Beste bezoeker,

Wij werken met een klein groepje.
Het kan zijn dat u na het plaatsen van een bericht even moet wachten op hulp of op een antwoord,
blijf daarom gerust posten we zullen z.s.m. en wanneer het kan reageren.

Voor dringende zaken die echt niet kunnen wachten kunt u het contactformulier gebruiken.

-------------------------------------

Wanneer u ons forum bezoekt voor hulp bij installatie, vragen wij u een account aan te maken en geen gebruik te maken van het contactformulier.

Wij kunnen u beter helpen wanneer u een account aanmaakt en u in het volgende onderwerp phpBB en Extensie installatie en aanpassingen laten uitvoeren een nieuw onderwerp start.

Ook wanneer u ergens niet uitkomt of vragen heeft, vragen wij u gebruik te maken van 1 van de bestaande "support onderwerpen" en aldaar uw onderwerp te starten.

Waneer u een account aanmaakt kan het zijn dat de activatie email terecht komt in de spamfolder.
  • Verplaats deze terug naar uw postvak-in en klik op de activatie link, hierna is uw account geactiveerd en kunt u inloggen op het forum.

Met vriendelijke groet,

Team phpBBservice.nl
(steeds tot uw dienst)

Pb's lezen

Algemene vraag over phpBB, die nergens anders kan, of gewoon ergens over discussiëren m.b.t. phpBB? Dan zit je hier goed!

Auteur
Blanky
Berichten in topic: 5
Berichten: 25
Lid geworden op: 15 nov 2011 01:42

Pb's lezen

Bericht door Blanky » 16 feb 2012 17:50

Mensen,

Ik heb een vraag over het volgende:
Op mijn forum heb is ooit door iemand een tool geïnstalleerd waarmee ik alle pb-verkeer van onze leden kan lezen. Ik gebruik deze tool uitsluitend wanneer ik dat nodig acht in het belang van het forum.

Ik heb deze mogelijkheid in de forumregels benoemd en alle leden daar ruimschoots van op de hoogte gesteld.

Nu is mijn vraag:
Op het internet worden tegenstrijdige dingen over geroepen. De ene keer mag het bij de wet beslist niet. En de andere keer lees je dat het mag wanneer de leden hiervan op de hoogte zijn gebracht en dit in de forumregels is beschreven.
Omdat ik in geen geval illegaal bezig wil zijn probeer ik erachter te komen hoe het nu werkelijk zit.

Groetjes,
Blanky

Gebruikersavatar

Rotsblok
Berichten in topic: 2
Berichten: 1639
Lid geworden op: 17 aug 2007 22:17
Locatie: Breezand
Ontvangen bedankjes: 1 keer
Contacteer:

Re: Pb's lezen

Bericht door Rotsblok » 16 feb 2012 20:10

Mag ik vragen wanneer jij het nodig acht om pb verkeer te lezen?
Ik als beheerder zie daar geen enige reden voor (tenzij de pb is gemeld aan desbetreffende). Maar goed dat is mijn idee. En ook al heb je dat tooltje niet, men kan altijd pb verkeer lezen als men beheerder is, het is alleen wat lastiger en meer technisch van aard. Maar ik denk niet dat je je moet vergissen tussen moedwillig lezen en per ongeluk lezen..

Persoonlijk zou ik mij niet eens in dat mijnenveld willen bevinden..
ø = 1.618033988749895... Alles heeft ø in zich

What is the answer to the Ultimate Question of Life, the Universe, and Everything? 42

Gebruikersavatar

ringo
Berichten in topic: 2
Berichten: 764
Lid geworden op: 07 jul 2010 20:21
Locatie: evergem
Contacteer:

Re: Pb's lezen

Bericht door ringo » 16 feb 2012 20:27

hier is in het verleden ook al eens een topic over geopend, ik persoonlijk vind het ook niet kunnen dat je als beheerder in andermans pm's gaat snuffelen de afkorting PM (private messages) zegt volgens mij al genoeg


Auteur
Blanky
Berichten in topic: 5
Berichten: 25
Lid geworden op: 15 nov 2011 01:42

Re: Pb's lezen

Bericht door Blanky » 16 feb 2012 21:56

Toevallig was het de afgelopen tijd wel heel handig omdat ik op die manier erachter kwam dat er een lek in het beheer was gecreerd door een ex-medebeheerder. Dankzij de hints en het gericht napluizen van die pb's van betrokkene kon ik het lek in samenwerking met **persoon** dichten.

Dat is één van de uitzonderlijke gevallen dat pb's lezen handig is voor een beheerder. En natuurlijk mag van een beheerder verwacht worden dat hier discreet mee omgegaan wordt.

Maar goed. Ik vroeg ook niet zozeer of jullie het ermee eens zijn. Maar hoe dat wettelijk geregeld is.
Laatst gewijzigd door Kevin op 17 feb 2012 07:50, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Naam onzichtbaar gemaakt.


Obie
Donateur
Donateur
Berichten in topic: 1
Berichten: 282
Lid geworden op: 29 jan 2007 11:39
Contacteer:

Re: Pb's lezen

Bericht door Obie » 17 feb 2012 00:14

Natuurlijk mag het niet. Het is een kwestie van fatsoen!
Daar hoef je toch geen wettelijke regeling voor te hebben?

Er zijn meer/andere manieren om achter een lek te komen en tja....het is internet hè?
Daar gebeuren soms dingen die je niet leuk vindt.
Internet wordt gebruikt door mensen die je niet persoonlijk kent en daardoor is het zo lek als een vergiet.
Houd daar altijd rekening mee en gun je gebruikers hun privé.

Ik vind het trouwens ook niet netjes van je om hier de naam te noemen van iemand die je "samenwerking" heeft verleend.
Dit lijkt me ook een zaak die zich achter de schermen heeft afgespeeld en hoeft hier niet genoemd te worden.

Gebruikersavatar

ringo
Berichten in topic: 2
Berichten: 764
Lid geworden op: 07 jul 2010 20:21
Locatie: evergem
Contacteer:

Re: Pb's lezen

Bericht door ringo » 17 feb 2012 10:34

ik ben het volledig met u eens obie


Auteur
Blanky
Berichten in topic: 5
Berichten: 25
Lid geworden op: 15 nov 2011 01:42

Re: Pb's lezen

Bericht door Blanky » 17 feb 2012 22:48

Ze zijn op de hoogte en er is ook nog een mail-optie.
Maar ik begrijp dat jullie het ook niet precies weten? Dan ga ik weer ff verder zoeken.

Bedankt voor de reacties.


Kevin
Vorig TeamLid
Berichten in topic: 3
Berichten: 3559
Lid geworden op: 03 nov 2007 20:36
Verstuurde bedankjes: 5 keren
Ontvangen bedankjes: 8 keren
Contacteer:

Re: Pb's lezen

Bericht door Kevin » 17 feb 2012 23:36

Dit blijft een eeuwig durende discussie die nu maar eens duidelijk gemaakt moet worden vind ik. Ik zal is gaan proberen duidelijkheid te krijgen wat de wet hier over te zeggen heeft.

Kom hier nog op terug dus.
Met vriendelijke groeten,
Kevin.

-----------------------------------------------------------------------------------------

Bent u tevreden over onze service?
Dan zouden wij het op prijs stellen als u ons zou willen beoordelen op Afbeelding.

Winnaar in de phpBB.nl awards 2009, 2010 en 2012 met AquaforA


Auteur
Blanky
Berichten in topic: 5
Berichten: 25
Lid geworden op: 15 nov 2011 01:42

Re: Pb's lezen

Bericht door Blanky » 18 feb 2012 00:31

Fijn. Ik ga ook verder met zoeken.
Het enige wat ik tot nu toe gevonden heb is http://www.iusmentis.com/websites/forums en aan die voorwaarde voldoe ik. Toch zijn er nog altijd mensen die het tegenspreken. Vandaar dat ik hier graag uitsluitsel over wil hebben.

Gebruikersavatar

Rotsblok
Berichten in topic: 2
Berichten: 1639
Lid geworden op: 17 aug 2007 22:17
Locatie: Breezand
Ontvangen bedankjes: 1 keer
Contacteer:

Re: Pb's lezen

Bericht door Rotsblok » 18 feb 2012 01:56

Ik denk dat je beter een advocaat kan vragen of een hoogleraar rechten aangezien die meer weten over rechten en wetgeving dan een "technische" ondersteuningsforum.
ø = 1.618033988749895... Alles heeft ø in zich

What is the answer to the Ultimate Question of Life, the Universe, and Everything? 42

Plaats reactie