Beste bezoeker,

Wij werken met een klein groepje.
Het kan zijn dat u na het plaatsen van een bericht even moet wachten op hulp of op een antwoord,
blijf daarom gerust posten we zullen z.s.m. en wanneer het kan reageren.

Voor dringende zaken die echt niet kunnen wachten kunt u het contactformulier gebruiken.

-------------------------------------

Wanneer u ons forum bezoekt voor hulp bij installatie, vragen wij u een account aan te maken en geen gebruik te maken van het contactformulier.

Wij kunnen u beter helpen wanneer u een account aanmaakt en u in het volgende onderwerp phpBB en Extensie installatie en aanpassingen laten uitvoeren een nieuw onderwerp start.

Ook wanneer u ergens niet uitkomt of vragen heeft, vragen wij u gebruik te maken van 1 van de bestaande "support onderwerpen" en aldaar uw onderwerp te starten.

Waneer u een account aanmaakt kan het zijn dat de activatie email terecht komt in de spamfolder.
  • Verplaats deze terug naar uw postvak-in en klik op de activatie link, hierna is uw account geactiveerd en kunt u inloggen op het forum.

Met vriendelijke groet,

Team phpBBservice.nl
(steeds tot uw dienst)

Avatars en smylies

De ondersteuning voor de phpBB 3.0.X serie is beëindigd, aangeraden word om te upgraden naar de meest recente versie. Dit forum dient alleen nog als archief.
Gesloten

Auteur
swaken
Berichten in topic: 3
Berichten: 3
Lid geworden op: 04 aug 2010 03:08
Locatie: Dilbeek (BE)
Contacteer:

Avatars en smylies

Bericht door swaken » 04 aug 2010 03:20

Ik heb me de laatste versie PHPBB3 geinstalleerd en ik zit met een probleempje
In mijn controlepaneel zie ik de root Images\Avatars\gallery en daar vind ik avatars terug.
In het forum zelf als ik een AVatar wil gebruiken vind ik de gallery niet terug, en is het enkel mogelijk om externe Avatars te uploaden. Net zelfde probleemje is er ook met de smylies.


Raimon
Vorig TeamLid
Berichten in topic: 2
Berichten: 7673
Lid geworden op: 07 apr 2006 11:10
Locatie: http://www.raimon.nl
Contacteer:

Re: Avatars en smylies

Bericht door Raimon » 07 aug 2010 00:08

swaken schreef:Ik heb me de laatste versie PHPBB3 geinstalleerd en ik zit met een probleempje
In mijn controlepaneel zie ik de root Images\Avatars\gallery en daar vind ik avatars terug.
In het forum zelf als ik een AVatar wil gebruiken vind ik de gallery niet terug, en is het enkel mogelijk om externe Avatars te uploaden.
Heb je de avatars wel in een submap gezet binnen de gallery-map, en staat de avatar-gallery wel aan?
Dat kan je controleren door het volgende;
  • Ga naar je beheerderspaneel
  • Klik op Avatar-instellingen
  • En Avatar-galerij inschakelen: moet op ja staan.
Net zelfde probleemje is er ook met de smylies.
Heb je alle smileys wel geplaatst in de map ./images/smilies/ en heb je ze daarna ook al geïnstalleerd? je kan ze heel makkelijk installeren door het volgende:
  • Ga naar je beheerderspaneel
  • Klik op het tabje Berichten
  • Klik vervolgens op de link Smileys
  • Daarna klik je rechts onderaan op de knop "Meerdere Smileys toevoegen" mocht het pakket over een .pak beschikken dan kan je op de link "Smiley-pakket installeren" klikken die je echter bovenaan rechts kan vinden.
Gratis phpBB installatie of MODs/extensions hulp nodig? Bezoek http://www.raimon.nl/forums/


Auteur
swaken
Berichten in topic: 3
Berichten: 3
Lid geworden op: 04 aug 2010 03:08
Locatie: Dilbeek (BE)
Contacteer:

Re: Avatars en smylies

Bericht door swaken » 07 aug 2010 00:53

Voorlopig heb ik beiden uitgeschakeld.
Ik was ook even te vermelden dat de smileys in het Smileysvak niet als afbeeldingen werden weergegeven , maar als tekst.
In het berichtenvak werden ze dan ook als tekst weergegeven.
Mvg

swaken


Raimon
Vorig TeamLid
Berichten in topic: 2
Berichten: 7673
Lid geworden op: 07 apr 2006 11:10
Locatie: http://www.raimon.nl
Contacteer:

Re: Avatars en smylies

Bericht door Raimon » 13 aug 2010 00:20

Als de smileys niet worden weergegeven en als er alleen tekst wordt weergegeven betekend het meestal dat de afbeelding (smileys) niet bestaan op de server.
Wat heb je allemaal gedaan, heb je bijvoorbeeld nieuwe smileys geïnstalleerd, of zijn het gewoon de standaard smileys die niet werken?
Mocht het laatst het geval zijn dan kan je een nieuw phpBB3-pakket downloaden en van dat pakket upload je dan de ./images/ map naar je FTP (wel de images-map plaatsen in de phpBB-hoofdmap dus waar je config.php ziet staan).
Gratis phpBB installatie of MODs/extensions hulp nodig? Bezoek http://www.raimon.nl/forums/


Auteur
swaken
Berichten in topic: 3
Berichten: 3
Lid geworden op: 04 aug 2010 03:08
Locatie: Dilbeek (BE)
Contacteer:

Re: Avatars en smylies

Bericht door swaken » 13 aug 2010 01:28

Wat heb je allemaal gedaan, heb je bijvoorbeeld nieuwe smileys geïnstalleerd, of zijn het gewoon de standaard smileys die niet werken?
Het zijn inderdaad de standaard smylies die niet werkten. Bedankt voor de info, ik denk dat ik de smylies naar de verkeerde root heb geupload. :roll:

Gebruikersavatar

ringo
Berichten in topic: 1
Berichten: 764
Lid geworden op: 07 jul 2010 20:21
Locatie: evergem
Contacteer:

Re: Avatars en smylies

Bericht door ringo » 21 jun 2017 08:27

ik heb al verschillende smilies gedownload en geinstalleerd, maar nu wil ik terug één installeren maar dat lukt niet, raar, ik heb dus eerst de smilie in de map smilie geplaats en derna wil ik via b beheerderspaneel de smilie installeren, maar dat laaste wil niet lukken. ik ga dus naar berichten, smilies en dan naar meerdere smilies. daar geef ik dan de smilie code en de emotie in, maar als ik dan op versturen krijg ik de melding er zijn geen smilies verstuurt wat zou het probleem kunnen zijn? alvast bedankt. grtz ringo

Gesloten