatie: evergem
Contacteer:

Re: [Discussie] phpBB 3.0.11 uitgebracht

Bericht door ringo » 24 sep 2012 14:58

bedankt benny, het is gelukt om mijn testforum te updaten dankzij de uitleg hier op het forum ;)

ps;
ik merk nu wel iets raars, ik weet niet of dit normaal is.
als ik naar het beheerderspaneel ga zie ik dit staan
phpbb.JPG
daar zie je dus staan "De versie van PHP op deze server zal niet langer worden ondersteunt door nieuwere versies van phpBB"
wat wil dit zeggen?

grtz


bennybernaer
Vorig TeamLid
Berichten in topic: 6
Berichten: 912
Lid geworden op: 25 jul 2010 15:41
Naam: Benny
Locatie: Antwerpen
Verstuurde bedankjes: 9 keren
Ontvangen bedankjes: 9 keren
Contacteer:

Re: [Discussie] phpBB 3.0.11 uitgebracht

Bericht door bennybernaer » 24 sep 2012 15:17

ringo schreef:bedankt benny, het is gelukt om mijn testforum te updaten dankzij de uitleg hier op het forum ;)

ps;
ik merk nu wel iets raars, ik weet niet of dit normaal is.
als ik naar het beheerderspaneel ga zie ik dit staan
phpbb.JPG
daar zie je dus staan "De versie van PHP op deze server zal niet langer worden ondersteunt door nieuwere versies van phpBB"
wat wil dit zeggen?

grtz
Je hoster zal zijn php versie moeten bijwerken....voor toekomstige nieuwe phpbb versies. Echter enkel en alleen hij kan dat. Maar hij heeft nog wel even de tijd, het is meer een herinnering naar de toekomst toe. Die melding heeft helemaal geen invloed met 3.0.11 Fijn dat het gelukt is om je test forum bij te werken naar 3.0.11
To reach a star, you gotta have a dream and to have a dream, you gotta have a strength...
To be that strong, you gotta have a will and the will is within your heart...



Vind phpBBservice.nl leuk op Facebook.
| buy me a beer

Plaats reactie