Beste bezoeker,

Wij werken met een klein groepje.
Het kan zijn dat u na het plaatsen van een bericht even moet wachten op hulp of op een antwoord,
blijf daarom gerust posten we zullen z.s.m. en wanneer het kan reageren.

Voor dringende zaken die echt niet kunnen wachten kunt u het contactformulier gebruiken.

-------------------------------------

Wanneer u ons forum bezoekt voor hulp bij installatie, vragen wij u een account aan te maken en geen gebruik te maken van het contactformulier.

Wij kunnen u beter helpen wanneer u een account aanmaakt en u in het volgende onderwerp phpBB en Extensie installatie en aanpassingen laten uitvoeren een nieuw onderwerp start.

Ook wanneer u ergens niet uitkomt of vragen heeft, vragen wij u gebruik te maken van 1 van de bestaande "support onderwerpen" en aldaar uw onderwerp te starten.

Waneer u een account aanmaakt kan het zijn dat de activatie email terecht komt in de spamfolder.
  • Verplaats deze terug naar uw postvak-in en klik op de activatie link, hierna is uw account geactiveerd en kunt u inloggen op het forum.

Met vriendelijke groet,

Team phpBBservice.nl
(steeds tot uw dienst)

joomla en phpbb3 naast elkaar gebruiken

Lekker onder uit gezakt luisteren naar wat andere mensen te zeggen hebben, Ideale plek om eens lekker te discussiëren over het gewone leven.
Plaats reactie

Auteur
egon
Berichten in topic: 3
Berichten: 0
Lid geworden op: 20 sep 2008 21:59
Locatie: 's-Hertogenbosch
Contacteer:

joomla en phpbb3 naast elkaar gebruiken

Bericht door egon » 20 sep 2008 22:21

hallo, ik ben nieuw hier en heb nog niet alles gelezen hier duz :oops:
maar toch alvast een vraag (die misschien al gesteld is)
Sinds kort heb ik een server draaien op linux waar inmiddels Joomla goed op draait. nu wil ik graag ook de phpbb3 software hierop draaien, maar daar zijn verschillende haken en ogen aan volgens mij. Sowieso hebben de indexbestanden dezelfde naam. kan dat veranderd worden?
verder staat de joomladirectory in ../var/www/html/joomla
het forum wil ik in ../var/www/html/forum gaan draaien.

is dit een beetje makkelijk te realiseren?
momenteel is het zo dat ik op afstand niet in de forum-directory kan komen maar bij het bezoeken van de server kom ik rechtstreeks in het joomla gedeelte uit. moet hier een extra virtuele server voor gebouwd worden of is het allemaal niet zo lastig.


misschien heel veel domme vragen, maar, ach, begin net met deze materie :)


Raimon
Vorig TeamLid
Berichten in topic: 1
Berichten: 7673
Lid geworden op: 07 apr 2006 11:10
Locatie: http://www.raimon.nl
Contacteer:

Re: joomla en phpbb3 naast elkaar gebruiken

Bericht door Raimon » 20 sep 2008 22:52

egon schreef:hallo, ik ben nieuw hier en heb nog niet alles gelezen hier duz :oops:
maar toch alvast een vraag (die misschien al gesteld is)
Welkom op phpBBservice.nl :)
Sinds kort heb ik een server draaien op linux waar inmiddels Joomla goed op draait. nu wil ik graag ook de phpbb3 software hierop draaien, maar daar zijn verschillende haken en ogen aan volgens mij. Sowieso hebben de indexbestanden dezelfde naam. kan dat veranderd worden?
verder staat de joomladirectory in ../var/www/html/joomla
het forum wil ik in ../var/www/html/forum gaan draaien.
Dezelfde index bestanden maakt niet zoveel uit, als je gewoon nadat je phpBB3 hebt gedownload upload je de phpBB3 map naar de locatie /var/www/html/ , daarna hernoem je de map phpBB3 naar "forum".
En installeer je phpBB3 , opzich heel erg makkelijk.
is dit een beetje makkelijk te realiseren?
momenteel is het zo dat ik op afstand niet in de forum-directory kan komen maar bij het bezoeken van de server kom ik rechtstreeks in het joomla gedeelte uit. moet hier een extra virtuele server voor gebouwd worden of is het allemaal niet zo lastig.
Heb je toevallig een redirect gemaakt naar /joomla/ als je bijvoorbeeld "sitenaam.nl" invoert?
Normaal moet het niet zo lastig zijn, eerder makkelijk maar daar hebben we even wat meer informatie nodig zoals een URL zodat we eventjes mee kunnen kijken :D
misschien heel veel domme vragen, maar, ach, begin net met deze materie :)
Vragen zijn niet dom, het is pas dom als je het niet weet, en niks vraagt ;)
Gratis phpBB installatie of MODs/extensions hulp nodig? Bezoek http://www.raimon.nl/forums/


Auteur
egon
Berichten in topic: 3
Berichten: 0
Lid geworden op: 20 sep 2008 21:59
Locatie: 's-Hertogenbosch
Contacteer:

Re: joomla en phpbb3 naast elkaar gebruiken

Bericht door egon » 20 sep 2008 23:44

Ik heb de bestanden op de juiste plaats staan volgens mij. maar ik zal morgen nog eens met een frisse blik kijken

momenteel kan ik alleen op de server komen als ik het ip-adres invoer. een verwijzing vanuit de homepage van ons moet nog geregeld worden.
joomla draait overigens al perfect. dus volgens mij zijn alle programma's voor het forum ook (juist) geinstalleerd

het systeem dat we aan het bouwen zijn zal ook mailserver functie gaan krijgen en database systeem. dus er moet veel met elkaar kunnen "praten" en naast elkaar kunnen draaien. zo nu en dan krijg ik wel wat hulp, maar ik wil toch wel grote delen zelf gaan doen.


Kevin
Vorig TeamLid
Berichten in topic: 1
Berichten: 3559
Lid geworden op: 03 nov 2007 20:36
Verstuurde bedankjes: 5 keren
Ontvangen bedankjes: 8 keren
Contacteer:

Re: joomla en phpbb3 naast elkaar gebruiken

Bericht door Kevin » 21 sep 2008 09:25

Lijkt me dat het wel moet gaan wat jij voor ogen hebt. Je kunt een aparte database aanmaken voor het forum zodat het een en ander toch gescheiden blijft. Het forum heeft een eigen mailsysteem, welligt dat je zaken dubbel gaat doen.
Met vriendelijke groeten,
Kevin.

-----------------------------------------------------------------------------------------

Bent u tevreden over onze service?
Dan zouden wij het op prijs stellen als u ons zou willen beoordelen op Afbeelding.

Winnaar in de phpBB.nl awards 2009, 2010 en 2012 met AquaforA

Gebruikersavatar

Rotsblok
Berichten in topic: 1
Berichten: 1639
Lid geworden op: 17 aug 2007 22:17
Locatie: Breezand
Ontvangen bedankjes: 1 keer
Contacteer:

Re: joomla en phpbb3 naast elkaar gebruiken

Bericht door Rotsblok » 21 sep 2008 21:54

ik gebruik deze voor de connectie voor een site (je moet wel de community builder geinstalleerd hebben
ø = 1.618033988749895... Alles heeft ø in zich

What is the answer to the Ultimate Question of Life, the Universe, and Everything? 42


Auteur
egon
Berichten in topic: 3
Berichten: 0
Lid geworden op: 20 sep 2008 21:59
Locatie: 's-Hertogenbosch
Contacteer:

Re: joomla en phpbb3 naast elkaar gebruiken

Bericht door egon » 22 jun 2017 12:30

Bedankt voor de reacties.

Uiteindelijk is het gelukt.
Gisteren nog eens voor gaan zitten en het en en ander in orde gemaakt.
de volgende stap is extra dnsverwijzingen aanmaken voor een eigen mailserver en uploadserver voor leden
ik duik weer even in de boeken :)

Plaats reactie