Beste bezoeker,

Wij werken met een klein groepje.
Het kan zijn dat u na het plaatsen van een bericht even moet wachten op hulp of op een antwoord,
blijf daarom gerust posten we zullen z.s.m. en wanneer het kan reageren.

Voor dringende zaken die echt niet kunnen wachten kunt u het contactformulier gebruiken.

-------------------------------------

Wanneer u ons forum bezoekt voor hulp bij installatie, vragen wij u een account aan te maken en geen gebruik te maken van het contactformulier.

Wij kunnen u beter helpen wanneer u een account aanmaakt en u in het volgende onderwerp phpBB en Extensie installatie en aanpassingen laten uitvoeren een nieuw onderwerp start.

Ook wanneer u ergens niet uitkomt of vragen heeft, vragen wij u gebruik te maken van 1 van de bestaande "support onderwerpen" en aldaar uw onderwerp te starten.

Waneer u een account aanmaakt kan het zijn dat de activatie email terecht komt in de spamfolder.
  • Verplaats deze terug naar uw postvak-in en klik op de activatie link, hierna is uw account geactiveerd en kunt u inloggen op het forum.

Met vriendelijke groet,

Team phpBBservice.nl
(steeds tot uw dienst)

mijn phpbb forum is op een andere server gezet

De ondersteuning voor de phpBB 3.0.X serie is beëindigd, aangeraden word om te upgraden naar de meest recente versie. Dit forum dient alleen nog als archief.

Auteur
Annemarie
Berichten in topic: 5
Berichten: 6
Lid geworden op: 15 jun 2007 13:04

mijn phpbb forum is op een andere server gezet

Bericht door Annemarie » 26 nov 2011 00:00

Goedeavond
Mijn forum is door mijn webserver over gezet op de nieuwe server en nu kan ik niet meer inloggen.Ik zie allemaal fouten maar weet er geen weg mee.Ik zou erg graag hulp van iemand willen hebben die voor mij een nieuwere versie er op kan zetten en hopelijk de database over kan zetten.
Het web adres is deze http://www.amhendriks.nl/phpbb/index.php.In het verleden hebben jullie mij ook zo fijn geholpen dus ik heb hoop.
Mvg Annemarie

Gebruikersavatar

Munthunter
Donateur
Donateur
Berichten in topic: 5
Berichten: 798
Lid geworden op: 07 aug 2010 14:33
Locatie: Laarbeek
Contacteer:

Re: mijn phpbb forum is op een andere server gezet

Bericht door Munthunter » 26 nov 2011 00:28

Dit is in ieder geval een werkende link, maar inderdaad ziet het er niet goed uit, mits het een forum voor slechtzienden is...

http://www.amhendriks.nl/phpbb/index.php

Maar de kennis hier is alom aanwezig, dus komt vast weer allemaal dik in orde.

Gr. Jeroen
Afbeelding
Klik op het logo om naar Hét Munten en Bankbiljetten Forum te gaan.


Raimon
Vorig TeamLid
Berichten in topic: 1
Berichten: 7673
Lid geworden op: 07 apr 2006 11:10
Locatie: http://www.raimon.nl
Contacteer:

Re: mijn phpbb forum is op een andere server gezet

Bericht door Raimon » 26 nov 2011 00:57

Zo te zien is je forum niet er up-to-date, aangezien je phpBB 3.0.0 gebruikt, je loopt dus momenteel nu 9 versies achter.
Aangezien in elke versie wel diverse bugs/fouten worden opgelost is het erg raadzaam om je forum bij te werken naar de laatste versie.

Voordat je je nu afvraagt updaten @_@ help!, hierbij is de goude tip rustig blijven, het proces wat je nu moet doen is heel erg eenvoudig ;).

Hieronder een klein stappenplan
  • Eerst maak je een back-up van al je forum-bestanden via je FTP.
  • Download de laatste versie op onze download-pagina; https://www.phpbbservice.nl/forum/downloadsystem (het blokje download stabiele versie).
  • Vervolgens pak je het pakket uit wat je net hebt gedownload (met winzip of een ander gelijknamig programma), en vervolgens upload je alle bestanden via je FTP.
  • Maar hier is een maar bij, je moet alle bestanden uploaden behalve het config.php bestand.
  • Zodra je dit allemaal hebt gedaan, roep je het volgende bestand aan met je browser; http://www.amhendriks.nl/phpbb/install/ ... update.php.
  • Je zal nu een scherm krijgen dat je forum-database wordt bijgewerkt, wacht totdat je een succesvol bericht hebt gekregen.
  • Zodra je een succesvol bericht hebt gekregen verwijder je de install-map en nu is je forum helemaal up-to-date!
  • Vervolgens verwijder je alle bestanden uit je cache-map in je FTP (op twee bestanden na en die bestanden zijn .htaccess en index.htm).
PS: ik ga er vanuit dat je geen MODificaties hebt geïnstalleerd op je forum, dat het gewoon een standaard phpBB-installatie is zonder enige aanpassingen.

Zodra je dit allemaal hebt gedaan zou de foutmelding eigenlijk weg moeten zijn, en is je forum helemaal up-to-date.
Gratis phpBB installatie of MODs/extensions hulp nodig? Bezoek http://www.raimon.nl/forums/


Auteur
Annemarie
Berichten in topic: 5
Berichten: 6
Lid geworden op: 15 jun 2007 13:04

Re: mijn phpbb forum is op een andere server gezet

Bericht door Annemarie » 26 nov 2011 09:48

Goedemorgen
Raimon wil je mij aub helpen met dit hele gebeuren ik durf dit niet te doen daar ik er totaal geen verstand van heb.
Ik ben bereid in een pm mijn inlog van het controlpaneel toe te vertrouwen.Het is idd een oudere versie die 1 van jullie er toen op mijn server er voor mij hebben opgezet en bij gewerkt hebben.
Ik wacht rustig af op je antwoord.
Mvg Annemarie

Gebruikersavatar

Munthunter
Donateur
Donateur
Berichten in topic: 5
Berichten: 798
Lid geworden op: 07 aug 2010 14:33
Locatie: Laarbeek
Contacteer:

Re: mijn phpbb forum is op een andere server gezet

Bericht door Munthunter » 26 nov 2011 12:30

Hoi Annemarie,

Ik wil me er verder niet mee bemoeien, maar om je het wachten op een antwoord van Raimon te besparen even het volgende:

Je kunt een aanvraag voor Update of PHPBB installatie HIER aanvragen.

Als je dat doet, dan wordt je keurig geholpen door een van de deskundigen hier op het forum. Ik ben ook al diverse keren perfect geholpen. Soms duurt het even wat langer, aangezien de deskundigen het allemaal in hun vrije tijd moeten doen, maar het resultaat is het wachten meer dan waard.

Ik heb zelf mijn forum ook al eens ge-update en dat viel reuze mee en je leert er natuurlijk van. Raimon heeft daarvoor een hele handige uitleg geschreven en die vindt je HIER.

Veel succes er mee!

Vriendelijke groeten,

Jeroen - Munthunter
Afbeelding
Klik op het logo om naar Hét Munten en Bankbiljetten Forum te gaan.


Auteur
Annemarie
Berichten in topic: 5
Berichten: 6
Lid geworden op: 15 jun 2007 13:04

Re: mijn phpbb forum is op een andere server gezet

Bericht door Annemarie » 26 nov 2011 13:15

Goede middag Jeroen,
Van mij mag jij je er gerust mee bemoeien hoor het is toch een open forum en elke geste is welkom. :D In elk geval dank je wel voor je tips.
Mvg Annemarie

Gebruikersavatar

Munthunter
Donateur
Donateur
Berichten in topic: 5
Berichten: 798
Lid geworden op: 07 aug 2010 14:33
Locatie: Laarbeek
Contacteer:

Re: mijn phpbb forum is op een andere server gezet

Bericht door Munthunter » 26 nov 2011 13:52

Hoi Annemarie,

Grootste tip om problemen te voorkomen is om dezelfde vraag niet tegelijk op twee verschillende fora te behandelen. Ik zie dat je, of een mede beheerder (Thaira) van jouw forum, dezelfde vraag stelt op phpBB.nl Klik

De kans dat er straks twee helpers met je forum aan de gang gaan, die niet weten van elkaar dat ze met hetzelfde bezig zijn, is zeer zeker aanwezig. Ik weet dat het soms erg lastig is om te wachten, want je wilt verder. Toch lijkt mij dit vragen om problemen.

Ik lees dat je een 2.0.23 forum hebt en niet, zoals Raimon dacht, een 3.0.0 en volgens mij maakt het dat wat bewerkelijker, maar zeker niet onmogelijk. Ik ben van een 2.0.22 forum gekomen naar nu een 3.0.9. Hoewel ze op PHPBB.nl ook vrijwel zeker zijn dat je een 3.0 forum hebt.

Dit alles en wetende dat diverse moderatoren van hier ook daar actief zijn, toch even deze tip. ;)

Gr. Jeroen
Afbeelding
Klik op het logo om naar Hét Munten en Bankbiljetten Forum te gaan.

Gebruikersavatar

Rotsblok
Berichten in topic: 1
Berichten: 1639
Lid geworden op: 17 aug 2007 22:17
Locatie: Breezand
Ontvangen bedankjes: 1 keer
Contacteer:

Re: mijn phpbb forum is op een andere server gezet

Bericht door Rotsblok » 26 nov 2011 14:55

Verjaardagen waren niet standaard in 2.0. Dit kwam pas in phpBB3.0

Laten we aannemen dat jullie geen modificaties hebben uitgevoerd. Verder kan ik zien in de source code dat jullie subsilver2 draaien en die werkt ook alleen maar op 3.0 en hoger. Jullie hebben dus minimaal 3.0
ø = 1.618033988749895... Alles heeft ø in zich

What is the answer to the Ultimate Question of Life, the Universe, and Everything? 42


Auteur
Annemarie
Berichten in topic: 5
Berichten: 6
Lid geworden op: 15 jun 2007 13:04

Re: mijn phpbb forum is op een andere server gezet

Bericht door Annemarie » 26 nov 2011 18:28

Jeroen je heb helemaal gelijk maar ik dacht bij de buren dat het dit forum was zodoende.Op het andere forum hebben ze geen gegevens van mij en hier dus wel intussen.Maar neemt niet weg dat je gelijk heb.
Vergeef mij die pekelzonde maar :D ik heb mij gewoon vergist in forum nu zit ik waar ik in de eerste instantie had willen zijn.Ieder mens maakt wel eens een vergissing toch?
Mvg Annemarie

Gebruikersavatar

Munthunter
Donateur
Donateur
Berichten in topic: 5
Berichten: 798
Lid geworden op: 07 aug 2010 14:33
Locatie: Laarbeek
Contacteer:

Re: mijn phpbb forum is op een andere server gezet

Bericht door Munthunter » 26 nov 2011 19:10

Hahaha, maakt mij verder niet uit hoor, was een tip. Het zal je maar gebeuren dat je iemand probeert te helpen en iemand anders, met dezelfde goede bedoelingen, zit precies op dezelfde plek je tegen te werken. :)

Gr. Jeroen
Afbeelding
Klik op het logo om naar Hét Munten en Bankbiljetten Forum te gaan.

Gesloten