Beste bezoeker,

Wij werken met een klein groepje.
Het kan zijn dat u na het plaatsen van een bericht even moet wachten op hulp of op een antwoord,
blijf daarom gerust posten we zullen z.s.m. en wanneer het kan reageren.

Voor dringende zaken die echt niet kunnen wachten kunt u het contactformulier gebruiken.

-------------------------------------

Wanneer u ons forum bezoekt voor hulp bij installatie, vragen wij u een account aan te maken en geen gebruik te maken van het contactformulier.

Wij kunnen u beter helpen wanneer u een account aanmaakt en u in het volgende onderwerp phpBB en Extensie installatie en aanpassingen laten uitvoeren een nieuw onderwerp start.

Ook wanneer u ergens niet uitkomt of vragen heeft, vragen wij u gebruik te maken van 1 van de bestaande "support onderwerpen" en aldaar uw onderwerp te starten.

Waneer u een account aanmaakt kan het zijn dat de activatie email terecht komt in de spamfolder.
  • Verplaats deze terug naar uw postvak-in en klik op de activatie link, hierna is uw account geactiveerd en kunt u inloggen op het forum.

Met vriendelijke groet,

Team phpBBservice.nl
(steeds tot uw dienst)

foto's verdwenen of vervormd.

De ondersteuning voor de phpBB 3.0.X serie is beëindigd, aangeraden word om te upgraden naar de meest recente versie. Dit forum dient alleen nog als archief.

Auteur
chris70
Berichten in topic: 8
Berichten: 77
Lid geworden op: 13 mei 2012 07:23
Locatie: Gent

foto's verdwenen of vervormd.

Bericht door chris70 » 04 jun 2013 21:20

Hoi,

Na het terugzetten van een backup van de database en na het terugzetten van een backup van het gehele forum zijn verschillende foto's die geupload zijn via het forum vervormd of niet meer zichtbaar. weet iemand hoe dit komt en hoe ik dit zo snel mogelijk kan oplossen zonder het forum te verliezen.

Alvast bedankt
Chris

Gebruikersavatar

Bonna Vitalis
Berichten in topic: 5
Berichten: 339
Lid geworden op: 01 okt 2006 00:33
Locatie: Veurne
Contacteer:

Re: foto's verdwenen of vervormd.

Bericht door Bonna Vitalis » 04 jun 2013 22:17

heb je een linkje naar een live-voorbeeld? zo kunnen we beter helpen.


Auteur
chris70
Berichten in topic: 8
Berichten: 77
Lid geworden op: 13 mei 2012 07:23
Locatie: Gent

Re: foto's verdwenen of vervormd.

Bericht door chris70 » 04 jun 2013 23:13

ons forumadres is: http://www.belgischzeewaterforum.eu

login gegevens zijn naar jou verstuurd per mail.

Alvast bedankt voor de hulp

Gebruikersavatar

Bonna Vitalis
Berichten in topic: 5
Berichten: 339
Lid geworden op: 01 okt 2006 00:33
Locatie: Veurne
Contacteer:

Re: foto's verdwenen of vervormd.

Bericht door Bonna Vitalis » 04 jun 2013 23:37

van waar komt je backup? heb je een backup genomen via het admin-gedeelte van je site en deze terug geplaatst?


Auteur
chris70
Berichten in topic: 8
Berichten: 77
Lid geworden op: 13 mei 2012 07:23
Locatie: Gent

Re: foto's verdwenen of vervormd.

Bericht door chris70 » 04 jun 2013 23:43

klopt dit heb ik gedaan en ook een kopie van het totale forum dat ik hier op een stick heb gezet dit weekend.
dit heb ik geupload met een ftp programma.

de reden dat ik dit gedaan heb is dat na het installeren van een modificatie het forum niet meer werkte.


Auteur
chris70
Berichten in topic: 8
Berichten: 77
Lid geworden op: 13 mei 2012 07:23
Locatie: Gent

Re: foto's verdwenen of vervormd.

Bericht door chris70 » 04 jun 2013 23:53

ik heb al aan het denken geweest om een andere backup terug te zetten maar dan ben ik al de laatste leden en post ook kwijt he.

Grtz

Chris

Gebruikersavatar

Bonna Vitalis
Berichten in topic: 5
Berichten: 339
Lid geworden op: 01 okt 2006 00:33
Locatie: Veurne
Contacteer:

Re: foto's verdwenen of vervormd.

Bericht door Bonna Vitalis » 05 jun 2013 00:05

Ik ga er ook van uit dat je een backup hebt genomen van je bestanden op de server via 'filezilla'? Want je afbeeldingen zijn corrupt.

De afbeeldingen die verdwenen zijn, zijn bijlagen en worden opgeslagen in je files-map. daar worden geen extensies (als .jpg, .gif, of .png) aan toegevoegd, ze worden opgeslaan als binary bestanden.

Als je deze files gaat downloaden via filezilla zal filezilla deze bestanden automatisch omzetten naar ASCII type bestanden. Na het terugplaatsen van die bestanden kan je database die bestanden niet meer herkennen wat tot verdwenen of corrupte afbeeldingen lijdt ... daar is jammergenoeg niets aan te doen.

ik raad je dan ook aan om eerst het volgende uit te voeren: https://www.phpbb.com/kb/article/transf ... -filezilla (dit zal echter momenteel je probleem niet oplossen)

heb je die afbeeldingen nog ergens op je harde schijf staan en die dus niet als back-up werden gedownload via filezilla? Probeer eens die afbeeldingen terug te uploaden naar je files/- map ...


Auteur
chris70
Berichten in topic: 8
Berichten: 77
Lid geworden op: 13 mei 2012 07:23
Locatie: Gent

Re: foto's verdwenen of vervormd.

Bericht door chris70 » 05 jun 2013 00:10

het probleem is dat de leden ook afbeeldingen uploaden via het forum en hier heb ik geen afbeelding van op mijn pc staan de data base word beheerd door een van de moderators ik hoop nog maar dat hij deze op zijn harde schijf heeft staan. als er echt niets aan te doen is zal ik dus handmaatig alle afbeeldingen weer moeten invoegen of zie ik dat verkeerd.

Gebruikersavatar

Bonna Vitalis
Berichten in topic: 5
Berichten: 339
Lid geworden op: 01 okt 2006 00:33
Locatie: Veurne
Contacteer:

Re: foto's verdwenen of vervormd.

Bericht door Bonna Vitalis » 05 jun 2013 00:17

chris70 schreef:... als er echt niets aan te doen is zal ik dus handmaatig alle afbeeldingen weer moeten invoegen of zie ik dat verkeerd.
ik vrees ervoor ...

tip: als je nogmaals een modificatie inbouwen, bewaar je een backup van je bestanden die je moet bewerken. Op die manier moet je enkel maar die bestanden terugplaatsen indien de modificatie niet doet wat hij moet doen of fouten geeft. Een volledige nieuwe installatie met bijhorende backups plaatsen is dan niet meer nodig.

tip2: maak geen backup van je database via de backend van je forum, maar effectief via phpmyadmin. Het is bekend dat de backup via het beheerderspaneel fouten kan bevatten.


Auteur
chris70
Berichten in topic: 8
Berichten: 77
Lid geworden op: 13 mei 2012 07:23
Locatie: Gent

Re: foto's verdwenen of vervormd.

Bericht door chris70 » 05 jun 2013 00:20

Bonna Vitalis schreef:Ik ga er ook van uit dat je een backup hebt genomen van je bestanden op de server via 'filezilla'? Want je afbeeldingen zijn corrupt.

De afbeeldingen die verdwenen zijn, zijn bijlagen en worden opgeslagen in je files-map. daar worden geen extensies (als .jpg, .gif, of .png) aan toegevoegd, ze worden opgeslaan als binary bestanden.

Als je deze files gaat downloaden via filezilla zal filezilla deze bestanden automatisch omzetten naar ASCII type bestanden. Na het terugplaatsen van die bestanden kan je database die bestanden niet meer herkennen wat tot verdwenen of corrupte afbeeldingen lijdt ... daar is jammergenoeg niets aan te doen.

ik raad je dan ook aan om eerst het volgende uit te voeren: https://www.phpbb.com/kb/article/transf ... -filezilla (dit zal echter momenteel je probleem niet oplossen)

heb je die afbeeldingen nog ergens op je harde schijf staan en die dus niet als back-up werden gedownload via filezilla? Probeer eens die afbeeldingen terug te uploaden naar je files/- map ...
Het is idd zo dat het onderste aangevinkt was, heb deze nu uitgevinkt voor de toekomst maar daar heb ik inderdaan mijn foto's niet mee terug.
een deel heb ik zelf en een deel is in het bezit van leden en de database moderater.

er zal dus niets anders opzitten dan de foto's terug te gaan uploaden.

het rare van heel de zaak is dat sommige forumonderdelen nog wel werken en ook zijn geupload via het forum en anderen dan weer niet. dit snip ik niet zo goed dan maar ja ik weet dat er weer veel werk aan de winkel is.

alvast bedankt voor de raad rond filezila en hoop dat ik dit niet meer moet meemaken pfffff.

Grtz

Chris

Gesloten