Beste bezoeker,

Wij werken met een klein groepje.
Het kan zijn dat u na het plaatsen van een bericht even moet wachten op hulp of op een antwoord,
blijf daarom gerust posten we zullen z.s.m. en wanneer het kan reageren.

Voor dringende zaken die echt niet kunnen wachten kunt u het contactformulier gebruiken.

-------------------------------------

Wanneer u ons forum bezoekt voor hulp bij installatie, vragen wij u een account aan te maken en geen gebruik te maken van het contactformulier.

Wij kunnen u beter helpen wanneer u een account aanmaakt en u in het volgende onderwerp phpBB en Extensie installatie en aanpassingen laten uitvoeren een nieuw onderwerp start.

Ook wanneer u ergens niet uitkomt of vragen heeft, vragen wij u gebruik te maken van 1 van de bestaande "support onderwerpen" en aldaar uw onderwerp te starten.

Waneer u een account aanmaakt kan het zijn dat de activatie email terecht komt in de spamfolder.
  • Verplaats deze terug naar uw postvak-in en klik op de activatie link, hierna is uw account geactiveerd en kunt u inloggen op het forum.

Met vriendelijke groet,

Team phpBBservice.nl
(steeds tot uw dienst)

Login PhpBB3 verder gebruiken

Archief
Gesloten

Auteur
Minuras
Berichten in topic: 1
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 dec 2008 21:30

Login PhpBB3 verder gebruiken

Bericht door Minuras » 13 dec 2008 21:51

Hallo,

Ik ben nieuw op dit forum, maar zou graag wat hulp kunnen gebruiken met het onderstaande probleem. Zelf heb ik een aardige ervaring met php, maar phpBB gaat me iets te ver. Ik host enkele sites, maar heb met name een vraag over deze site. Hier zijn op dit moment veel onafhankelijke modules die ik wil herschrijven en integreren met het phpBB3-forum. Ik heb al een uitgebreide google sessie erop zitten, maar heb daar geen goede hulp kunnen vinden.

Oke dan mijn vraag.
Mijn idee is om de phpBB3 login sessie te gebruiken op de systemen die ik ga schrijven, deze zijn zelf niet belangrijk om te noemen. Maar wat ik wil hebben van de gebruikers is de permissies en de user-id/name. Onderaan heb ik nog een de bron gezet van deze testpagina. Hier ben ik er al achter om te zien of iemand ingelogd is door te kijken naar het profiel weergeven. De code is een zooi, maar ik snap alles slechts half :(
Voor de permissies had ik het idee om een korte test te doen of de bezoeker het recht heeft om:
a) Admins worden de mensen die het admin forum kunnen zien (fid=37)
b) Gewone gebruikers alle mensen die interne forums kunenn zien (fid=13)
c) Geen rechten, lege pagina.

Ik hoop dat ik mijn probleem duidelijk heb kunnen defineren hier. En hoop van jullie wat hulp te krijgen hierbij.

Alvast bedankt,

Jurjen



Hier nog de bron van mijn wanhopige poging:

Code: Selecteer alles

<?php
define('IN_PHPBB', true);
$phpbb_root_path = (defined('PHPBB_ROOT_PATH')) ? PHPBB_ROOT_PATH : './';
$phpEx = substr(strrchr(__FILE__, '.'), 1);
include($phpbb_root_path . 'common.' . $phpEx);
include($phpbb_root_path . 'includes/functions_display.' . $phpEx);
$user->session_begin();
$auth->acl($user->data);
if ($auth->acl_gets('u_viewprofile'))
		{
		echo('Ingelogd');
		}
else
		{
		echo("Niet Ingelogd");
		}
?>


Neo
Berichten in topic: 1
Berichten: 1178
Lid geworden op: 25 dec 2006 01:16
Contacteer:

Re: Login PhpBB3 verder gebruiken

Bericht door Neo » 22 jun 2017 12:32

Ik ben zelf ook niet zo thuuis in de code maar ik heb hier ongeveer op de zelfde manier ook eens mee gespeeld.
Kijk eens bij het linkie misschien heb je er wat aan!
https://phpbbservice.nl/forum/viewtopic ... 287#p29287

Gesloten