Beste bezoeker,

Wij werken met een klein groepje.
Het kan zijn dat u na het plaatsen van een bericht even moet wachten op hulp of op een antwoord,
blijf daarom gerust posten we zullen z.s.m. en wanneer het kan reageren.

Voor dringende zaken die echt niet kunnen wachten kunt u het contactformulier gebruiken.

-------------------------------------

Wanneer u ons forum bezoekt voor hulp bij installatie, vragen wij u een account aan te maken en geen gebruik te maken van het contactformulier.

Wij kunnen u beter helpen wanneer u een account aanmaakt en u in het volgende onderwerp phpBB en Extensie installatie en aanpassingen laten uitvoeren een nieuw onderwerp start.

Ook wanneer u ergens niet uitkomt of vragen heeft, vragen wij u gebruik te maken van 1 van de bestaande "support onderwerpen" en aldaar uw onderwerp te starten.

Waneer u een account aanmaakt kan het zijn dat de activatie email terecht komt in de spamfolder.
  • Verplaats deze terug naar uw postvak-in en klik op de activatie link, hierna is uw account geactiveerd en kunt u inloggen op het forum.

Met vriendelijke groet,

Team phpBBservice.nl
(steeds tot uw dienst)

IF-statement werkt niet naar wens.

Archief
Gesloten

Auteur
bbjimbb
Berichten in topic: 3
Berichten: 270
Lid geworden op: 13 jan 2008 10:28
Locatie: Hattem
Contacteer:

IF-statement werkt niet naar wens.

Bericht door bbjimbb » 02 dec 2008 20:11

Ik werk aan een MOD die de link van een forum aanpast als er nieuwe berichten inzijn. Dat werkt allemaal top en ik gebruik deze code:

Code: Selecteer alles

<!-- IF forumrow.S_UNREAD_FORUM -->{forumrow.NEW_POSTS_LINK}<!-- ENDIF -->
Werkt prima, alleen als er een subforum is waarin nieuwe berichten staan word alleen de titel van het subforum gekleurd en niet die van het hoofdforum. Normaal was dat juist zoals ik het wou hebben maar nu is er iemand op phpBB.com die het juist wel zo wil dus ik dacht dat is makkelijk gefixt, maar hoe ik dacht het te laten werken werkt niet. Nu zit in functions_display.php dit stukje code:

Code: Selecteer alles

        // Assign subforums loop for style authors
        foreach ($subforums_list as $subforum)
        {
            $template->assign_block_vars('forumrow.subforum', array(
                'U_SUBFORUM'    => $subforum['link'],
                'SUBFORUM_NAME'    => $subforum['name'],
                'S_UNREAD'        => $subforum['unread'])
            );
        }  
Dus dat zou moeten betekenen dat het werkt als ik mijn IF statement verander en er ook een S_UNREAD inzit. Nu verander ik mijn IF statement naar dit:

Code: Selecteer alles

<!-- IF forumrow.S_UNREAD_FORUM or forumrow.subforum.S_UNREAD -->{forumrow.NEW_POSTS_LINK}<!-- ENDIF -->
Dat klinkt voor mij heel logisch aangezien ik dan de vars van de subforums aanroep door middel van forumrow.subforum. En dan S_UNREAD om te checken of het subforum ongelezen is of niet. Wat doe ik hier niet goed, of denk ik in een bocht?


Auteur
bbjimbb
Berichten in topic: 3
Berichten: 270
Lid geworden op: 13 jan 2008 10:28
Locatie: Hattem
Contacteer:

Re: IF-statement werkt niet naar wens.

Bericht door bbjimbb » 04 dec 2008 17:04

Iemand een idee?


Raimon
Vorig TeamLid
Berichten in topic: 1
Berichten: 7673
Lid geworden op: 07 apr 2006 11:10
Locatie: http://www.raimon.nl
Contacteer:

Re: IF-statement werkt niet naar wens.

Bericht door Raimon » 04 dec 2008 21:36

Even om het goede idee te vormen, hoe is forumrow.NEW_POSTS_LINK exact gedefinieerd ?
Gratis phpBB installatie of MODs/extensions hulp nodig? Bezoek http://www.raimon.nl/forums/


Auteur
bbjimbb
Berichten in topic: 3
Berichten: 270
Lid geworden op: 13 jan 2008 10:28
Locatie: Hattem
Contacteer:

Re: IF-statement werkt niet naar wens.

Bericht door bbjimbb » 22 jun 2017 12:32

Daar lag het inderdaad aan, er stond een ($forum_unread) check vooraan die regel waardoor mijn IF genegeerd werd. Ik heb die veranderd en nu werkt het naar behoren. :)

Gesloten