Beste bezoeker,

Wij werken met een klein groepje.
Het kan zijn dat u na het plaatsen van een bericht even moet wachten op hulp of op een antwoord,
blijf daarom gerust posten we zullen z.s.m. en wanneer het kan reageren.

Voor dringende zaken die echt niet kunnen wachten kunt u het contactformulier gebruiken.

-------------------------------------

Wanneer u ons forum bezoekt voor hulp bij installatie, vragen wij u een account aan te maken en geen gebruik te maken van het contactformulier.

Wij kunnen u beter helpen wanneer u een account aanmaakt en u in het volgende onderwerp phpBB en Extensie installatie en aanpassingen laten uitvoeren een nieuw onderwerp start.

Ook wanneer u ergens niet uitkomt of vragen heeft, vragen wij u gebruik te maken van 1 van de bestaande "support onderwerpen" en aldaar uw onderwerp te starten.

Waneer u een account aanmaakt kan het zijn dat de activatie email terecht komt in de spamfolder.
  • Verplaats deze terug naar uw postvak-in en klik op de activatie link, hierna is uw account geactiveerd en kunt u inloggen op het forum.

Met vriendelijke groet,

Team phpBBservice.nl
(steeds tot uw dienst)

gebrekkige mail en PB functie na update forum

De ondersteuning voor de phpBB 3.0.X serie is beëindigd, aangeraden word om te upgraden naar de meest recente versie. Dit forum dient alleen nog als archief.
Gesloten

Auteur
xam
Berichten in topic: 3
Berichten: 58
Lid geworden op: 30 jan 2007 18:24

gebrekkige mail en PB functie na update forum

Bericht door xam » 02 aug 2009 12:54

Volledig naar tevredenheid is ons forum geupdate naar de laatste versie.
alles werkt zoals het hoort behalve dan dat de mail en PB functie niet meer functioneren zoals eerder.

voor een massa mail moet er nu een SMTP server opgegeven (eerder nooit noodzakelijk) worden en blijft het scherm heel lang bevroren na het drukken op verzenden en keert uiteindelijk terug in een page not found error.

Bij het sturen van een massa PB blijf het systeem helemaal hangen en is het dus de vraag of de betrokkenen de PB hebben ontvangen.
het sturen van een PB lijkt sowieso veel meer tijd in beslag te nemen als eerder.

zijn er dingen veranderd in het mail systeem vanaf phpbb3.0.1 die dit kunnen verklaren?


Raimon
Vorig TeamLid
Berichten in topic: 2
Berichten: 7673
Lid geworden op: 07 apr 2006 11:10
Locatie: http://www.raimon.nl
Contacteer:

Re: gebrekkige mail en PB functie na update forum

Bericht door Raimon » 03 aug 2009 21:17

Dit lijkt me sterk dat dit aan phpBB ligt, anders zouden meer forums er last van hebben.
voor een massa mail moet er nu een SMTP server opgegeven (eerder nooit noodzakelijk) worden en blijft het scherm heel lang bevroren na het drukken op verzenden en keert uiteindelijk terug in een page not found error.
het kan zijn dat je host wat instellingen heeft veranderd.
En een 404 ligt meestal aan dat een bestand niet bestaat, welke url staat er dan in je internet-browser, en je smtp kan de pakket grootte aan van de massa-e-mail ?
Bij het sturen van een massa PB blijf het systeem helemaal hangen en is het dus de vraag of de betrokkenen de PB hebben ontvangen.
het sturen van een PB lijkt sowieso veel meer tijd in beslag te nemen als eerder.
Ik durf het zeker te zeggen dat dit niet aan phpBB kan liggen, ik denk dat de smtp-server niet echt lekker functioneert.
Weet je zeker dat je host niet bepaalde aanpassingen heeft doorgevoerd aan de php-configuratie van de mail send module?

Zover ik weet is er niet zoveel aangepast aan de includes/functions_messenger.php http://code.phpbb.com/repositories/diff ... ev_to=9427
Gratis phpBB installatie of MODs/extensions hulp nodig? Bezoek http://www.raimon.nl/forums/


Auteur
xam
Berichten in topic: 3
Berichten: 58
Lid geworden op: 30 jan 2007 18:24

Re: gebrekkige mail en PB functie na update forum

Bericht door xam » 04 aug 2009 12:45

ik heb geen idee of mijn smtp de pakket grootte van de masamail aankan.
de space is onbeperkt.
ik heb in ieder geval de poort nog aangepast dze stond nog op 25 dat was sowieso niet oke
maak niet vaak gebruik van de massamail.
de exacte melding kan ik aleen maar weer oproepen door een mail te sturen en ik wil leiver niet spammen. dus zal een kwestie worden van afwachten tot de volgende keer dat ik een reden heb te mailen.
hoe dan ook bedankt voor je reactie


Auteur
xam
Berichten in topic: 3
Berichten: 58
Lid geworden op: 30 jan 2007 18:24

Re: gebrekkige mail en PB functie na update forum

Bericht door xam » 08 aug 2009 09:30

Na het aanpassen van de smtp poort is het probleem opgelost.
wel vreemd dat het ineens nodig blijkt deze in te stellen
geen probleem verder omdat het nu perfect functioneerd!


Raimon
Vorig TeamLid
Berichten in topic: 2
Berichten: 7673
Lid geworden op: 07 apr 2006 11:10
Locatie: http://www.raimon.nl
Contacteer:

Re: gebrekkige mail en PB functie na update forum

Bericht door Raimon » 22 jun 2017 12:38

Kan zijn dat je host wat dingen had gewijzigd dat het niet meer werkte op die poort, normaal kan je die dingen achterhalen nav de errorlogs.
Maar mooi dat alles nu werkt!
Gratis phpBB installatie of MODs/extensions hulp nodig? Bezoek http://www.raimon.nl/forums/

Gesloten