Beste bezoeker,

Wij werken met een klein groepje.
Het kan zijn dat u na het plaatsen van een bericht even moet wachten op hulp of op een antwoord,
blijf daarom gerust posten we zullen z.s.m. en wanneer het kan reageren.

Voor dringende zaken die echt niet kunnen wachten kunt u het contactformulier gebruiken.

-------------------------------------

Wanneer u ons forum bezoekt voor hulp bij installatie, vragen wij u een account aan te maken en geen gebruik te maken van het contactformulier.

Wij kunnen u beter helpen wanneer u een account aanmaakt en u in het volgende onderwerp phpBB en Extensie installatie en aanpassingen laten uitvoeren een nieuw onderwerp start.

Ook wanneer u ergens niet uitkomt of vragen heeft, vragen wij u gebruik te maken van 1 van de bestaande "support onderwerpen" en aldaar uw onderwerp te starten.

Waneer u een account aanmaakt kan het zijn dat de activatie email terecht komt in de spamfolder.
  • Verplaats deze terug naar uw postvak-in en klik op de activatie link, hierna is uw account geactiveerd en kunt u inloggen op het forum.

Met vriendelijke groet,

Team phpBBservice.nl
(steeds tot uw dienst)

Last van spambots.

Algemene vraag over phpBB, die nergens anders kan, of gewoon ergens over discussiëren m.b.t. phpBB? Dan zit je hier goed!
Plaats reactie

Auteur
Dabo
Berichten in topic: 1
Berichten: 11
Lid geworden op: 02 aug 2012 21:42
Ontvangen bedankjes: 1 keer

Last van spambots.

Bericht door Dabo » 12 aug 2012 10:41

Hoi,

Deze morgen hadden zich een drietal spambots geregistreerd en hadden samen honderden berichten geplaatst. Ik heb deze vlug kunnen verwijderen en heb de registratie voor ons forum op een vraagstelling gezet. Mijn vraag. Wat doe je tegernwoordig het best om spambots te vermijden? Ik heb wel een aantal forumberichten doorgelezen maar deze dateerden toch al van enige jaren gelden.

Gebruikersavatar

David1987
Berichten in topic: 2
Berichten: 279
Lid geworden op: 22 nov 2009 13:45

Re: Last van spambots.

Bericht door David1987 » 12 aug 2012 11:09

De Vraag & Antwoord captcha zou in principe de automatische spambots buiten de deur moeten kunnen houden. Je moet je vragen natuurlijk niet te makkelijk maken. Stel bijvoorbeeld vragen die met je forum onderwerp te maken hebben! Daarnaast zou je de registratie zo kunnen instellen dat jij als beheerder de registratie moet goedkeuren alvorens men kan inloggen ;)

Er is in principe genoeg te doen er zijn verschillende opties, had je dit topic ook al gezien: https://phpbbservice.nl/forum/viewtopic.php?f=42&t=6596 Ik zou dan de recente berichten een beetje doornemen, daar staan hier en daar nog wel wat goede tips ;)

Gebruikersavatar

Munthunter
Donateur
Donateur
Berichten in topic: 1
Berichten: 798
Lid geworden op: 07 aug 2010 14:33
Locatie: Laarbeek
Contacteer:

Re: Last van spambots.

Bericht door Munthunter » 13 aug 2012 09:03

:o Zijn we al jaren uitgepraat over spambots???

Nou volgens mij kun je met een paar simpele zoekwoorden hier op het forum uren lezen over het begrip spambots en wat er tegen te doen.

Gr. Jeroen
Afbeelding
Klik op het logo om naar Hét Munten en Bankbiljetten Forum te gaan.

Gebruikersavatar

Matthi
Berichten in topic: 3
Berichten: 265
Lid geworden op: 11 mar 2011 19:39

Re: Last van spambots.

Bericht door Matthi » 14 aug 2012 13:58

Ik heb ook heel wat geprobeerd om spambots tegen te houden, maar er kwam er toch altijd wel weer eentje door. Sinds een paar maanden deze MOD geïnstalleerd: http://www.phpbb.com/customise/db/mod/nucaptcha_plugin/

Werkt prima en houdt alle spam buiten.

Gebruikersavatar

pola
Berichten in topic: 1
Berichten: 43
Lid geworden op: 11 mei 2012 00:48

Re: Last van spambots.

Bericht door pola » 16 aug 2012 01:55

Matthi schreef:Ik heb ook heel wat geprobeerd om spambots tegen te houden, maar er kwam er toch altijd wel weer eentje door.
Zelfs met de Vraag&Antwoord captcha? Misschien was je vraag (en antwoord) dan te makkelijk.
Ik hoor van heel wat forumbeheerders dat sinds ze de Vraag&Antwoord gebruiken, er geen spambot meer doorheen komt.

Gebruikersavatar

Matthi
Berichten in topic: 3
Berichten: 265
Lid geworden op: 11 mar 2011 19:39

Re: Last van spambots.

Bericht door Matthi » 18 aug 2012 00:53

De v&a captcha had ik nog niet geprobeerd. Waar kan ik die downloaden, want ik kan hem nergens vinden ?

Gebruikersavatar

David1987
Berichten in topic: 2
Berichten: 279
Lid geworden op: 22 nov 2009 13:45

Re: Last van spambots.

Bericht door David1987 » 18 aug 2012 10:17

Matthi schreef:De v&a captcha had ik nog niet geprobeerd. Waar kan ik die downloaden, want ik kan hem nergens vinden ?
Die zit als het goed is standaard in je phpBB3 pakket ;) Hieronder de uitleg hoe je hem kunt instellen
Pola schreef: Instellen van V&A
  1. Beheerderspaneel > Spambotpreventie > Geïnstalleerde plug-ins: > klik op de dropdown box en kies V&A (het is dan "uitgegrijsd")
  2. Klik op de Configureren knop en daarna op Toevoegen.
  3. Voeg je vraag en antwoord toe (je moet een V&A instellen voor elke taal die geinstalleerd is op het forum) en klik op bevestig. (Voordat je op Bevestig klikt, kun je "Strikte controle" op Ja zetten, zodat er ook gecontroleerd wordt op juist gebruik van hoofdletters en kleine letters.)
  4. Klik "Terug naar de vorige pagina." en daarna op "« Terug" (rechts boven)
  5. Kies V&A in de dropdown (opnieuw!)
  6. Klik onderaan de pagina op "Bevestig".
  7. Klaar.
Gebruik een vraag en antwoord die zo uniek als mogelijk is (voor je site). Het antwoord mag niet te logisch te beredeneren zijn of makkelijk met google te vinden.


Bontelli
Berichten in topic: 1
Berichten: 127
Lid geworden op: 14 jan 2009 12:48

Re: Last van spambots.

Bericht door Bontelli » 22 aug 2012 20:40

Sinds ik een controlevraag verplicht heb gesteld bij de registreren heb ik geen last meer gehad van spammers. Dus dit is echt een aanrader.

Gebruikersavatar

Matthi
Berichten in topic: 3
Berichten: 265
Lid geworden op: 11 mar 2011 19:39

Re: Last van spambots.

Bericht door Matthi » 23 aug 2012 00:18

Ik heb hem nu ook ingesteld en inderdaad: werkt perfect !

Gebruikersavatar

Denise
phpBBservice Teamlid
phpBBservice Teamlid
Berichten in topic: 1
Berichten: 1309
Lid geworden op: 04 jan 2012 13:44
Locatie: 127.0.0.1
Verstuurde bedankjes: 30 keren
Ontvangen bedankjes: 14 keren

Re: Last van spambots.

Bericht door Denise » 23 aug 2012 12:57

ik gebruik google's re-captcha helaas blijf je wel menselijke spammers houden, daar vindt ik dan weer de nieuwe anti spam acp mod goed bij werken, zeker nu er ook support inzit voor akismet ;)
Met vriendelijke groet,
Afbeelding
phpBBservice.nl
Steeds tot uw dienst.

AfbeeldingSupport Tools | Afbeelding My Extensions | buy me a beer Afbeelding

Plaats reactie