Dit is een archief van het phpBBservice.nl forum. Nieuwe berichten plaatsen is niet meer mogelijk.
S
Om toekomstvast(er) te zijn heeft Flexwebhosting mijn forum, http://www.campertechniek.eu , verhuisd naar een nieuwe server, waarop een nieuwere PHP (5.6) draait.
Na de verhuizing had ik een aantal problemen:
- Voor de meeste links moet ik twee maal klikken. Bij sommige pagina's blijft er een melding "not found" verschijnen.
- Geprobeerd de cache te legen, maar krijg de melding "Ajax fout - not found"
- De backups van vóór de migratie zijn niet langer aanwezig in de map "backups".
- Via "zoekresulaten" kan ik niet opnieuw indexeren.
- Installatron ziet niet dat phpBB is geïnstalleerd. Ik wilde de upgrade naar 3.2 via Installatron laten lopen, zoals dat voor alle upgrades in het verleden zo goed verliep.
(gekopieerd uit mijn supportticket bij Flexwebhosting).

Ik kreeg de volgende reactie:
1 - Dit lijken alledrie issues gerelateerd aan phpBB welke met een update wellicht opgelost zijn.
2 - Dit klopt, DirectAdmin neemt deze standaard niet mee. Ze zijn er wel nog en kunnen gedownload worden via FTP vanaf de oude server (IP: 128.140.218.120 - inloggegevens hetzelfde gebleven)
3 - Ook de Installatron instellingen neemt DA helaas niet mee. Installatron kan de reeds geïnstalleerde variant wel 'importeren'. Dit gaat via dezelfde weg als het installeren van een nieuwe, echter gebruikt u dan de import knop.

2 en 3 zijn inmiddels opgelost. Een backup heb ik (van de oorspronkelijke server) gedownload.

Maar na de upgrade van phpBB is het hele forum zwaar verminkt. Volgens Installatron is de upgrade gelukt en draait het forum nu met 3.2.0.
Volgens het beheerpaneel van campertechniek.eu is de upgrade onvolledig.

Wie kan me helpen het geheel weer aan het werken te krijgen? Bij voorbaat mijn dank!
S
Omdat upgrade via Installatron er een puinhoop van had gemaakt, de "automatische updater" gedownload, uitgepakt en de mappen install en vendor op de server gezet.
Drie maal liep de conversie van de database vast, steeds een stukje verder. De vierde keer lukte het zowaar. En, lo and behold, campertechniek.eu ziet er weer helemaal goed uit. De komende dagen nog alle links checken, maar zover heb ik nog geen fouten gevonden.

Nu nog alleen nog het logo terugzetten... Pffff!
K
Je kunt beter niet met instalatron werken, zeker updaten niet. Gewoon zoals phpbb aangeeft dit te doen, werkt vakk stukken beter.
S
Kevin schreef:Je kunt beter niet met instalatron werken...
Ik heb 't gemerkt :evil: De volgende keer weet ik wat me te doen staat. Dank voor de waarschuwing.