Beste bezoeker,

Wij werken met een klein groepje.
Het kan zijn dat u na het plaatsen van een bericht even moet wachten op hulp of op een antwoord,
blijf daarom gerust posten we zullen z.s.m. en wanneer het kan reageren.

Voor dringende zaken die echt niet kunnen wachten kunt u het contactformulier gebruiken.

-------------------------------------

Wanneer u ons forum bezoekt voor hulp bij installatie, vragen wij u een account aan te maken en geen gebruik te maken van het contactformulier.

Wij kunnen u beter helpen wanneer u een account aanmaakt en u in het volgende onderwerp phpBB en Extensie installatie en aanpassingen laten uitvoeren een nieuw onderwerp start.

Ook wanneer u ergens niet uitkomt of vragen heeft, vragen wij u gebruik te maken van 1 van de bestaande "support onderwerpen" en aldaar uw onderwerp te starten.

Waneer u een account aanmaakt kan het zijn dat de activatie email terecht komt in de spamfolder.
  • Verplaats deze terug naar uw postvak-in en klik op de activatie link, hierna is uw account geactiveerd en kunt u inloggen op het forum.

Met vriendelijke groet,

Team phpBBservice.nl
(steeds tot uw dienst)

Probleem met inloggen via FTP-server

De ondersteuning voor de phpBB 3.0.X serie is beëindigd, aangeraden word om te upgraden naar de meest recente versie. Dit forum dient alleen nog als archief.

Auteur
Sailor09
Berichten in topic: 4
Berichten: 5
Lid geworden op: 05 okt 2011 00:59

Probleem met inloggen via FTP-server

Bericht door Sailor09 » 25 okt 2011 16:36

Ik wil het forum updaten maar eerst een backup maken. Dat moet met een FTP-programma, waarvoor ik
WS_FTP gebruik. Dat werkt goed, ook naar mijn eigen homepage.

Het lukt me niet in te loggen met FTP op het forum; het volgende vul ik in:
1. Host: friendshipclub.phpbb3.nl
2. User-id: (=gebruikersnaam van het forum) Administrator
3. Wachtwoord: zelfde als waarmee ik inlog op het forum.

Op het forum kan ik hiermee probleemloos inloggen.
Met WS_FTP faalt het inloggen met de melding:

Finding Host friendshipclub.phpbb3.nl ...
Connecting to 213.189.27.25:21
Connected to 213.189.27.25:21 in 4.024807 seconds, Waiting for Server Response
220---------- Welcome to Pure-FTPd [privsep] [TLS] ----------
220-You are user number 1 of 50 allowed.
220-Local time is now 15:52. Server port: 21.
220-This is a private system - No anonymous login
220-IPv6 connections are also welcome on this server.
220 You will be disconnected after 15 minutes of inactivity.
Host type (1): Automatic Detect
USER Administrator
331 User Administrator OK. Password required
PASS (hidden)
530 Login authentication failed

Ik heb geen idee wat ik fout doe, of over het hoofd zie. Graag hulp.


Kevin
Vorig TeamLid
Berichten in topic: 3
Berichten: 3559
Lid geworden op: 03 nov 2007 20:36
Verstuurde bedankjes: 5 keren
Ontvangen bedankjes: 8 keren
Contacteer:

Re: Probleem met inloggen via FTP-server

Bericht door Kevin » 25 okt 2011 20:03

Zo te zien klopt het adres van je server niet voor een ftp toegang, vraag bij je host is na of dat adres wel klopt wat jij gebruikt.
Met vriendelijke groeten,
Kevin.

-----------------------------------------------------------------------------------------

Bent u tevreden over onze service?
Dan zouden wij het op prijs stellen als u ons zou willen beoordelen op Afbeelding.

Winnaar in de phpBB.nl awards 2009, 2010 en 2012 met AquaforA

Gebruikersavatar

Munthunter
Donateur
Donateur
Berichten in topic: 5
Berichten: 798
Lid geworden op: 07 aug 2010 14:33
Locatie: Laarbeek
Contacteer:

Re: Probleem met inloggen via FTP-server

Bericht door Munthunter » 25 okt 2011 20:28

Volgens mij log je toch in met de gebruikersnaam en wachtwoord binnen je FTP programma, welke je voor je host gebruikt en dus niet die van je forum? Dus de gegevens waarmee je inlogt in bijvoorbeeld (bij mijn host) 'Plesk'.

En inderdaad lijkt de servernaam niet op die van een server, maar gewoon de URL van je forum...

Gr. Jeroen
Afbeelding
Klik op het logo om naar Hét Munten en Bankbiljetten Forum te gaan.


Kevin
Vorig TeamLid
Berichten in topic: 3
Berichten: 3559
Lid geworden op: 03 nov 2007 20:36
Verstuurde bedankjes: 5 keren
Ontvangen bedankjes: 8 keren
Contacteer:

Re: Probleem met inloggen via FTP-server

Bericht door Kevin » 26 okt 2011 14:25

Dat hoeft niet hoor, mijn ftp account heeft hele andere inloggevens dan mijn hostingpanel omdat ik later een ftp account heb aangemaakt de naam en wachtwoord kun je dan zelf bepalen.

Het is trouwens niet erg verstandig om voor dat soort dingen de zelfde inloggegevens te gebruiken.
Hostingpaneel, sql database, ftp account en forumaccount zouden voor de veiligheid beter allemaal verschillend moeten zijn.

@saloir09, support geven we hier en niet via een prive bericht ;)
Je zult voor de juiste gegevens contact op moeten nemen met http://support.phpbb3.nl/ daarbij vraag ik me af of je bij phpbb3.nl wel ftp toegang hebt überhaupt.
Met vriendelijke groeten,
Kevin.

-----------------------------------------------------------------------------------------

Bent u tevreden over onze service?
Dan zouden wij het op prijs stellen als u ons zou willen beoordelen op Afbeelding.

Winnaar in de phpBB.nl awards 2009, 2010 en 2012 met AquaforA

Gebruikersavatar

Munthunter
Donateur
Donateur
Berichten in topic: 5
Berichten: 798
Lid geworden op: 07 aug 2010 14:33
Locatie: Laarbeek
Contacteer:

Re: Probleem met inloggen via FTP-server

Bericht door Munthunter » 26 okt 2011 15:23

Dan zul je moeten gaan betalen en dan lees ik dat je zelfs via hen kunt hosten. Waarom je dat dan zou doen vraag ik mij af. Maar lees hier maar eens.

http://support.phpbb3.nl/viewtopic.php?f=2&t=185

Gr. Jeroen
Afbeelding
Klik op het logo om naar Hét Munten en Bankbiljetten Forum te gaan.


Auteur
Sailor09
Berichten in topic: 4
Berichten: 5
Lid geworden op: 05 okt 2011 00:59

Re: Probleem met inloggen via FTP-server

Bericht door Sailor09 » 26 okt 2011 16:07

Kevin en Jeroen, bedankt. Jullie hebben mij op het juiste pad gebracht.
De laatste link is het belangrijkste: http://support.phpbb3.nl/viewtopic.php?f=2&t=185
Dat was de weg die ik ook gevolgd heb, maar was hem kwijtgeraakt: forumland is best groot.
Ze hosten dus inderdaad, en er wordt verwezen naar een apart deel van het forum: overig/betaalde diensten.
Echter zonder FTP-toegang vraag ik me af wie er dan updates uitvoert; ik krijg wel de melding dat er een nieuwe versie is. Af en toe een backup maken is ook niet verkeerd. We gaan daar wel verder zoeken.
Waarom via hen hosten? Ach we beginnen pas en als alles goed gaat, halen we de reclames eraf, of maken we de overstap naar een eigen host. Ik ken de voordelen nog niet van een eigen host, We gaan op weg...
Groet,
Louis

Gebruikersavatar

Munthunter
Donateur
Donateur
Berichten in topic: 5
Berichten: 798
Lid geworden op: 07 aug 2010 14:33
Locatie: Laarbeek
Contacteer:

Re: Probleem met inloggen via FTP-server

Bericht door Munthunter » 26 okt 2011 18:05

Bedenk je dat je meer geld kwijt bent om van een gratis forum over te stappen naar een eigen domein dan direct op een eigen domein te starten. Zeker als jullie forum nog nieuw is raad ik je aan om direct op een eigen domein te starten.

Dat kan al voor een paar tientjes die je kwijt bent aan een hostingsbedrijf, de PHPBB software is immers gratis.

Ik ben ook begonnen bij forum2go en ben later op een eigen domein overgegaan. Ik moest €50,- betalen voor een back-up en daarnaast alsnog een domein gaan afsluiten.

Gratis fora zijn leuk en interessant om te kijken of een forum levensvatbaar is. Echter zijn ze prijzig/lastig als men over wil stappen op een eigen domein.

Ik zie overigens dat PHPBB3 eenmalig een back-up afgeeft, dus dat is ook wel weinig voor het bedrag.

Denk er maar goed over na, want nu kun je makkelijk een nieuwe forum opzetten en de leden vragen daar naar toe te gaan. Het mooiste is dat je ALLES in eigen beheer hebt en je forum zo kunt opbouwen, als je zelf wilt met alle extra's die bij gratis fora onmogelijk zijn.

Gr. Jeroen
Afbeelding
Klik op het logo om naar Hét Munten en Bankbiljetten Forum te gaan.


Kevin
Vorig TeamLid
Berichten in topic: 3
Berichten: 3559
Lid geworden op: 03 nov 2007 20:36
Verstuurde bedankjes: 5 keren
Ontvangen bedankjes: 8 keren
Contacteer:

Re: Probleem met inloggen via FTP-server

Bericht door Kevin » 26 okt 2011 18:24

De updates voeren hun uit op een gegeven moment. Nadeel van zo'n gratis dienst is dat je zeer weinig naar eigen hand kan zetten omdat je geen toegang hebt tot de bestanden.

Als je serieus van plan bent je forum groot te brengen zou ik ook direct een hostinpakket nemen met een eigen domeinnaam, zoals munthunter al zei heb je die voor al voor nog geen 3 tientjes per jaar en dan heb je een pakket waar je jaren mee vooruit zou kunnen qua schijfruimte en dataverkeer.
Met vriendelijke groeten,
Kevin.

-----------------------------------------------------------------------------------------

Bent u tevreden over onze service?
Dan zouden wij het op prijs stellen als u ons zou willen beoordelen op Afbeelding.

Winnaar in de phpBB.nl awards 2009, 2010 en 2012 met AquaforA


Auteur
Sailor09
Berichten in topic: 4
Berichten: 5
Lid geworden op: 05 okt 2011 00:59

Re: Probleem met inloggen via FTP-server

Bericht door Sailor09 » 01 nov 2011 00:51

Jeroen en Kevin,
We zijn over. Jullie argumenten hebben ons cluppie doen besluiten te gaan hosten.
Binnen de club is geen kennis aanwezig van hosten. Jullie fora zien er fraai uit en daar willen we uiteindelijk ook naar toe. Aldaar kan ik niet vinden welke host jullie gebruiken. Probleem is waar dat goed en niet al te duur kan. We willen er gelijk ook onze site onderbrengen die nu bij een van onze leden op de server meelift.
Er is zoveel aanbod, en daaruit een goede kiezen is lastig. Hebben jullie een suggestie voor mij?
Dank voor jullie reactie.
Groet,
Louis :D

Gebruikersavatar

ringo
Berichten in topic: 1
Berichten: 764
Lid geworden op: 07 jul 2010 20:21
Locatie: evergem
Contacteer:

Re: Probleem met inloggen via FTP-server

Bericht door ringo » 01 nov 2011 10:08

bij one.com of 123-webhost.nl kan je goedkoop hosten

Gesloten