Beste bezoeker,

Wij werken met een klein groepje.
Het kan zijn dat u na het plaatsen van een bericht even moet wachten op hulp of op een antwoord,
blijf daarom gerust posten we zullen z.s.m. en wanneer het kan reageren.

Voor dringende zaken die echt niet kunnen wachten kunt u het contactformulier gebruiken.

-------------------------------------

Wanneer u ons forum bezoekt voor hulp bij installatie, vragen wij u een account aan te maken en geen gebruik te maken van het contactformulier.

Wij kunnen u beter helpen wanneer u een account aanmaakt en u in het volgende onderwerp phpBB en Extensie installatie en aanpassingen laten uitvoeren een nieuw onderwerp start.

Ook wanneer u ergens niet uitkomt of vragen heeft, vragen wij u gebruik te maken van 1 van de bestaande "support onderwerpen" en aldaar uw onderwerp te starten.

Waneer u een account aanmaakt kan het zijn dat de activatie email terecht komt in de spamfolder.
  • Verplaats deze terug naar uw postvak-in en klik op de activatie link, hierna is uw account geactiveerd en kunt u inloggen op het forum.

Met vriendelijke groet,

Team phpBBservice.nl
(steeds tot uw dienst)

[Discussie] phpBB 3.0.11 uitgebracht

Algemene vraag over phpBB, die nergens anders kan, of gewoon ergens over discussiëren m.b.t. phpBB? Dan zit je hier goed!

Auteur
Kevin
Vorig TeamLid
Berichten in topic: 1
Berichten: 3559
Lid geworden op: 03 nov 2007 20:36
Verstuurde bedankjes: 5 keren
Ontvangen bedankjes: 8 keren
Contacteer:

[Discussie] phpBB 3.0.11 uitgebracht

Bericht door Kevin » 25 aug 2012 21:20

Dit is het discussie onderwerp , over de mededeling [url=https://www.phpbbservice.nl/forum/viewtopic.php?f=10&t=11115]phpBB 3.0.11 uitgebracht[/url]
Hallo iedereen,

Zojuist heeft het phpBB Team "Bertie's lange zomervakantie" 3.0.11 uitgebracht. Deze versie is een onderhoudsversie die een aantal bugs oplost en die geen nieuwe functies toevoegt. We hebben de compatibiliteit met PHP 5.4 verbeterd en we hebben een waarschuwing toegevoegd over de minimale PHP-versie die nodig is om het forum bij te werken naar phpBB 3.1.x zodat gebruikers worden gewaarschuwd over oude PHP-installaties.

We raden je aan om je phpBB-installatie zo snel mogelijk bij te werken.

Voor een compleet overzicht van alle wijzigingen ( bugs die zijn opgelost ) kan je het changelog bekijken.

Beschikbare pakketten

Als je problemen ondervindt met de automatische update ( witte schermen, time-outs, etc.) raden we aan dat je de "gewijzigde bestanden" of de "patch" methode gebruikt om te updaten.

Met deze uitgave zijn er vijf pakketten beschikbaar.
  • Volledig pakket:
    Bevat de gehele phpBB3 bron , de Engelse en Nederlandse taalbestanden.
  • Automatisch update-pakket:
    Update-pakket voor de automatische updater, bevat de veranderingen van de vorige uitgave tot deze uitgave.
  • Gewijzigde bestanden:
    Bevat alleen de gewijzigde bestanden van vorige versies van phpBB3. Vergeet niet dat dit pakket alle gewijzigde bestanden bevat van elke vorige uitgave van phpBB3.
  • Patch-bestanden:
    Bevat patch compatibele patches van vorige versies van phpBB3.
  • Code wijzigingen pakket:
    Dit pakket bevat wijzigingen van de volgende secties: taal wijzigingen, prosilver en subsilver2 stijlwijzigingen.
Selecteer het pakket dat het beste bij je past. hieronder vindt je een overzicht van de pakketten met een kleine toelichting.
  • Voor een nieuwe installatie zal je "het volledige pakket" moeten gebruiken
  • Voor het updaten van forums zonder enige modificaties , kan je standaard het "automatisch update pakket" of het "gewijzigde bestanden"-pakket ( handmatige update ) kunnen gebruiken.
  • Voor forums met modificaties zal je het "automatisch update-pakket" moeten gebruiken. Als je bekend bent met de patch methode kan je het "Patch Files ( patch-bestanden )"-pakket gebruiken.
  • Stijl auteurs en vertalers mogen de Code wijzigingen pakket gebruiken om hun stijlen of taal pakketten direct te updaten.
  • Als je een hoster/provider bent, mag je het "Patch Files ( patch-bestanden )"-pakket gebruiken, om alle pakketten te updaten van al je klanten.
Wees er zeker van dat je de [url=https://www.phpbbservice.nl/forum/docs/INSTALL.html]INSTALL[/url] en [url=https://www.phpbbservice.nl/forum/docs/README.html]README[/url]-bestanden leest in de docs-directory voordat je verder gaat met de installatie, update of conversie!.

Download locaties Heel veel plezier met deze versie namens phpBBservice.nl
Met vriendelijke groeten,
Kevin.

-----------------------------------------------------------------------------------------

Bent u tevreden over onze service?
Dan zouden wij het op prijs stellen als u ons zou willen beoordelen op Afbeelding.

Winnaar in de phpBB.nl awards 2009, 2010 en 2012 met AquaforA

Gebruikersavatar

David1987
Berichten in topic: 7
Berichten: 279
Lid geworden op: 22 nov 2009 13:45

Re: [Discussie] phpBB 3.0.11 uitgebracht

Bericht door David1987 » 26 aug 2012 10:46

Er lijkt iets mis te zijn met de automatische update, tijdens het controleren van de bestanden komt er opeens een witte pagina op, er gebeurd helemaal niks meer. waar zou dat aan kunnen liggen?

aanvullende informatie

Het begint bij 18 dan gaat het naar 34 en daarna zie ik een witte pagina. Er zijn maar 3 modificaties geïnstalleerd op dot moment, board3portal / Mchat en phpbb galerij


Raimon
Vorig TeamLid
Berichten in topic: 5
Berichten: 7673
Lid geworden op: 07 apr 2006 11:10
Locatie: http://www.raimon.nl
Contacteer:

Re: [Discussie] phpBB 3.0.11 uitgebracht

Bericht door Raimon » 26 aug 2012 14:48

Met het automatisch update-pakket is er weinig mis mee, aangezien ik dit pakket al op phpBBservice.nl en diverse forums heb gebruikt zonder enige problemen.

Om de oorzaak te vinden van die witte-pagina moeten we de foutmelding eerst weten, dat kan door te veel code changes (de automatische updater is handig maar niet magisch ;)), staat er iets in je foutenlogboek van apache over die witte pagina?
Gratis phpBB installatie of MODs/extensions hulp nodig? Bezoek http://www.raimon.nl/forums/

Gebruikersavatar

David1987
Berichten in topic: 7
Berichten: 279
Lid geworden op: 22 nov 2009 13:45

Re: [Discussie] phpBB 3.0.11 uitgebracht

Bericht door David1987 » 26 aug 2012 15:32

Het was TE voorbarig de updater meteen de schuld te geven sorry :oops: Het foutenlogboek geeft in mijn ogen niet echt een duidelijke fout die ik zou linken aan het forum. De meeste fouten gaan over een forum dat is verwijderd, verder staat er mijn inziens niks in wat met de update heeft te maken.

Ik heb dit ook al geprobeerd php_flag display_errors on in de .htaccess maar dan krijg ik een interne server error.

Mocht je nog ideeën hebben dan hoor ik dat graag, probeer zelf ook nog steeds de oorzaak te vinden

het gaat om: http://www.rctdatabase.nl


bennybernaer
Vorig TeamLid
Berichten in topic: 6
Berichten: 912
Lid geworden op: 25 jul 2010 15:41
Naam: Benny
Locatie: Antwerpen
Verstuurde bedankjes: 9 keren
Ontvangen bedankjes: 9 keren
Contacteer:

Re: [Discussie] phpBB 3.0.11 uitgebracht

Bericht door bennybernaer » 26 aug 2012 18:01

Voor een forum met Modificaties moet ik dan dit pakket gebruiken: phpBB 3.0.11 code wijzigingen.?
To reach a star, you gotta have a dream and to have a dream, you gotta have a strength...
To be that strong, you gotta have a will and the will is within your heart...



Vind phpBBservice.nl leuk op Facebook.
| buy me a beer


bennybernaer
Vorig TeamLid
Berichten in topic: 6
Berichten: 912
Lid geworden op: 25 jul 2010 15:41
Naam: Benny
Locatie: Antwerpen
Verstuurde bedankjes: 9 keren
Ontvangen bedankjes: 9 keren
Contacteer:

Re: [Discussie] phpBB 3.0.11 uitgebracht

Bericht door bennybernaer » 26 aug 2012 19:23

Ik had er om eerlijk gezegd een klein beetje schrik voor, maar de update is succesvol uitgevoerd. Ben stiekem toch wel een klein beetje trots op mezelf. Het was gemakkelijker dan het eruit zag :oops:
To reach a star, you gotta have a dream and to have a dream, you gotta have a strength...
To be that strong, you gotta have a will and the will is within your heart...



Vind phpBBservice.nl leuk op Facebook.
| buy me a beer


Dabo
Berichten in topic: 2
Berichten: 11
Lid geworden op: 02 aug 2012 21:42
Ontvangen bedankjes: 1 keer

Re: [Discussie] phpBB 3.0.11 uitgebracht

Bericht door Dabo » 26 aug 2012 20:07

Als toch nog een redelijke 'leek' in deze materie ben ik er toch met enige fierheid in geslaagd de update te doen.

Even paniek toen ik na het verwijderen van de 'install' directory niet direct op mijn forum geraakte. De mededeling dat de 'install directory' moest verwijderd worden bleef de toegang tot mijn forum blokkeren. Na een tijdje loste dit probleem zichzelf op en was er terug toegang tot het forum.

Is dit 'probleem' gekend bij anderen, of is dit een normaal procede?

Groeten, Dabo

Gebruikersavatar

David1987
Berichten in topic: 7
Berichten: 279
Lid geworden op: 22 nov 2009 13:45

Re: [Discussie] phpBB 3.0.11 uitgebracht

Bericht door David1987 » 26 aug 2012 20:12

Dabo, dat is in principe geen probleem te noemen dat is eigenlijk "standaard" je moet na de update de map install verwijderen of hernoemen. Die melding krijgt iedereen, het is ook de bedoeling dat je dat de map install ook verwijder of hernoemt.


Raimon
Vorig TeamLid
Berichten in topic: 5
Berichten: 7673
Lid geworden op: 07 apr 2006 11:10
Locatie: http://www.raimon.nl
Contacteer:

Re: [Discussie] phpBB 3.0.11 uitgebracht

Bericht door Raimon » 26 aug 2012 20:58

David1987 schreef:Het foutenlogboek geeft in mijn ogen niet echt een duidelijke fout die ik zou linken aan het forum. De meeste fouten gaan over een forum dat is verwijderd, verder staat er mijn inziens niks in wat met de update heeft te maken.
Staat er dus niks in het errorlogboek over php-foutmeldingen?
Ik heb dit ook al geprobeerd php_flag display_errors on in de .htaccess maar dan krijg ik een interne server error.
Dan heeft de host waarschijnlijk restricties ingesteld dat er geen foutmeldingen kunnen worden weergegeven via de php_flag display_errors

Dit is zo zoeken als een naald in een hooiberg, maar het lijkt me dat bij het doorzoeken van alle wijzigingen door de diff-engine iets verkeerd gaat, wat krijg je te zien als je de debug-mode inschakelt van phpBB, dat kan je doen daar in de onderste regels de voor de te verwijderen.
Gratis phpBB installatie of MODs/extensions hulp nodig? Bezoek http://www.raimon.nl/forums/

Gebruikersavatar

David1987
Berichten in topic: 7
Berichten: 279
Lid geworden op: 22 nov 2009 13:45

Re: [Discussie] phpBB 3.0.11 uitgebracht

Bericht door David1987 » 26 aug 2012 21:43

De DEBUG-mode was vrijwel het eerste wat ik heb aangezet, helaas komt er dan geen foutmelding in beeld de pagina blijft wit.

In de foutenlog via het controlepaneel van de host staan voornamelijk errors over een verwijderd forum, het waren 300 error heb alle errors in notepad++ gezet, om alle overbodige errors over dat forum wat er niet meer is te verwijderen. Toen bleven er 64 errors over.

4 gingen over "Invalid command 'php_flag', perhaps misspelled or defined by a module not included in the server configuration""

De andere gaan variërend over:
File does not exist: /home/rctdatab/public_html/404.shtml
File does not exist: /home/rctdatab/public_html/robots.txt
File does not exist: /home/rctdatab/public_html/favicon.ico
File does not exist: /home/rctdatab/public_html/modules.php

Dat heeft volgens mij helemaal niks te maken met de "witte pagina" die ik heb gekregen dus daar komen we niet mee verder!

Ik snap dat het een speld in een hooi berg is ;) Maar 3 modificatie kunnen toch geen probleem zijn ik hem best ervaring met het installeren van modificaties en werk zo secuur mogelijk. Heb mijn wijzigingen al proberen te controleren voornamelijk de taal bestanden daar is tot nu toe niks mis mee. Zal morgen zeker nog verder zoeken of zelf tot een oplossing kom! Vind het voorlopig gewoon vreemd.

Fouten en problemen is nog mijn zwakke kant zeker een fout zoeken zonder foutmelding :mrgreen:

Als ik nieuws heb dan laat ik het uiteraard weten, ben bang dat wel weer z'n klein stom foutje zal zijn :D

Toevoeging:

Ik heb gekozen voor een simpele en snelle oplossing, begonnen met schone bestanden om vervolgens alle modificatie dan maar weer opnieuw te installeren ;) Dan hopelijk bij een volgende update geen witte pagina's meer :mrgreen:

Plaats reactie