Beste bezoeker,

Wij werken met een klein groepje.
Het kan zijn dat u na het plaatsen van een bericht even moet wachten op hulp of op een antwoord,
blijf daarom gerust posten we zullen z.s.m. en wanneer het kan reageren.

Voor dringende zaken die echt niet kunnen wachten kunt u het contactformulier gebruiken.

-------------------------------------

Wanneer u ons forum bezoekt voor hulp bij installatie, vragen wij u een account aan te maken en geen gebruik te maken van het contactformulier.

Wij kunnen u beter helpen wanneer u een account aanmaakt en u in het volgende onderwerp phpBB en Extensie installatie en aanpassingen laten uitvoeren een nieuw onderwerp start.

Ook wanneer u ergens niet uitkomt of vragen heeft, vragen wij u gebruik te maken van 1 van de bestaande "support onderwerpen" en aldaar uw onderwerp te starten.

Waneer u een account aanmaakt kan het zijn dat de activatie email terecht komt in de spamfolder.
  • Verplaats deze terug naar uw postvak-in en klik op de activatie link, hierna is uw account geactiveerd en kunt u inloggen op het forum.

Met vriendelijke groet,

Team phpBBservice.nl
(steeds tot uw dienst)

Query om GROUP_ID te veranderen

Archief
Gesloten

Auteur
Dountill
Berichten in topic: 1
Berichten: 1
Lid geworden op: 29 apr 2009 11:32

Query om GROUP_ID te veranderen

Bericht door Dountill » 29 apr 2009 11:36

Het verhaal:

Ik ben bezig met mijn website, en ik wil dat mensen VIP-member kunnen worden. Dit doen ze door 1 keer te bellen, jullie kennen het wel..

Nadat mensen hebben gesmst of hebben gebelt, komen ze op een (targetpay) .php pagina (die 10 min toegankelijk is)
Op deze pagina moet een query gerunt worden, namelijk:

De gebruiker die op dit moment de pagina benaderd, moet worden verplaatst naar een andere groep.

Een user moet dus de pagina benaderen, het sript ziet dan het USER_ID. Van dit USER_ID moet de GROUP_ID veranderd worden naar 3

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.

Ps. Het betreft een PHPBB3 forum

Dit heb ik tot nu toe//

Code: Selecteer alles

<?php  
$db_server = " ";
$db_user = " ";
$db_pass = " ";
$database = " ";

// maak verbinding met server
mysql_connect ($db_server,$db_user, $db_pass);  

// selecteer database
mysql_select_db($database);  

// Query
$query = "UPDATE phpbb_users SET group id = 3
		  WHERE user_id = ".$id." "

// Voer uit of ga dood
$resultaat = mysql_query($query) or die ("Je doet het verkeerd");

  
?>
Laatst gewijzigd door satshow op 29 apr 2009 11:36, 3 keer totaal gewijzigd.
Reden: Codetags geplaatst


Raimon
Vorig TeamLid
Berichten in topic: 1
Berichten: 7673
Lid geworden op: 07 apr 2006 11:10
Locatie: http://www.raimon.nl
Contacteer:

Re: Query om GROUP_ID te veranderen

Bericht door Raimon » 22 jun 2017 12:36

Ik zou je aanraden om gewoon de db connectie van phpBB te gebruiken ;

En zoals ik het zie heb je ook een sql-injection, aangezien ; $id nergens naar toe leidt.
Maar om het even duidelijk te maken, je wilt dat gebruikers om een "knop" drukken bijvoorbeeld op die pagina, en dat ze dan in een apparte groep worden gezet?
Gratis phpBB installatie of MODs/extensions hulp nodig? Bezoek http://www.raimon.nl/forums/

Gesloten