Beste bezoeker,

Wij werken met een klein groepje.
Het kan zijn dat u na het plaatsen van een bericht even moet wachten op hulp of op een antwoord,
blijf daarom gerust posten we zullen z.s.m. en wanneer het kan reageren.

Voor dringende zaken die echt niet kunnen wachten kunt u het contactformulier gebruiken.

-------------------------------------

Wanneer u ons forum bezoekt voor hulp bij installatie, vragen wij u een account aan te maken en geen gebruik te maken van het contactformulier.

Wij kunnen u beter helpen wanneer u een account aanmaakt en u in het volgende onderwerp phpBB en Extensie installatie en aanpassingen laten uitvoeren een nieuw onderwerp start.

Ook wanneer u ergens niet uitkomt of vragen heeft, vragen wij u gebruik te maken van 1 van de bestaande "support onderwerpen" en aldaar uw onderwerp te starten.

Waneer u een account aanmaakt kan het zijn dat de activatie email terecht komt in de spamfolder.
  • Verplaats deze terug naar uw postvak-in en klik op de activatie link, hierna is uw account geactiveerd en kunt u inloggen op het forum.

Met vriendelijke groet,

Team phpBBservice.nl
(steeds tot uw dienst)

Nieuw en heel veel vragen :)

Lekker onder uit gezakt luisteren naar wat andere mensen te zeggen hebben, Ideale plek om eens lekker te discussiëren over het gewone leven.

Auteur
Myke
Berichten in topic: 10
Berichten: 0
Lid geworden op: 04 jan 2009 14:04

Nieuw en heel veel vragen :)

Bericht door Myke » 04 jan 2009 14:20

Beste allemaal,

Mijn naam is Myke. ik ben 18 jaar en woon in zuid-Frankrijk. Ik ben geboren in Bergen op Zoom en toen ik 15 werd zijn we verhuisd naar het buitenland. Ik ben een groot liefhebber van aquariums en weet er het een en ander vanaf. Deze kennis heb ik opgedaan in verschillende forums uit Nederland. Nu wil ik zelf ook heel graag zo'n forum beginnen, maar dan in de Franse taal. Ik weet dat er in Fr niet veel van dit soort forums zijn en dat er best wel wat vraag naar is onder de liefhebbers. Ik ben niet opgeleid tot computer technokus en weet er ook niet zo heel veel vanaf, maar ken wel heel wat dingen, zo heb ik m'n eigen site waar ik veel mee experimenteer en doe veel op forums om ze bij te houden. Nou zou ik dus heel graag een forum starten in Fr, maar ik zou dat heel graag in de Nederlandse taal willen doen, behalve dat dan de tekst op het forum in z'n Frans is. Nu heb ik daar wat vragen over en hoop dat jullie me daarmee willen en kunnen helpen. Komen ze:
- Is het mogelijk om een forum te starten in het Nederlands en dan de tekst en knoppen te vertalen naar het Frans, zodat de franse gebruikers gewoon alles snappen en niet in de gaten hebben dat er een Nederlander achter zit??
- Ik zit nu al met m'n eigen site bij www.one.com, nu zou ik voor het forum een andere site aan willen maken, zou ik dat gewoon bij one.com kunnen doen, of raden jullie een ander aan?? het handige aan one.com is dat ik de site op z'n Nederlands en op z'n Frans kan zetten waardoor ik samen m'n m'n franse vrienden er aan kan werken...
- Zou dit allemaal haalbaar zijn, of zeggen jullie, nee, hier moet je niet aan beginnen???

Ik moet er bij zeggen dat m'n Frans redelijk goed tot goed is en ik zou dit dus ook met de franse versie van php kunnen doen, maar wil het liever op de Nederlandse versie...

Ook alle andere tips en weetjes zijn van harte welkom.

Mvg
Myke


Raimon
Vorig TeamLid
Berichten in topic: 3
Berichten: 7673
Lid geworden op: 07 apr 2006 11:10
Locatie: http://www.raimon.nl
Contacteer:

Re: Nieuw en heel veel vragen :)

Bericht door Raimon » 04 jan 2009 14:39

Myke schreef: - Is het mogelijk om een forum te starten in het Nederlands en dan de tekst en knoppen te vertalen naar het Frans, zodat de franse gebruikers gewoon alles snappen en niet in de gaten hebben dat er een Nederlander achter zit??
Hoi Myke,

Ja hoor, dan zou het handiger zijn als je gewoon een frans taalpakket installeerd op je forum, dan hoef je niks te vertalen eigenlijk ;)
k zit nu al met m'n eigen site bij http://www.one.com, nu zou ik voor het forum een andere site aan willen maken, zou ik dat gewoon bij one.com kunnen doen, of raden jullie een ander aan?? het handige aan one.com is dat ik de site op z'n Nederlands en op z'n Frans kan zetten waardoor ik samen m'n m'n franse vrienden er aan kan werken...
- Zou dit allemaal haalbaar zijn, of zeggen jullie, nee, hier moet je niet aan beginnen???
Normaal zou phpBB gewoon werken met one.com , als de host bevalt zie ik ook geen reden om een andere hosting te zoeken ;)
Ik moet er bij zeggen dat m'n Frans redelijk goed tot goed is en ik zou dit dus ook met de franse versie van php kunnen doen, maar wil het liever op de Nederlandse versie...

Ook alle andere tips en weetjes zijn van harte welkom.

Mvg
Myke
waarom installeer je niet een Nederlands taal pakket en een Frans taalpakket , zodat alle gebruikers zelf kunnen kiezen welke taal ze kiezen ?
Gratis phpBB installatie of MODs/extensions hulp nodig? Bezoek http://www.raimon.nl/forums/


Auteur
Myke
Berichten in topic: 10
Berichten: 0
Lid geworden op: 04 jan 2009 14:04

Re: Nieuw en heel veel vragen :)

Bericht door Myke » 04 jan 2009 15:04

Myke schreef:
k zit nu al met m'n eigen site bij http://www.one.com, nu zou ik voor het forum een andere site aan willen maken, zou ik dat gewoon bij one.com kunnen doen, of raden jullie een ander aan?? het handige aan one.com is dat ik de site op z'n Nederlands en op z'n Frans kan zetten waardoor ik samen m'n m'n franse vrienden er aan kan werken...
- Zou dit allemaal haalbaar zijn, of zeggen jullie, nee, hier moet je niet aan beginnen???
Normaal zou phpBB gewoon werken met one.com , als de host bevalt zie ik ook geen reden om een andere hosting te zoeken ;)
Mooi :) ik welf ben er zeer tevreden mee, en als ik het goed heb gezien moet phpBB geen enkel probleem zijn :)
Ik moet er bij zeggen dat m'n Frans redelijk goed tot goed is en ik zou dit dus ook met de franse versie van php kunnen doen, maar wil het liever op de Nederlandse versie...

Ook alle andere tips en weetjes zijn van harte welkom.

Mvg
Myke
waarom installeer je niet een Nederlands taal pakket en een Frans taalpakket , zodat alle gebruikers zelf kunnen kiezen welke taal ze kiezen ?
Kan dat?? Ik ben vergeten te zeggen dat ik nu alleen informatie aan het verzamelen ben, ik heb nog niks aangemaakt en of geïnstalleerd... ik moet morgen nog het een en ander bij one vragen maar daarna wil ik in ieder geval al dat domein reserveren... Zo ben ik zeker dat ik die niet kan verliezen, en dan wil ik beginnen met het forum, informatie, downloaden, testen en alles uitvinden van hoe en wat... ik zal dan zeker nog met vragen komen :) maar ik denk dat ik hier wel goed zit :)

Alvast nog een vraagje, is het mogelijk om op het forum een database aan te sluiten?? of het ik dan andere software nodig??

Myke
Laatst gewijzigd door XToF op 04 jan 2009 15:04, 3 keer totaal gewijzigd.
Reden: Quote tag toegevoegd


Kevin
Vorig TeamLid
Berichten in topic: 4
Berichten: 3559
Lid geworden op: 03 nov 2007 20:36
Verstuurde bedankjes: 5 keren
Ontvangen bedankjes: 8 keren
Contacteer:

Re: Nieuw en heel veel vragen :)

Bericht door Kevin » 04 jan 2009 15:43

Je kan zoveel talen instellen als je wil, leden kunnen dan zelf kiezen welke taal hun als standaard willen hebben.

Hoe bedoel je precies het forum op een database aansluiten? Standaard draait het forum met een sql database om berichten en leden op te slaan.
Met vriendelijke groeten,
Kevin.

-----------------------------------------------------------------------------------------

Bent u tevreden over onze service?
Dan zouden wij het op prijs stellen als u ons zou willen beoordelen op Afbeelding.

Winnaar in de phpBB.nl awards 2009, 2010 en 2012 met AquaforA


Auteur
Myke
Berichten in topic: 10
Berichten: 0
Lid geworden op: 04 jan 2009 14:04

Re: Nieuw en heel veel vragen :)

Bericht door Myke » 05 jan 2009 12:16

kevin schreef:Je kan zoveel talen instellen als je wil, leden kunnen dan zelf kiezen welke taal hun als standaard willen hebben.
Maar als ik dat doe, dan kunnen mensen hun berichtjes ook in het Nederlands typen, en dat wil ik niet, het moet echt een frans aquaforum worden... Nu zit ik ook bij een Nederlands aquaforum en daar weet ik dat ze laats alle knoppen en teksten hebben vertaalt van het Engels naar het Nederlands... Ik zat meer aan zo iets te denken...
kevin schreef:Hoe bedoel je precies het forum op een database aansluiten? Standaard draait het forum met een sql database om berichten en leden op te slaan.
Nou ik zou dus graag een Frans aquaforum beginnen voor mensen die van de aquarium hobby houden. Daarin wil ik ook een planten en vissen database maken... nu hebben we op het Nederlandse aquaforum gewerkt met linkjes naar topics, en subforums, maar ik ken ook databasen die iets "professioneler" zijn... kan je dat hierop ook aansluiten??


Auteur
Myke
Berichten in topic: 10
Berichten: 0
Lid geworden op: 04 jan 2009 14:04

Re: Nieuw en heel veel vragen :)

Bericht door Myke » 05 jan 2009 13:58

oho, heb nog een vraagje, kan dit ook op de Mac, of alleen op de Pc (met vista)??


Raimon
Vorig TeamLid
Berichten in topic: 3
Berichten: 7673
Lid geworden op: 07 apr 2006 11:10
Locatie: http://www.raimon.nl
Contacteer:

Re: Nieuw en heel veel vragen :)

Bericht door Raimon » 05 jan 2009 16:54

Myke schreef:
Maar als ik dat doe, dan kunnen mensen hun berichtjes ook in het Nederlands typen, en dat wil ik niet, het moet echt een frans aquaforum worden... Nu zit ik ook bij een Nederlands aquaforum en daar weet ik dat ze laats alle knoppen en teksten hebben vertaalt van het Engels naar het Nederlands... Ik zat meer aan zo iets te denken...
Nee hoor, alleen de tekst ( zoals aanmelden , plaats een bericht) zien ze dan in een andere taal, hun tekst zullen ze dan moeten plaatsen aan de taal die jij handhaaft, zelfde als hier op phpBBservice.nl kan je ook Engels kiezen, alleen allen berichten zijn in het Nederlands ;)
Nou ik zou dus graag een Frans aquaforum beginnen voor mensen die van de aquarium hobby houden. Daarin wil ik ook een planten en vissen database maken... nu hebben we op het Nederlandse aquaforum gewerkt met linkjes naar topics, en subforums, maar ik ken ook databasen die iets "professioneler" zijn... kan je dat hierop ook aansluiten??
Je bedoelt dus eigenlijk een soort linken database of heb ik het verkeerd :?
Myke schreef:oho, heb nog een vraagje, kan dit ook op de Mac, of alleen op de Pc (met vista)??
Dat gaat op beide, een forum zet je op met een server in jouw geval one , en phpBB werkt vlekkeloos met MAC of Vista :)
Gratis phpBB installatie of MODs/extensions hulp nodig? Bezoek http://www.raimon.nl/forums/


Auteur
Myke
Berichten in topic: 10
Berichten: 0
Lid geworden op: 04 jan 2009 14:04

Re: Nieuw en heel veel vragen :)

Bericht door Myke » 05 jan 2009 17:09

Raimon schreef:
Myke schreef:
Maar als ik dat doe, dan kunnen mensen hun berichtjes ook in het Nederlands typen, en dat wil ik niet, het moet echt een frans aquaforum worden... Nu zit ik ook bij een Nederlands aquaforum en daar weet ik dat ze laats alle knoppen en teksten hebben vertaalt van het Engels naar het Nederlands... Ik zat meer aan zo iets te denken...
Nee hoor, alleen de tekst ( zoals aanmelden , plaats een bericht) zien ze dan in een andere taal, hun tekst zullen ze dan moeten plaatsen aan de taal die jij handhaaft, zelfde als hier op phpBBservice.nl kan je ook Engels kiezen, alleen allen berichten zijn in het Nederlands ;)
Nou is dat Nederlands alleen voor mij, en die dingen voor aanmelden en zo ken ik wel op z'n Frans, het is meer voor als ik beheerder ben, al die mogelijkheden die daarbij komen, dat dat voor mij op z'n Nederlands is. Dus ik zou in principe hier een forum kunnen "aanmaken", dan daarop een Frans taal pakket installeren, zeggen dat hij dat moet gebruiken als hoofd taal en voor me zelf alles op z'n Nederlands zetten... Zo kunnen alle Fransen lekker Frans doen en ik alles op z'n Nederlands, alleen moet ik alle tekst wel op z'n Frans typen... Begrijp ik dit goed??
Nou ik zou dus graag een Frans aquaforum beginnen voor mensen die van de aquarium hobby houden. Daarin wil ik ook een planten en vissen database maken... nu hebben we op het Nederlandse aquaforum gewerkt met linkjes naar topics, en subforums, maar ik ken ook databasen die iets "professioneler" zijn... kan je dat hierop ook aansluiten??
Je bedoelt dus eigenlijk een soort linken database of heb ik het verkeerd :? [/quote]
Dat hebben we nu ja, dus een ijst met allemaal namen en van die namen hebben we een link gemaakt naar een artikel, die we dus in losse topics hebben geplaatst. Maar als ik nu bijvoorbeeld een "internet database" pak (daar bedoel ik mee een database zonder forum) dan hebben die een hele lijst met namen... die ook als link worden verwerkt naar een aparte pagina... Sorry, 'k snap hem nu, denk ik... :)
Myke schreef:oho, heb nog een vraagje, kan dit ook op de Mac, of alleen op de Pc (met vista)??
Dat gaat op beide, een forum zet je op met een server in jouw geval one , en phpBB werkt vlekkeloos met MAC of Vista :)[/quote]
Nou moet ik zeggen dat bij one.com er een "gratis" webcreator bij zit... alleen die kan ik niet op de mac gebruiken... omdat die alleen voor windows is. Hebben jullie een oplossing dat ik dus ook op m'n mac kan werken, of kennen jullie een programma voor de mac, of een andere server die ook zo iets heeft voor de mac?? Ik heb het domein nog niet aangemaakt...


Kevin
Vorig TeamLid
Berichten in topic: 4
Berichten: 3559
Lid geworden op: 03 nov 2007 20:36
Verstuurde bedankjes: 5 keren
Ontvangen bedankjes: 8 keren
Contacteer:

Re: Nieuw en heel veel vragen :)

Bericht door Kevin » 05 jan 2009 17:12

De database die jij voor ogen hebt bestaat niet echt als mod, mijn database bijv heb ik zelf omgebouwd vanuit een forum.

Misschien dat de mod mypage daarin iets kan beteken voor je.
Met vriendelijke groeten,
Kevin.

-----------------------------------------------------------------------------------------

Bent u tevreden over onze service?
Dan zouden wij het op prijs stellen als u ons zou willen beoordelen op Afbeelding.

Winnaar in de phpBB.nl awards 2009, 2010 en 2012 met AquaforA


Auteur
Myke
Berichten in topic: 10
Berichten: 0
Lid geworden op: 04 jan 2009 14:04

Re: Nieuw en heel veel vragen :)

Bericht door Myke » 05 jan 2009 17:29

kevin schreef:De database die jij voor ogen hebt bestaat niet echt als mod, mijn database bijv heb ik zelf omgebouwd vanuit een forum.
Zo'n database hebben we nu ook... van de ene pagina naar de andere, maar is er niets iets "professioneler??)
Misschien dat de mod mypage daarin iets kan beteken voor je. http://www.phpbb.com/community/viewtopi ... 9#p3174922 :roll:
Kun je me een beetje uitleggen wat dat is, of kan ik ergens een voorbeeldje zien??

Trouwens, zo'n forum maken en beheren, dat kan hier toch wel op z'n Nederlands, of is dat allemaal Engels??

Off topic, zeg kevin, ken jij "het Nederlandstalig Aquaforum"?? daar ben ik lid van en van daaruit wil ik dus ook een forum maken maar dan voor in Frankrijk :)

Plaats reactie