Beste bezoeker,

Wij werken met een klein groepje.
Het kan zijn dat u na het plaatsen van een bericht even moet wachten op hulp of op een antwoord,
blijf daarom gerust posten we zullen z.s.m. en wanneer het kan reageren.

Voor dringende zaken die echt niet kunnen wachten kunt u het contactformulier gebruiken.

-------------------------------------

Wanneer u ons forum bezoekt voor hulp bij installatie, vragen wij u een account aan te maken en geen gebruik te maken van het contactformulier.

Wij kunnen u beter helpen wanneer u een account aanmaakt en u in het volgende onderwerp phpBB en Extensie installatie en aanpassingen laten uitvoeren een nieuw onderwerp start.

Ook wanneer u ergens niet uitkomt of vragen heeft, vragen wij u gebruik te maken van 1 van de bestaande "support onderwerpen" en aldaar uw onderwerp te starten.

Waneer u een account aanmaakt kan het zijn dat de activatie email terecht komt in de spamfolder.
  • Verplaats deze terug naar uw postvak-in en klik op de activatie link, hierna is uw account geactiveerd en kunt u inloggen op het forum.

Met vriendelijke groet,

Team phpBBservice.nl
(steeds tot uw dienst)

gratis forum verhuizen naar eigen host en domein

De ondersteuning voor de phpBB 3.0.X serie is beëindigd, aangeraden word om te upgraden naar de meest recente versie. Dit forum dient alleen nog als archief.

Raimon
Vorig TeamLid
Berichten in topic: 7
Berichten: 7673
Lid geworden op: 07 apr 2006 11:10
Locatie: http://www.raimon.nl
Contacteer:

Re: gratis forum verhuizen naar eigen host en domein

Bericht door Raimon » 26 aug 2008 22:44

Sam schreef:ik zag dat het 24 tot 48 uur kan duren voordat de DNS doorkomt ?
Ja dat klopt.

wat er staat op regel 708 ? ik heb geen idee, weet ook niet hoe ik dat zou kunnen zien
Open je sql bestand met een editor en zoek regel 708 .
EDIT: ik heb het voor elkaar gekregen bigdump.php te laten runnen en vervolgens kreeg ik in mijn browser te zien:

BigDump: Staggered MySQL Dump Importer v0.29b
Filename Size Date&Time Type
index.html 107 2008-08-26 15:46:47 Misc

Upload form disabled. Permissions for the working directory /home30b/sub003/sc26745-UZWT/zijenzo.com must be set to 777 in order to upload files from here. Alternatively you can upload your dump files via FTP.

Note: The current mySQL connection charset is latin1. Your dump file must be encoded in latin1 in order to avoid problems with non-latin characters. You can change the connection charset using the $db_connection_charset variable in bigdump.php
Je moet het bestand chmodden maar /home30b/sub003/sc26745-UZWT/zijenzo.com lijkt me niet echt een database bestand weet je zeker dat dit een back-up is van de database :?
Gratis phpBB installatie of MODs/extensions hulp nodig? Bezoek http://www.raimon.nl/forums/


Auteur
Sam
Berichten in topic: 10
Berichten: 52
Lid geworden op: 26 aug 2008 12:00

Re: gratis forum verhuizen naar eigen host en domein

Bericht door Sam » 26 aug 2008 23:02

oke even een update.
Ik was zo slim er niet aan te denken een nieuw phpbb3 naar mn ftp te loaden

Dit heb ik gedaan. De database is geimporteerd.
Heb in config.php de gegevens gezet die naar mijn database verwijzen (kreeg daar een php code van nadat ik de database had aangemaakt)

Alleen krijg nu helemaal niks meer.
Ik heb de database geimporteerd via mySQL
en daarna de link aangeroepen met config.php en install.php
maar volgens mij nog geen connecties want krijg een wit scherm met :

Not Found


The requested URL was not found on this server.


--------------------------------------------------------------------------------

Servage.net Clustered Webhosting running enhanced Apache Webserver



eerder heb ik wel een tekst gehad daar stond in dat ik een eigen index.php moest toevoegen of zoiets, dus lijkt wel of er toch verbinding is geweest ?

wie o wie heeft er nog ideeen of tips :(


edit: ik zie dat er iets niet goed staat in mijn ftp. ik kreeg het installatie scherm zojuist op deze link:

http://www.zijenzo.com/zijenzo.com/inst ... anguage=nl


Raimon
Vorig TeamLid
Berichten in topic: 7
Berichten: 7673
Lid geworden op: 07 apr 2006 11:10
Locatie: http://www.raimon.nl
Contacteer:

Re: gratis forum verhuizen naar eigen host en domein

Bericht door Raimon » 27 aug 2008 00:03

Sam schreef:oke even een update.
Ik was zo slim er niet aan te denken een nieuw phpbb3 naar mn ftp te loaden

Dit heb ik gedaan. De database is geimporteerd.
Heb in config.php de gegevens gezet die naar mijn database verwijzen (kreeg daar een php code van nadat ik de database had aangemaakt)
Hoe bedoel je php code ?
Alleen krijg nu helemaal niks meer.
Ik heb de database geimporteerd via mySQL
en daarna de link aangeroepen met config.php en install.php
maar volgens mij nog geen connecties want krijg een wit scherm met :
Config.php kan je ook zo niet oproepen, dat is een beveiling ;)
install.php lijkt me ook niet slim om aan te roepen eigenlijk, waarom roep je dat aan eigenlijk ?
eerder heb ik wel een tekst gehad daar stond in dat ik een eigen index.php moest toevoegen of zoiets, dus lijkt wel of er toch verbinding is geweest ?
Je bent niet echt duidelijk met je uitleg wat bedoel je index toevoegen ?
edit: ik zie dat er iets niet goed staat in mijn ftp. ik kreeg het installatie scherm zojuist op deze link:

http://www.zijenzo.com/zijenzo.com/inst ... anguage=nl
Je moet phpBB nog installeren, er is geen vorige installatie gevonden op de site waar je na toe linkt.
Gratis phpBB installatie of MODs/extensions hulp nodig? Bezoek http://www.raimon.nl/forums/


Auteur
Sam
Berichten in topic: 10
Berichten: 52
Lid geworden op: 26 aug 2008 12:00

Re: gratis forum verhuizen naar eigen host en domein

Bericht door Sam » 27 aug 2008 08:40

met de php code bedoel ik:
< de gegevens van de database, login, db naam enz >

Maar ik snap wel dat ik het phpbb forum opnieuw moet installeren maar vraag me af of ik de site wel op de juiste manier in mijn ftp heb geplaatst. ik heb het zo gedaan:
in de root staat www
die heb ik aangeklikt, en daar een nieuwe map aangemaakt met de naam: zijenzo.com

en daarin staan de phpbb files. Heb ik dit wel goed gedaan?

Ik denk dat ik verder eventjes moet wachten, tot de servernaamm helemaal goed is want ik verlies regelmatig de verbinding als ik het forum wil instelleren op die bovenstaande link.

Bij de installatie krijg ik dan ook dit te zien:

Code: Selecteer alles

Installatiecompatibiliteit



PHP-versie >= 5.1.0: Ja, Safe Mode
 PHP-instelling register_globals is uitgeschakeld: Nee

phpBB zal ook werken wanneer deze instellingen is ingeschakeld, maar indien mogelijk, is het aanbevolen dat register_globals is uitgeschakeld op je PHP-installatie in verband met beveiligingsredenen. Nee 


Firebird: Onbeschikbaar 
MySQL met MySQLi Extensie: Beschikbaar 
MySQL: Beschikbaar
MSSQL Server 2000+: Onbeschikbaar 
MSSQL Server 2000+ via ODBC: Onbeschikbaar 
Oracle: Onbeschikbaar 
PostgreSQL 7.x/8.x: Onbeschikbaar SQLite: Beschikbaar 


cache/: Gevonden, Niet schrijfbaar 
files/: Gevonden, Niet schrijfbaar 
store/: Gevonden, Niet schrijfbaar


config.php: Gevonden, Niet schrijfbaar 
images/avatars/upload/: Gevonden, Niet schrijfbaar

(ik dacht in het verleden een keer install.php aangeroepen te moeten hebben, en config.php ook, maar daar vergis ik me dan blijkbaar in :lol: zal het niet meer doen in ieder geval ;) )


Auteur
Sam
Berichten in topic: 10
Berichten: 52
Lid geworden op: 26 aug 2008 12:00

Re: gratis forum verhuizen naar eigen host en domein

Bericht door Sam » 27 aug 2008 12:44

ik heb zojuist bij servage gezien dat alle verbindingen nu goed zijn en dat het moet werken.
ook de servernaam staat goed.
alleen nu krijg ik helemaal niks meer te zien. De webpagina kan niet worden weergegeven.


Raimon
Vorig TeamLid
Berichten in topic: 7
Berichten: 7673
Lid geworden op: 07 apr 2006 11:10
Locatie: http://www.raimon.nl
Contacteer:

Re: gratis forum verhuizen naar eigen host en domein

Bericht door Raimon » 27 aug 2008 16:05

Sam schreef:met de php code bedoel ik:
< de gegevens van de database, login, db naam enz >
Aha :)
Maar ik snap wel dat ik het phpbb forum opnieuw moet installeren maar vraag me af of ik de site wel op de juiste manier in mijn ftp heb geplaatst. ik heb het zo gedaan:
in de root staat www
die heb ik aangeklikt, en daar een nieuwe map aangemaakt met de naam: zijenzo.com

en daarin staan de phpbb files. Heb ik dit wel goed gedaan?
Normaal kan je alle php(bb) bestanden gewoon plaatsen in de www-map , nu maak je echter een map aan met domeinnaam.nl/zijenzo.com/ en in die directory komt je forum nu.
Ik denk dat ik verder eventjes moet wachten, tot de servernaamm helemaal goed is want ik verlies regelmatig de verbinding als ik het forum wil instelleren op die bovenstaande link.
Krijg een MySQL-fout toevallig ?
Bij de installatie krijg ik dan ook dit te zien:

Code: Selecteer alles

Installatiecompatibiliteit



PHP-versie >= 5.1.0: Ja, Safe Mode
 PHP-instelling register_globals is uitgeschakeld: Nee

phpBB zal ook werken wanneer deze instellingen is ingeschakeld, maar indien mogelijk, is het aanbevolen dat register_globals is uitgeschakeld op je PHP-installatie in verband met beveiligingsredenen. Nee 


Firebird: Onbeschikbaar 
MySQL met MySQLi Extensie: Beschikbaar 
MySQL: Beschikbaar
MSSQL Server 2000+: Onbeschikbaar 
MSSQL Server 2000+ via ODBC: Onbeschikbaar 
Oracle: Onbeschikbaar 
PostgreSQL 7.x/8.x: Onbeschikbaar SQLite: Beschikbaar 


cache/: Gevonden, Niet schrijfbaar 
files/: Gevonden, Niet schrijfbaar 
store/: Gevonden, Niet schrijfbaar


config.php: Gevonden, Niet schrijfbaar 
images/avatars/upload/: Gevonden, Niet schrijfbaar
Lees eventjes de installatie handleiding ; https://phpbbservice.nl/forum/viewtopic.php?f=42&t=1125
En zet dit in je .htaccess van je hoofdmap ( waar je config.php ziet ) het volgende neer ; php_flag register_globals off
Daarna moet je de mappen ;
  • cache/
  • files/
  • store/
  • config.php
  • images/avatars/upload/
chmodden naar 777
(ik dacht in het verleden een keer install.php aangeroepen te moeten hebben, en config.php ook, maar daar vergis ik me dan blijkbaar in :lol: zal het niet meer doen in ieder geval ;) )
config.php kn je nooit aanroepen met phpBB , het is een beveiliging dat je een wit scherm krijgt.
en install.php , ik denk dat je eerder de install map bedoelt ;)
Gratis phpBB installatie of MODs/extensions hulp nodig? Bezoek http://www.raimon.nl/forums/


Auteur
Sam
Berichten in topic: 10
Berichten: 52
Lid geworden op: 26 aug 2008 12:00

Re: gratis forum verhuizen naar eigen host en domein

Bericht door Sam » 27 aug 2008 16:15

hey super bedankt voor je info, ga weer even aan het werk daarmee
Inmiddels zijn de naamservers wel aangepast alleen zit ik met een ander probleempje
maar ik ga eerst even de forum bestanden in de gewone www zetten
is er alvast 1 ding weer juist.
En dan ga ik de .htaccess bestand aanpassen en de mappen chmodden

thnx!


Maryam
Berichten in topic: 1
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 sep 2008 22:12

hellup: gratis forum verhuizen naar eigen host en domein?

Bericht door Maryam » 06 sep 2008 22:20

Hoi,

Ik wil ook een gratis forum verhuizen naar een eigen host, maar met enige verschil dat ik de backup c.q. files van mijn oude forum niet krijg.

Als ik mijn files nu vanaf de site opsla (bijvoorbeeld als HTML files), kan ik ze dan toch via een andere manier exporteren naar mijn eigen host?

alvast dank!


satshow
Vorig TeamLid
Berichten in topic: 1
Berichten: 620
Lid geworden op: 17 apr 2006 20:57
Naam: Fred
Verstuurde bedankjes: 3 keren
Ontvangen bedankjes: 1 keer
Contacteer:

Re: gratis forum verhuizen naar eigen host en domein

Bericht door satshow » 22 jun 2017 12:29

Je hebt dan je database niet op deze manier.
De files van het forum kun je zelf installeren dat zal wel geen probleem zijn maar je wilt ook je berichten ed hebben.
Daar heb je je database voor nodig.
Als je die niet kunt krijgen kun je best een nieuw forum installeren.
Afbeelding

Gesloten