Beste bezoeker,

Wij werken met een klein groepje.
Het kan zijn dat u na het plaatsen van een bericht even moet wachten op hulp of op een antwoord,
blijf daarom gerust posten we zullen z.s.m. en wanneer het kan reageren.

Voor dringende zaken die echt niet kunnen wachten kunt u het contactformulier gebruiken.

-------------------------------------

Wanneer u ons forum bezoekt voor hulp bij installatie, vragen wij u een account aan te maken en geen gebruik te maken van het contactformulier.

Wij kunnen u beter helpen wanneer u een account aanmaakt en u in het volgende onderwerp phpBB en Extensie installatie en aanpassingen laten uitvoeren een nieuw onderwerp start.

Ook wanneer u ergens niet uitkomt of vragen heeft, vragen wij u gebruik te maken van 1 van de bestaande "support onderwerpen" en aldaar uw onderwerp te starten.

Waneer u een account aanmaakt kan het zijn dat de activatie email terecht komt in de spamfolder.
  • Verplaats deze terug naar uw postvak-in en klik op de activatie link, hierna is uw account geactiveerd en kunt u inloggen op het forum.

Met vriendelijke groet,

Team phpBBservice.nl
(steeds tot uw dienst)

Hoe update je phpBB3

Handleidingen, tips voor problemen met de installatie, updaten en backuppen van je phpBB3 forum.
Gesloten

Auteur
Kevin
Vorig TeamLid
Berichten in topic: 2
Berichten: 3559
Lid geworden op: 03 nov 2007 20:36
Verstuurde bedankjes: 5 keren
Ontvangen bedankjes: 8 keren
Contacteer:

Hoe update je phpBB3

Bericht door Kevin » 25 jun 2007 13:04

Je wilt phpBB3 gaan updaten maar hoe moet dat nou?

Hier onder leggen we uit hoe je dat kan doen.

Als eerste kies je welke update je wilt gebruiken, er zijn diverse pakketen.
  • Het volledige pakket
    bevat de gehele phpBB3 broncode en het engelse taalpakket, en het nederlandstaalpakket
  • veranderden bestanden.
    Bevat alleen de verandere code bestanden van de vorige phpBB3 versie. Hou in de gaten dat dit archief verandere codes bevat van een vorige versie.
    Als je MODificaties hebt geïnstalleerd is dit pakket niet aan te raden.
  • automatisch update pakket.
    Update pakket voor de automatische updater, bevat de veranderingen van de laatste versie tot deze versie
    Als je MODificaties het geïnstalleerd is dit het juiste update pakket
Deze pakketten kan je downloaden op onze downloadpagina ; http://downloads.phpBBservice.nl

Zodra je het pakket hebt gekozen, ga je het downloaden en uiteraard uitpakken, vervolgens ga je het uploaden naar je webhost in de root map dus waar het bestand config.php zich bevind.
Zodra je dat hebt gedaan ga je met je webbrowser naar de install map , dus je voert het volgende in je internetbrowser ; http://jouwdomeinnaam.nl/(eventueleforummap)/install
Vervolgens zal je nu het installatie intro menu zien
Afbeelding

Vervolgens klik je op het tabmenu genaam: "UPDATE"

Nu zal je een introductie veld te zien krijgen, je leest het scherm goed door op welke manieren je wilt updaten "automatis via de FTP' of Handmatige update, je klikt nu onderaan op de knop volgende stap.

Nu zal je het scherm krijgen van de versie controle, je ziet dan jou versie en de versie waarmee hij upgedate gaat worden in ons geval ziet het er dan zo uit:

Afbeelding

je klikt dan op de knop update database

vervolgens krijg je nu het scherm update database om de update te starten druk je op de knop "Update mijn database nu"

Nu zal er worden geupdate , zodra dat allemaal compleet is druk je op de knop "Hervat het update proces nu"

Afbeelding

Nu kom je bij de optie Contoleer bestanden, hier zie je een overzicht van alle gewijzigde bestanden, en als er eventueel nieuwe bestanden zijn toegevoegd in het update bestand.
Je kan nu de verschillen gaan bekijken ;

nieuwe bestanden.
Compleet nieuwe bestanden die meegeleverd zijn in het update bestand van de nieuwste phpBB versie
Afbeelding

gewijzigde bestanden.
welke bestanden je niet hebt aangepast maar wel zijn gewijzigd t.o.v de oude en nieuwe versie.

Afbeelding

Aangepaste bestanden
Deze optie geeft de bestanden die aangepast zijn door jou en ook wijzingen bevatten met de update, alleen hiermee worden de bestanden geupdate met jou aanpssingen en de aanpassingen in de nieuwe phpBB versie.

Afbeelding

Conflicterende bestanden
Zelfde geld voor de aangepaste bestanden uitleg, maar deze bestanden kunnen eventueel problemen met zich mee brengen, of die zomatig aangepast zijn door jou (of eerder hernoemd bijvoorbeeld index.php naar index2.php etc etc)

Afbeelding

Vervolgens kies je de upload methode, je hebt de keze uit de volgende:

FTP methode
dit wil zeggen dat het uploaden automatisch via de ftp gebeurt, je dient wel dan je ftp gegevens bij de hand te hebben want je moet het dan zo gaan invoeren.

Download aangepast bestandsarchief
Dit wil zeggen dat je een bestand ter download aan geboden krijgt, en je dient het dan zelf upteloaden naar je webhost (ftp server)


wij hebben nu gekozen voor het downloaden, en handmatig uploaden.
Vervolgens als je dat hebt gekozen, kan je kiezen welk archief formaat je wilt downloaden (zip, tar, etc etc) het is raadzaam om het type zip te kiezen.
vervolgens zie je ook een lijst in welke directory de bestandne meoten komen
Afbeelding

je kiest nu de optie "Download" onder het type veld van welk archief type je hebt gekozen.

vervolgens heb je nu een bestand gedownload genaamd in ons geval "update_3.0.RC1_to_3.0.RC2.zip" je pakt dit bestand uit, en je upload de inhoud van dat bestand naar je webhost in de root map.
Dus waar het bestand config.php zich bevind.
Afbeelding

Zodra je alles hebt geupload naar je webhost ga je terug naar het update scherm, en je kiest dan de optie Controleer bestanden opnieuw:
Afbeelding

Wanneer de bestanden succesvol zijn geupdate krijg je het volgende te zien:

Afbeelding

Zodra je dit ziet, ga je naar je webspace (ftp server) en je gaat de map install verwijderen, vervolgens ga je naar de index pagina van je forum.
Vergeet ook niet de recenste nederlandse phpBB3 vertaling te gebruiken.

Nu is je forum helemaal up to date :)
Met vriendelijke groeten,
Kevin.

-----------------------------------------------------------------------------------------

Bent u tevreden over onze service?
Dan zouden wij het op prijs stellen als u ons zou willen beoordelen op Afbeelding.

Winnaar in de phpBB.nl awards 2009, 2010 en 2012 met AquaforA


Jeanneke
Berichten in topic: 1
Berichten: 31
Lid geworden op: 04 mei 2008 13:14
Locatie: Breda
Contacteer:

Re: Hoe update je phpBB3

Bericht door Jeanneke » 14 jan 2012 22:47

Bedankt, het is me gelukt dankzij deze duidelijk beschrijving.! ;)
Groetjes,
Jeanneke

Gebruikersavatar

isabel
Berichten in topic: 1
Berichten: 211
Lid geworden op: 23 nov 2010 22:23
Contacteer:

Re: Hoe update je phpBB3

Bericht door isabel » 15 jan 2012 13:22

ik heb het ook gedaan volgens deze uitleg, en het is goed gelukt ;)


wimwes
Berichten in topic: 1
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 jun 2016 21:00

Re: Hoe update je phpBB3

Bericht door wimwes » 20 jun 2016 21:08

Hallo beste forumleden. Ik wil graag mijn forum updaten van 3.1.7 naar 3.1.9 als ik alles invoer krijg ik een melding dat diverse onderdelen niet compatibel zijn. Ik heb toen geprobeerd om eerst naar 3.1.8 te updaten maar dat lukte niet, nadat ik install had verwijderd bleef het gewoon versie 3.1.7! Is hier ook een stappenplan voor? Ik zal wel ergens iets verkeerd hebben gedaan ben ik bang. Bij voorbaat dank voor de hulp!
Wim


Auteur
Kevin
Vorig TeamLid
Berichten in topic: 2
Berichten: 3559
Lid geworden op: 03 nov 2007 20:36
Verstuurde bedankjes: 5 keren
Ontvangen bedankjes: 8 keren
Contacteer:

Re: Hoe update je phpBB3

Bericht door Kevin » 22 jun 2017 12:14

Hallo Wim,
Het updaten zou moeten gaan zoals hierboven beschreven is.
Je download eerst het automatisch update pakket van 3.0.7PL1 naar 3.1.8

Daarvan upload je de mappen "install" en "docs" naar de root van je forum, dus waar ook het bestand config.php staat.
Na het uploaden surf je naar jouwdomein.nl/install en kiest voor updaten. De rest zou zich zelf moeten uitwijzen.

Als dit gebeurt en gelukt is verwijder je de hele map "install".

En daarna download je het automatisch update pakket van 3.1.8 naar 3.1.9 en werk je hem op ze zelfde manier af zoals ik net omschreef.

Bij welke stap krijg je dan de melding dat diverse onderdelen niet compatibel zijn?
Met vriendelijke groeten,
Kevin.

-----------------------------------------------------------------------------------------

Bent u tevreden over onze service?
Dan zouden wij het op prijs stellen als u ons zou willen beoordelen op Afbeelding.

Winnaar in de phpBB.nl awards 2009, 2010 en 2012 met AquaforA

Gesloten