Beste bezoeker,

Wij werken met een klein groepje.
Het kan zijn dat u na het plaatsen van een bericht even moet wachten op hulp of op een antwoord,
blijf daarom gerust posten we zullen z.s.m. en wanneer het kan reageren.

Voor dringende zaken die echt niet kunnen wachten kunt u het contactformulier gebruiken.

-------------------------------------

Wanneer u ons forum bezoekt voor hulp bij installatie, vragen wij u een account aan te maken en geen gebruik te maken van het contactformulier.

Wij kunnen u beter helpen wanneer u een account aanmaakt en u in het volgende onderwerp phpBB en Extensie installatie en aanpassingen laten uitvoeren een nieuw onderwerp start.

Ook wanneer u ergens niet uitkomt of vragen heeft, vragen wij u gebruik te maken van 1 van de bestaande "support onderwerpen" en aldaar uw onderwerp te starten.

Waneer u een account aanmaakt kan het zijn dat de activatie email terecht komt in de spamfolder.
  • Verplaats deze terug naar uw postvak-in en klik op de activatie link, hierna is uw account geactiveerd en kunt u inloggen op het forum.

Met vriendelijke groet,

Team phpBBservice.nl
(steeds tot uw dienst)

Vraagje

Lekker onder uit gezakt luisteren naar wat andere mensen te zeggen hebben, Ideale plek om eens lekker te discussiëren over het gewone leven.
Plaats reactie

Auteur
Yvonne1947
Berichten in topic: 5
Berichten: 5
Lid geworden op: 20 apr 2021 23:41

Vraagje

Bericht door Yvonne1947 » 03 mei 2021 22:56

Hallo Allemaal,

Al dagen zoek ik naar een voorstellings topic, maar die is er niet?

Dan doe ik het maar even hier. Ben ooit lid geweest van een phpbb groep en dat vond ik echt heel fijn om mee te werken.

Ik ben een digibeet van het ergste soort, maar als excuus dat ik al 74 jaar ben en nog een vrouw ook (smile).

Máár nu het volgende: Op facebook heb ik een groep geopend, maar ik kan daar maar niet aan wennen en bedacht mij: Waarom niet zoeken naar een phpbb oprichting groep en vragen of ze mij willen helpen een groep op te zetten? Ik heb nl. Vasculaire dementie al voor ruim 10 jaar, maar er is daarvan nog niets te merken. Mijn neuroloog vroeg mij eens wat ik hele dagen doe en zegt mijn dochter: Ze leest heel veel en struint hele dagen haar internet af naar interessante verhalen.

Nu wil ik ik graag een groep openen over Dementie en Spiritualiteit, staat dus ook al op Facebook, maar dat vind ik niet fijn werken. Ik wil er ook graag voor betalen, dat is geen punt. Wie zou mij daarbij kunnen helpen?

Bij voorbaat is mijn dank groot.


Auteur
Yvonne1947
Berichten in topic: 5
Berichten: 5
Lid geworden op: 20 apr 2021 23:41

Re: Vraagje

Bericht door Yvonne1947 » 10 mei 2021 12:33

Jammer om géén reakties te krijgen...

Gebruikersavatar

Denise
phpBBservice Teamlid
phpBBservice Teamlid
Berichten in topic: 3
Berichten: 1309
Lid geworden op: 04 jan 2012 13:44
Locatie: 127.0.0.1
Verstuurde bedankjes: 30 keren
Ontvangen bedankjes: 14 keren

Re: Vraagje

Bericht door Denise » 10 mei 2021 18:43

Hallo @Yvonne1947

Soms kan het voorkomen dat een reactie iets langer duurt dan je zou verwachten maar een antwoord komt er altijd. We werken in onze vrije tijd maar soms eist het privéleven zijn tol.

Als antwoord op je vraag:

Je kunt een gratis phpbb forum starten met als onderwerp hetgeen wat jij wilt. Alleen wordt dan de software door een andere partij verzorgt en kunnen wij daardoor ook geen support bieden. Gratis forums zou ik daarom niet aanbevelen. Je kunt niets aanpassen, veel reclame ect.

Het beste is een betaalde host bijv webreus.nl bij een kleine website prima of een ander en daar installeer je dan de phpbb forum software op. Let hierbij op nooit de automatische installeer optie te gebruiken maar altijd handmatig.
Je kunt het ook geheel gratis laten installeren door ons.
Met vriendelijke groet,
Afbeelding
phpBBservice.nl
Steeds tot uw dienst.

AfbeeldingSupport Tools | Afbeelding My Extensions | buy me a beer Afbeelding


Auteur
Yvonne1947
Berichten in topic: 5
Berichten: 5
Lid geworden op: 20 apr 2021 23:41

Re: Vraagje

Bericht door Yvonne1947 » 10 mei 2021 21:02

Hoe gaat het dan in zijn werk Danny? Zoals ik al eerder heb gezegd: Ik wil er voor betalen hoor.

Heb echt geen verstand van hoe alles in zijn werk gaat, ben wel lid van websites maar heb geen idee hoe of het werkt.

Ooit heeft iemand voor mij een website geopend, ook van de phb forums. Het heet Time for Change, heb echter geen kontakt meer met diegene die het voor mij gemaakt heeft. Dus ik weet wel hoe alles werkt, maar geen idee hoe ik het zelf moet installeren.

Kijk hier maar eens: www.timefc.net


Auteur
Yvonne1947
Berichten in topic: 5
Berichten: 5
Lid geworden op: 20 apr 2021 23:41

Re: Vraagje

Bericht door Yvonne1947 » 11 mei 2021 15:23

Zie dat bovenstaande link niet werkt. Is ook al lang geen onderhoud meer gedaan.

http://www.timefc.net/forum/

Deze link moet het wel doen. http://www.timefc.net/forum/

Gebruikersavatar

Denise
phpBBservice Teamlid
phpBBservice Teamlid
Berichten in topic: 3
Berichten: 1309
Lid geworden op: 04 jan 2012 13:44
Locatie: 127.0.0.1
Verstuurde bedankjes: 30 keren
Ontvangen bedankjes: 14 keren

Re: Vraagje

Bericht door Denise » 14 mei 2021 11:32

Yvonne1947 schreef:
11 mei 2021 15:23
Zie dat bovenstaande link niet werkt. Is ook al lang geen onderhoud meer gedaan.

http://www.timefc.net/forum/

Deze link moet het wel doen. http://www.timefc.net/forum/
Hoi Yvonne,

Ik zie inderdaad dat deze website nog op een oude versie draait.
Heb je wel toegangscodes om bij de host van die website in te loggen (cpanel of direct admin en alsook de database) dan kan ik je helpen de website weer up2date te brengen.

Stel je hebt daar geen toegang voor en wil dus een eigen forum starten in eigen beheer

1. Kies een hosting provider
Hier zal het forum ondergebracht worden.
Als voorbeeld kies ik webreus.nl

2. Zodra je de login gegevens hebt kun je beginnen met het uploaden van de phpbb software op de server van webreus.

3. Gebruik voor het uploaden het programma 'FileZilla' voor de pc. Hiermee maak je verbinding met de server en kun je beginnen met uploaden. Gebruik voor de verbinding de ftp gegevens van de hosting provider.

4. Download de laatste phpbb software van phpbb.nl. Deze pak je uit met het programma winrar.

5. Open vervolgens de map en selecteer alle bestanden en mappen en verplaats deze naar de server in de juiste map meestal http_ of www
Het uploaden gaat nu starten.

6. Maak een database aan waar straks bij de installatie van phpbb om gevraagd wordt en waar phpbb de data in kan wegschrijven.
Dit doe je in het cpanel of direct admin van de hosting provider.

5. Na het uploaden en aanmaken van de database type je in de webbrowser achter de site URL www.voorbeeld.nl/install
Waarbij je het woordje voorbeeld vervangt door jou gekozen site naam.
Na de installatie verwijder je in het rechter scherm van 'FileZilla' de map install
En je bent klaar en je forum staat online.

Mochten er nog vragen zijn stel ze gerust.
Met vriendelijke groet,
Afbeelding
phpBBservice.nl
Steeds tot uw dienst.

AfbeeldingSupport Tools | Afbeelding My Extensions | buy me a beer Afbeelding


Auteur
Yvonne1947
Berichten in topic: 5
Berichten: 5
Lid geworden op: 20 apr 2021 23:41

Re: Vraagje

Bericht door Yvonne1947 » 15 mei 2021 00:50

Sorry dat ik je nu pas antwoord Danny, paar slechte dagen gehad. Ik ga het laatste bericht door sturen naar Jasmin die de site van mij over had genomen en zij heeft meer verstand van dit soort zaken en kom dan bij he terug oké?

Lieve groet,
Yvonne

Gebruikersavatar

Denise
phpBBservice Teamlid
phpBBservice Teamlid
Berichten in topic: 3
Berichten: 1309
Lid geworden op: 04 jan 2012 13:44
Locatie: 127.0.0.1
Verstuurde bedankjes: 30 keren
Ontvangen bedankjes: 14 keren

Re: Vraagje

Bericht door Denise » 15 mei 2021 12:16

Yvonne1947 schreef:
15 mei 2021 00:50
Sorry dat ik je nu pas antwoord Danny, paar slechte dagen gehad. Ik ga het laatste bericht door sturen naar Jasmin die de site van mij over had genomen en zij heeft meer verstand van dit soort zaken en kom dan bij he terug oké?

Lieve groet,
Yvonne
Geen enkel probleem, ik hoop dat het ondertussen weer wat beter gaat.
Sterkte en wanneer het weer gaat hoor ik het wel.
Met vriendelijke groet,
Afbeelding
phpBBservice.nl
Steeds tot uw dienst.

AfbeeldingSupport Tools | Afbeelding My Extensions | buy me a beer Afbeelding

Plaats reactie