Beste bezoeker,

Wij werken met een klein groepje.
Het kan zijn dat u na het plaatsen van een bericht even moet wachten op hulp of op een antwoord,
blijf daarom gerust posten we zullen z.s.m. en wanneer het kan reageren.

Voor dringende zaken die echt niet kunnen wachten kunt u het contactformulier gebruiken.

-------------------------------------

Wanneer u ons forum bezoekt voor hulp bij installatie, vragen wij u een account aan te maken en geen gebruik te maken van het contactformulier.

Wij kunnen u beter helpen wanneer u een account aanmaakt en u in het volgende onderwerp phpBB en Extensie installatie en aanpassingen laten uitvoeren een nieuw onderwerp start.

Ook wanneer u ergens niet uitkomt of vragen heeft, vragen wij u gebruik te maken van 1 van de bestaande "support onderwerpen" en aldaar uw onderwerp te starten.

Waneer u een account aanmaakt kan het zijn dat de activatie email terecht komt in de spamfolder.
  • Verplaats deze terug naar uw postvak-in en klik op de activatie link, hierna is uw account geactiveerd en kunt u inloggen op het forum.

Met vriendelijke groet,

Team phpBBservice.nl
(steeds tot uw dienst)

Taal kiezen bij invullen registratieformulier?

De ondersteuning voor de phpBB 3.0.X serie is beëindigd, aangeraden word om te upgraden naar de meest recente versie. Dit forum dient alleen nog als archief.

jpk
Berichten in topic: 3
Berichten: 91
Lid geworden op: 06 aug 2007 08:11
Locatie: Heist-op-den-Berg

Re: Taal kiezen bij invullen registratieformulier?

Bericht door jpk » 10 sep 2009 14:24

Rotsblok schreef: het probleem bij meerdere forums in 1 database is dat ondanks dat het in 1 forum staat je niet zomaar kan overstappen naar een ander "bericht" in een ander forum..
Dat is geen probleem.
Ik kan me moeilijk voorstellen dat ee kweker van Orpingtons (=kippenras) uit pakweg England naar nederlandse, franse of duitse berichten gaat kijken.
Trouwens als in de overall_header vlaggetjes staan met een link naar een anderstalig forum vormt dat ook al geen probleem.
Het enige waar ik wat bang voor ben is dat ik een overbelasting zou krijgen, zowel database als verkeer.


Raimon
Vorig TeamLid
Berichten in topic: 3
Berichten: 7673
Lid geworden op: 07 apr 2006 11:10
Locatie: http://www.raimon.nl
Contacteer:

Re: Taal kiezen bij invullen registratieformulier?

Bericht door Raimon » 20 sep 2009 15:06

Overbelasting zal wel mee vallen denk ik, je linkt dan gewoon gebruikers naar een ander forum toe, je kan gewoon een controle maken in phpBB (PHP) als bijvoorbeeld iemand een user agent gebruikt met een bepaalde taal , gelinkt wordt naar dat andere forum, maar een vlaggetje zou ook een optie zijn.
Gratis phpBB installatie of MODs/extensions hulp nodig? Bezoek http://www.raimon.nl/forums/


Auteur
bc2005
Berichten in topic: 6
Berichten: 274
Lid geworden op: 13 apr 2009 21:32
Contacteer:

Re: Taal kiezen bij invullen registratieformulier?

Bericht door bc2005 » 20 sep 2009 23:52

Wat die integratie van Google Translate betreft; op een Italiaans forum heb ik dit gevonden...
Translate knop.jpg
Gebruikers van dit forum krijgen hierdoor de keuze om een topic te vertalen naar enkel vooraf ingestelde talen. In het getoonde voorbeeld kan iemand als ik die wel wat Engels begrijpt maar geen Italiaans, heel wat uit het Italiaans vertalen. Akkoord, Google translate vertaald niet altijd in de goede context, maar meestal begrijp je toch wat er bedoeld werd. Je kan ook met Google Translate de hele pagina of URL vertalen, maar voor een forum lijkt het me interessanter dat je zoals hierboven getoond elke reactie apart kan vertalen. In bovenstaand geval komt er een popup venster te voorschijn met de vertaling, en als je de vertaling gelezen hebt, klik je de popup gewoon weg..

Zelf heb ik op mijn forum ook internationale leden met verschillende talen, die gewoon posten in hun taal. Als het nodig is doe ik de vertaling zelf momenteel. Maar als er een MOD bestaat die dit op een phpbb forum voor jouw doet, dan had ik dat toch graag eens uitgetest. Weet iemand of zo'n MOD bestaat, en waar ik die kan terugvinden?

Grtz Hans


Auteur
bc2005
Berichten in topic: 6
Berichten: 274
Lid geworden op: 13 apr 2009 21:32
Contacteer:

Re: Taal kiezen bij invullen registratieformulier?

Bericht door bc2005 » 05 nov 2009 13:13

OK, ik neem aan dat dit dus nog niet bestaat voor een phpbb forum. Niemand zin om dat te maken?
Ik zou het zeker goed kunne gebruiken... ;)

Gebruikersavatar

Rotsblok
Berichten in topic: 3
Berichten: 1639
Lid geworden op: 17 aug 2007 22:17
Locatie: Breezand
Ontvangen bedankjes: 1 keer
Contacteer:

Re: Taal kiezen bij invullen registratieformulier?

Bericht door Rotsblok » 05 nov 2009 13:34

misschien vragen op het forum waar je plaatje van is?
ø = 1.618033988749895... Alles heeft ø in zich

What is the answer to the Ultimate Question of Life, the Universe, and Everything? 42


Auteur
bc2005
Berichten in topic: 6
Berichten: 274
Lid geworden op: 13 apr 2009 21:32
Contacteer:

Re: Taal kiezen bij invullen registratieformulier?

Bericht door bc2005 » 05 nov 2009 22:49

Tja, dan zal ik mijn Italiaans toch wat moeten gaan aanscherpen...


Raimon
Vorig TeamLid
Berichten in topic: 3
Berichten: 7673
Lid geworden op: 07 apr 2006 11:10
Locatie: http://www.raimon.nl
Contacteer:

Re: Taal kiezen bij invullen registratieformulier?

Bericht door Raimon » 22 jun 2017 12:37

Of vragen in de wereldtaal "Engels" :).
Gratis phpBB installatie of MODs/extensions hulp nodig? Bezoek http://www.raimon.nl/forums/

Gesloten